ke
door kenner Apr 5, 2011 om 15:06
Computers & telefonie

Hoe kom ik van mijn roze gekleurde pagina's af?

Ik heb per ongeluk twee knoppen tegelijk ingedrukt op het toetsenbord van mijn laptop tijdens het opstarten .ik geloof in de bovenste rij de zgn. help functietoetsen.Er was een harde piep te horen.
Daarna is mijn computer het normaal goed blijven doen, BEHALVE:
De pagina's van internet en de snelkoppelingen op het bureaublad zien er babyroze uit !!!!!!! een beetje gestreept/ geruit. heb al naar contrast en helderheid gekeken
Nu heb ik al twee dagen lang de door Google geregistreerde aangeboden oplossingen erop losgelaten,maar heb ik blijkbaar nog steeds niet de juiste oplossing gevonden....snik snik
Wie weet er ( nog) een oplossing?
Ik heb een HP notebook

Ik lees hier altijd zulke goede tips,dat ik het er ook maar eens op waag voordat ik mijn apparaat opstuur omdat het anders misschien een kabelbreuk zou zijn of de inverter.Wat ik niet geloof,omdat mijn bureaublad wél juist weergegeven wordt.

Alvast vriendelijk bedankt voor de door U te nemen moeite om mij te helpen!

7300 43 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kenner,

Probeer eens systeemherstel met een datum toen het nog wel allemaal goed werkte. Dit kun je altijd weer terugdraaien.
Laat even horen of het geholpen heeft.

Suc6

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 15:27
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 15:23]Hallo kenner,

Probeer eens systeemherstel met een datum toen het nog wel allemaal goed werkte. Dit kun je altijd weer terugdraaien.
Laat even horen of het geholpen heeft.

Suc6

heb ik al gedaan, helpt niet.
Ik denk dus dat het gewoon eigen instellingen zijn die teruggezet moeten worden,maar hoe?

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

.....Ik denk dus dat het gewoon eigen instellingen zijn die teruggezet moeten worden.....
Dat denk ik dus niet. Instellingen zouden door systeemherstel teruggezet moeten worden.
Er is dus blijkbaar toch iets anders aan de hand.

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

Klik eens met de rechtermuisknop op een lege plek op het Bureaublad. Kies Eigenschappen en kies Bureaublad en wijzig (zo nodig) de Kleur.

Kijk eens of dat helpt.

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 15:49
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 15:38]@kenner,

Klik eens met de rechtermuisknop op een lege plek op het Bureaublad. Kies Eigenschappen en kies Bureaublad en wijzig (zo nodig) de Kleur.

Kijk eens of dat helpt.

@snelle edrick 3 : )
Dat krijg ik dan niet, wel rolmenu met bbeld, grafische eigenschappen ,gadgets ,aanpassen aan eigen voorkeuren, beeldschermresolutie,etc etc

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

Vista? W7?

Kijk eens of je in dat rolmenu dat verschijnt de kleur kunt aanpassen: even de diverse mogelijkheden bekijken. (bv. aanpassen aan eigen voorkeuren).

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

Wat je ook kunt proberen - mits je de installatie-cd hebt -:

Start > Uitvoeren > typ sfc /scannow (let op spatie voor de slash) en laat dit runnen. Je zal de Windows CD nodig hebben tijdens deze controle op de Windowsbestanden en -instellingen.

Nooit geschoten is altijd mis.

We lezen het wel.

Met vr.gr.

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 16:53
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 15:53]@kenner,

Vista? W7?

Kijk eens of je in dat rolmenu dat verschijnt de kleur kunt aanpassen: even de diverse mogelijkheden bekijken. (bv. aanpassen aan eigen voorkeuren).

@ edrick3

Alles daar heeft geen invloed.gisteren al gedaan.....

Met vr.gr.[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 16:02]@kenner,

Wat je ook kunt proberen - mits je de installatie-cd hebt -:

Start > Uitvoeren > typ sfc /scannow (let op spatie voor de slash) en laat dit runnen. Je zal de Windows CD nodig hebben tijdens deze controle op de Windowsbestanden en -instellingen.

Nooit geschoten is altijd mis.

We lezen het wel.

Met vr.gr.

