an
door anoes Apr 13, 2006 om 12:09
Computers & telefonie

Hoe kom ik van moviepass af

wanneer ik de computer opstart, maakt niet uit of ik op internet zit krijg ik een vierkant in beeld van moviepass.tv. dit kan ik op geen mogelijkheid wegklikken. het enige wat ik doen kan is op doorgaan drukken. omdat ik verder niks kon heb ik dit dus dan maar gedaan. dan komt er een blonde meid in beeld die zegt dat ik vanaf 8 april gratis drie dagen films downlouden mocht proberen, en dat de drie dagen nu voorbij zijn. omdat ik volgens haar zeggen akkoord ben gegaan met de voorwaarden en de drie dagen voorbij zijn gegaan zonder te anuleren ben ik wettelijk verplicht de betaling te voldoen. het enige wat ik dan kan aanklikken is een betaalsoort of aanvinken dat ze me later herinneren. deze betalingen zijn niet zuinig. 19.95 dollar per maand per acceptgiro, 85.00 dollar per post of bedrag onbekend per telefoon. omdat ik mij nergens bewust lid van heb gemaakt, betaal ik dus niet en kan ik alleen op herinner mij later drukken. dit heb ik gedaan waardoor ik direct doorgelinkt word naar hun site. door daar op het kruisje te klikken ben ik even van ze af, maar zodra ik te lang de computer aan heb staan of opnieuw opstart, komt het weer. ik kan geen telefoonnummer vinden of adresgegevens. ik word hier moedeloos van en wil er van af. naar mijn idee moet je voor je ergens lid van wordt toch al je gegevens doorgeven wat niet is gebeurt. toch hebben ze wel een ID nummer van mijn zogenaamde lidmaatschap. help hoe kom ik hier van af???

373 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerste zou ik de cookies en de tijdelijke internet bestanden verwijderen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geeft moviepass aan vanaf welke datum U lid bent? Voer dan een herstelpunt uit dat voor die datum ligt.

Download CWShredder, Spybot Search&Destroy en AD-Aware. Installeer en draai deze programma's.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat je pc eens schoonmaken door bijv. HouseCall van Trend Micro en Trend Micro Anti-Spyware for the Web. Hiermee zul je misschien wel van de hinderlijke venstertjes afkomen, maar niet van je eventuele betalingsverplichting. Hier in Nederland hebben we in elk geval een wet voor kopen op afstand die o.a. ontbinding van een contract of aankoop regelt.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat voor wet is dat dan hoe kom ik daar en dat dus hopelijk van dat contract af.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even gegoogled, krijg o.a. vergelijk.nl, maar aangezien het hier over dollars gaat is het even de vraag of Nederlands recht in dit geval van toepassing is.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als zij een acceptgiro naar u kunnen sturen, moet u toch ergens uw adres hebben ingevuld? Heeft u post van hun ontvangen?

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat het gewoon rotzooi, spyware is, en dat men gewoon een argeloze computer gebruiker tot betalen probeert te brengen.

Gewoon de rotzooi verwijderen op de bovengenoemde marnieren, en je bent overal vanaf.
Lukt het niet om de rotzooi kwijt te raken, vraag dan de hulp in van een handige kennis of buurjongen, maar laat je nooit overhalen om te betalen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee ik heb geen post van ze gekregen. omdat ik niks verder durf aan te klikken weet ik het niet maar volgens mij moet je betalen met je intenet adres.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK, als je niks getekend/ingevuld hebt, niks aan de hand. Als ze beginnen te claimen met "wij hebben uw IP adres" etc. etc., dan kunnen ze de pot op, want dat bewijst helegaar niks, noppes, nada, zilch.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....dit ter aanvulling van Ajee's antwoord, dat ik helaas even over het hoofd zag, maar op hetzelfde neerkomt. Excuses.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vladja & Edwardus,

Moviepass heeft niets met een daadwerkelijke aankoop te maken, maar is inderdaad gewoon ordinaire en irritante vullis op je PC.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is inderdaad gewone ordinaire spyware, net zoals 2 maanden geleden de vraag over Movieland

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Anoes,

Nog geen paniek: dit is gewoon spyware. Laat eens een goede spyware detectie door je PC heen razen (MS Anti-Spyware, HitmanPro of AdAware) en kijk of dit het programmaatje kan verwijderen. Voor de zekerheid ook nog even je virusscanner er doorheen laten gaan.

Als dit niet werkt, kun je het beste Systeem Herstel uitvoeren tot even voor de datum waarop Moviepass voor het eerst verscheen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 14, 2006 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

In geval van WinXP kun je via >Start>Uitvoeren>msconfig (gewoon intypen en enteren) starten. Op het tabblad "opstarten" staan alle programma's die uitgevoerd worden tijden het starten van windows. Vink hierin alles uit wat je niet vertrouwd. De spyware wordt hiermee niet verwijderd maar wordt dan in ieder geval niet meer gestart.

Succes!!!!

ve
door verwijderd - Apr 14, 2006 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heb ik ook gehad en kreeg er de zenuwen van. Heb met ( start , zoeken, moviepass* alle bestanden gevonden en verwijderd. Via uitvoeren naar regedit. Voor je begint een kopie van het register maken zodat je het kunt herstellen als er iets mis gaat. Daar ook laten zoeken op moviepass en het resultaat verwijderen. Dit heb ik nog een paar keer herhaald totdat alles uit het register was. Register sluiten als je klaar bent. Dan weer naar start zoeken en kijken of je nog iets vindt. Succes. Brigitte (71 jaar)

ve
door verwijderd - Apr 14, 2006 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe kom je ervan af, net als je met elke besmetting doen moet. Vraag advies op een forum speciaal ingericht voor malware spyware en virussen.
bv:
http://www.hijackthis.nl
of
http://www.antispywareoffensief.nl

daar zijn experts die je er snel vanaf helpen.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2006 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb dit ook meegemaakt en je wordt er gek van.

Ik heb als de juffrouw geweest is ok ingetoetst,daarna zit er rechtsbovenin een keuzemenu (alles is wel engelstalig) je klikt op contact vink aan dat je geen intresse meer hebt,dan komt er op te staan dat je bent uitgeschreven.

Daarna kun je de software pas verwijderen die er door hun opgezet zijn.als je nu de software probeert te verwijderen lukt dat niet,ze moeten eerst de software deactiveren.

Succes

molletje

ve
door verwijderd - Apr 17, 2006 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

En Anoes, ben je al van Moviepass af?

ve
door verwijderd - Apr 17, 2006 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

iedereen die heeft gereageerd, van harte bedankt. de afgelopen twee dagen heb ik geen bericht meer gehad van moviepas. ik heb inderdaad de computer teruggezet naar een dag voor dat het begonnen is. ik hoop dat het nu wegblijft. groetjes anoes

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk je wel een beetje uit met msconfig? Als je het verkeerde item uitvinkt, dan breekt op je systeem de plures uit!

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Netscape de vragen steller heeft op 17 april al aangegeven dat het probleem was opgelost.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 02:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

onderstaande file zoeken en verwijderen. Staat waarschijnlijk ergens in de de map Program Files.

notify.exe

C:\Program Files\Fsupport\notify.exe
of
C:\Program Files\notify\notify.exe

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 02:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

onderstaande file zoeken en verwijderen. Staat waarschijnlijk ergens in de de map Program Files.

notify.exe

C:\Program Files\Fsupport\notify.exe
of
C:\Program Files\notify\notify.exe

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dit probleem dus ook, maar hoe kan je je computer terugzetten?

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dit probleem dus ook, maar hoe kan ik mijn computer terugzetten?