Wat houdt dit in als ik dat zou doen?Alleen controleren of Windows instellingen correct zijn?
Ik dacht dat W7 er al op zat bij de aanschaf....
Heb namelijk zelf toen meteen eerst een setup/backup cd gemaakt voor je weet maar nooit.

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

Uiteraard zat W7 op je compu toen je die kocht. Er zal dan wel een OEM-versie geïnstalleerd zijn als je de installatie cd er niet bij gekregen hebt.

Je kunt sfc /scannow uitvoeren en kijken of je een melding krijgt.
Kan van hieraf niet beoordelen of het lukt met de door jou gemaakte cd.

Proberen kan nooit kwaad.

Suc6

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 17:53
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 17:49]@kenner,

Uiteraard zat W7 op je compu toen je die kocht. Er zal dan wel een OEM-versie geïnstalleerd zijn als je de installatie cd er niet bij gekregen hebt.

Je kunt sfc /scannow uitvoeren en kijken of je een melding krijgt.
Kan van hieraf niet beoordelen of het lukt met de door jou gemaakte cd.

Proberen kan nooit kwaad.

Suc6

Ik ga't ff proberen!
Je hoort zsm van me !

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2011 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Om welk merk en type laptop gaat het?

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 18:35
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 17:49]@kenner,

Uiteraard zat W7 op je compu toen je die kocht. Er zal dan wel een OEM-versie geïnstalleerd zijn als je de installatie cd er niet bij gekregen hebt.

Je kunt sfc /scannow uitvoeren en kijken of je een melding krijgt.
Kan van hieraf niet beoordelen of het lukt met de door jou gemaakte cd.

Proberen kan nooit kwaad.

Suc6

Hoe moet ik dat laten runnen ..als ik sfc /scannow invul staat er alleen openen en vervliegt hij (gaat weg)............Sorry,hoor,edrick3 maar het lukt me niet?????
Misschien wil je het me nog duidelijker zeggen hoe dat dan moet.......(domdomdom)

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

Klik de Windowstoets + R en het vakje Uitvoeren opent zich.
Typ in sfc /scannow en klik op OK

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 18:44
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 18:41]@kenner,

Klik de Windowstoets + R en het vakje Uitvoeren opent zich.
Typ in sfc /scannow en klik op OK

ja weet ik maar er gebeurt niks........
vakje vervliegt meteen...
Sorry.....

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

Dan weet ik ook niet waar het aan ligt.

Geef nog even een reactie op diumenge vwb merk en type laptop.

Met vr.gr.

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 18:57
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 18:53]@kenner,

Dan weet ik ook niet waar het aan ligt.

Geef nog even een reactie op diumenge vwb merk en type laptop.

Met vr.gr.

@edrick3:HEEL ERG BEDANKT IN ELK GEVAL VOOR DE GEBODEN HULP/INZET /ALLE TIJD DIE JE ERAAN GESPENDEERD HEBT !!!!

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2011 om 18:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oke, kennelijk wil/kan je het type en merk laptop niet doorgeven. Succes ermee.

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 19:01
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 5 apr 2011, 18:26]Om welk merk en type laptop gaat het?

Sorry voor mijn late reactie,maar was nog druk met het uitoefenen van de tips van edrick3.

Het gaat hier op een HP G72-140ED

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 19:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

Graag gedaan. Ik zoek nog verder. Maar ben bang dat het toch een hardwareprobleem is.

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2011 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oke, misschien heb je per ongelukt de Fn toets en F4 ingedrukt, hiermee schakel je tussen je LCD scherm en een extern aangesloten scherm, als er niets is aangesloten zou dat niet moeten uitmaken, maar wellicht heeft het toch een storing veroorzaakt?

Dus je kan altijd proberen nog een keer de Fn toets en de F4 toets tegelijkertijd in te drukken.

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 19:19
48 Antwoorden / 6 Vragen

@edrick3
ja, ben ook bang van wel.
Heb gister al met de leverancier gebeld.denkt aan kabelbreuk,maar is het volgens mij niet omdat niet het hele scherm roze gloort,maar alleen de pagina's roze (roze !) zijn....
krijg je weer probleem opsturen etc...
Eerst nog ff zelf snorren naar oplossingen.vandaar.
Thanxxxxxxxx nogmaals !

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 19:22
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 5 apr 2011, 19:15]Oke, misschien heb je per ongelukt de Fn toets en F4 ingedrukt, hiermee schakel je tussen je LCD scherm en een extern aangesloten scherm, als er niets is aangesloten zou dat niet moeten uitmaken, maar wellicht heeft het toch een storing veroorzaakt?

Dus je kan altijd proberen nog een keer de Fn toets en de F4 toets tegelijkertijd in te drukken.

@diumengue :Alsnog bedankt voor de reactie !
Nee ,het was bij de knoppen van het geluid uitzetten in de buurt.....F9,F10, F11.....

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2011 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oke, het had ook maar een kleine kans van slagen, want het klinkt een beetje alsof er iets mis is met de resolutie. Maar dat is het dus toch niet. Kan je ik je helaas ook niet verder helpen. Succes ermee.

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 19:37
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 5 apr 2011, 19:34]Oke, het had ook maar een kleine kans van slagen, want het klinkt een beetje alsof er iets mis is met de resolutie. Maar dat is het dus toch niet. Kan je ik je helaas ook niet verder helpen. Succes ermee.

Ja, dacht ik ook het allereerste aan....
maar geen verandering in aan te brengen...........zit nog garantie op,maar wil hem niet kwijt natuurlijk.
ga nog ff door vannacht.Zal me lukken ! :) hoop ik

Thaaaannnnnnnxxxxxxxxxxx Voor je moeite / tijd

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 19:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

.....ga nog ff door vannacht.Zal me lukken ! :) hoop ik.....

Zo ja, dan lezen we het hier wel.

In ieder geval een geluk dat je nog garantie hebt. Nu maar hopen dat het hier onder valt.

Suc6

kiran
door kiran - Apr 5, 2011 om 19:52
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@kenner

Uit belangstelling volg ik dit draadje al vanaf de start, en ben zelf ook even gaan googlen. Maar ook ik kom steeds tegen dat het zeer waarschijnlijk, zoals ze zeggen, het flatkabeltje is.

Om dat te testen las ik: hang de laptop aan een externe monitor.
Blijft het probleem dan is de kabel naar zijn grootje.

Als je toch nog doorgaat vannacht ... misschien nog uit te proberen.

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 19:53
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 19:43]@kenner,

.....ga nog ff door vannacht.Zal me lukken ! :) hoop ik.....

Zo ja, dan lezen we het hier wel.

In ieder geval een geluk dat je nog garantie hebt. Nu maar hopen dat het hier onder valt.

Suc6

l "ll keep you posted !

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 20:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kiran,

Goed idee!

@kenner,

Een laatste poging vwb de software:

Standaardinstellingen herstellen in het setupprogramma
In de volgende procedure wordt beschreven hoe u de standaardinstellingen van het setupprogramma herstelt. Als het setupprogramma niet is geactiveerd, begint u bij stap 1. Als het setupprogramma is geactiveerd, begint u bij stap 2.
1. Open het setupprogramma door de computer in te schakelen of opnieuw op te starten. Terwijl het bericht "Press the ESC key for Startup Menu" (Druk op de ESC-toets voor menu Opstarten) linksonder op het scherm wordt weergegeven, drukt u op f10.
– of –
Open het setupprogramma door de computer in te schakelen of opnieuw op te starten. Terwijl het bericht "Press the ESC key for Startup Menu" (Druk op de ESC-toets voor menu Opstarten) linksonder op het scherm wordt weergegeven, drukt u op esc. Wanneer het menu Startup (Opstarten) verschijnt, drukt u op f10.
2. Selecteer met de pijltoetsen Exit (Afsluiten) > Load Setup Defaults (Setup-standaardwaarden laden) en druk op enter.
3. Wanneer het bevestigingsbericht van het setupprogramma verschijnt, drukt u op enter.
4. Als u uw wijziging wilt opslaan en het setupprogramma wilt afsluiten, selecteert u met de pijltoetsen Exit (Afsluiten) > Exit Saving Changes (Afsluiten en wijzigingen opslaan). Druk daarna op enter.
De standaardinstellingen van het setupprogramma zijn van kracht zodra de computer opnieuw is opgestart.
OPMERKING: de instellingen voor wachtwoorden, beveiliging en taal veranderen niet wanneer u de standaardinstellingen herstelt.

Met de Fn toets (linksonder?) + Esc krijg je systeeminfo. Kijk eens of daar nadere info verschijnt.

F4 heeft te maken met de monitor.

Met vr.gr.

ph
door philip36 - Apr 5, 2011 om 20:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als laatste redmiddel zou je ook de fabriekinstelling weer kunnen installeren.
Eerst natuurlijk de belangrijke data zoals E-mails veilig stellen.

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2011 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@leo,

En wat staat hierboven beschreven???

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 22:15
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 20:08]@kiran,

Goed idee!

@kenner,

Een laatste poging vwb de software:

Standaardinstellingen herstellen in het setupprogramma
In de volgende procedure wordt beschreven hoe u de standaardinstellingen van het setupprogramma herstelt. Als het setupprogramma niet is geactiveerd, begint u bij stap 1. Als het setupprogramma is geactiveerd, begint u bij stap 2.
1. Open het setupprogramma door de computer in te schakelen of opnieuw op te starten. Terwijl het bericht "Press the ESC key for Startup Menu" (Druk op de ESC-toets voor menu Opstarten) linksonder op het scherm wordt weergegeven, drukt u op f10.
– of –
Open het setupprogramma door de computer in te schakelen of opnieuw op te starten. Terwijl het bericht "Press the ESC key for Startup Menu" (Druk op de ESC-toets voor menu Opstarten) linksonder op het scherm wordt weergegeven, drukt u op esc. Wanneer het menu Startup (Opstarten) verschijnt, drukt u op f10.
2. Selecteer met de pijltoetsen Exit (Afsluiten) > Load Setup Defaults (Setup-standaardwaarden laden) en druk op enter.
3. Wanneer het bevestigingsbericht van het setupprogramma verschijnt, drukt u op enter.
4. Als u uw wijziging wilt opslaan en het setupprogramma wilt afsluiten, selecteert u met de pijltoetsen Exit (Afsluiten) > Exit Saving Changes (Afsluiten en wijzigingen opslaan). Druk daarna op enter.
De standaardinstellingen van het setupprogramma zijn van kracht zodra de computer opnieuw is opgestart.
OPMERKING: de instellingen voor wachtwoorden, beveiliging en taal veranderen niet wanneer u de standaardinstellingen herstelt.

Met de Fn toets (linksonder?) + Esc krijg je systeeminfo. Kijk eens of daar nadere info verschijnt.

F4 heeft te maken met de monitor.

Met vr.gr.

Ook niets geworden....

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2011 om 23:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag kenner,
Misschien zou je nog foutcontrôle en repair kunnen laten lopen, eventueel in veilige modus. Via Start naar Computer, dubbel/rechtsklikken en eigenschappen aanklikken, dan Extra (bovenaan) en vervolgens Foutcontrole en nu controleren. Ik zou dan beide opties doen (duurt doorgaans wel even).
vr.gr.

ke
door kenner - Apr 5, 2011 om 23:07
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 23:00]Dag kenner,
Misschien zou je nog foutcontrôle en repair kunnen laten lopen, eventueel in veilige modus. Via Start naar Computer, dubbel/rechtsklikken en eigenschappen aanklikken, dan Extra (bovenaan) en vervolgens Foutcontrole en nu controleren. Ik zou dan beide opties doen (duurt doorgaans wel even).
vr.gr.

Thanx Aurora!
Maar hoe kom ik van eigenschappen bij EXTRA.....????zie niks staan ?

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2011 om 23:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Derde poging om te antwoorden want de site liep vast/bleef hangen, error pagina, uitgelogd etc.
Als je Eigenschappen aanklikt opent een venstertje waarin je o.a. een roze/blauw rondje ziet. Bovenaan in dat venster zie je diverse opties waaronder extra. Dat aanklikken dan opent een nieuw venstertje met o.a. foutcontrole (defragmentatie en backup maken) foutcontrole aanklikken en je ziet dan een kleiner venstertje met 2 keuzemogelijkheden. Ik zou beide proberen. Dit betreft W7 want Ik had begrepen dat je W7 hebt.

ph
door philip36 - Apr 6, 2011 om 00:39
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@Erick

Met fabrieksinstelling bedoel ik de computer opnieuw instellen met het herstelprogramma wat meestal op een aparte partitie staat.
Hiermee doorloop je weer de installatie van Windows zoals dat moet gebeuren bij een nieuwe laptop of PC. Op deze manier moet je wel alle zelf geinstalleerde programma's opnieuw installeren.
Als er dan nog babyroze verschijnt kan ie naar de reparateur.

ke
door kenner - Apr 6, 2011 om 01:37
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=leo36 schreef op woensdag 6 apr 2011, 00:39]@Erick

Met fabrieksinstelling bedoel ik de computer opnieuw instellen met het herstelprogramma wat meestal op een aparte partitie staat.
Hiermee doorloop je weer de installatie van Windows zoals dat moet gebeuren bij een nieuwe laptop of PC. Op deze manier moet je wel alle zelf geinstalleerde programma's opnieuw installeren.
Als er dan nog babyroze verschijnt kan ie naar de reparateur.

@ Allemaal...........
Hele avond alles gedaan wat jullie voorstelden.
Helaas is "ons "doel niet bereikt,maar hebben we de wetenschap dat de laptop up-to-date is en in prima staat!
Breng hem morgen weg....snik....want kan geen roze meer zien!
Kan wel twee weken duren,dus we'll keep in touch.
Wil jullie laten weten wat de oplossing t.z.t zal zijn geweest!

Goedenacht verder /of goedemorgen !

Héééééééééééééééél erg bedankt voor alle support!

hareut
door hareut - Apr 6, 2011 om 15:31
16 Antwoorden / 4 Vragen

Ga naar Systeem / Hardware / zoek bij monitor vorig stuurprogramma installeren en / of herstellen. Eventueel opnieuw stuurprogramma installeren .
Maak indien aanwezig gebruik van Recovery bestand of cd .

suc6
hans

de motormuis
door de motormuis - Apr 6, 2011 om 16:17
598 Antwoorden / 13 Vragen

@hareut.

Ik vrees dat Kenner al naar de winkel is met zijn laptop en dit niet meer leest.
We horen de afloop nog wel.

Groeten.

ke
door kenner - Jun 2, 2011 om 21:29
48 Antwoorden / 6 Vragen

Hè hè............
Weten jullie nog van dat roze scherm in maart?
Jullie geloven het niet,maar mijn laptop schijnt MORGEN terug te komen van HP mèt een nieuw moederboard en een nieuw scherm.................

Ik weet nog niet wat er aan de hand was met mijn nog geen half jaar oude laptop....
dus .......Jullie horen nog van me........

Ik hoop dat ik morgen op tijd bij de deur ben want ik zit met mijn poot in het gips.
Wat zal een goed werkende laptop dan fijn zijn..!

groet,
Kenner

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2011 om 21:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

En nou maar hopen dat-ie inderdaad in goede (=nieuwe) staat terug komt.
Was er blijkbaar toch iets vreemds (???) aan de hand.

Sterkte met je been!

Met vr.gr.

ke
door kenner - Jun 15, 2011 om 19:31
48 Antwoorden / 6 Vragen

tja,eindelijk nieuws:
geen idee wat er aan de hand was
Er zit een nieuw moederboard op en een nieuw beeldscherm stond er in de begeleidende brief......
Nou ja...je wil toch weten wat er aan de hand was? je belt eens , wordt doorverbonden, men weet het niet, zegt dat je blij moet zijn met de binnen de garantie vallende reparatie......etc etc.......
Maar wat ik wil weten is..hoe kun je dit voorkomen of is het niet te voorkomen.......

tja............
Hou de consument dom.....dan kun je over hem heenwalsen.
Dat gevoel geeft het me............
maar dat terzijde...........

Ik kan jullie dus niet wijzer maken dan ik zelf nu ben.....
Thanx for alle support nogmaals !!!!!!!1

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2011 om 20:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kenner,

Bedankt voor het terugmelden.

In ieder geval heb je weer een goed werkend apparaat!

Alles goed met het been?

Met vr.gr.

ke
door kenner - Jun 15, 2011 om 20:49
48 Antwoorden / 6 Vragen

@ edrick3

Inderdaad!
Hij werkt weer super! : )

Thanx : Nog twee weken gips :(