te
door teo Oct 2, 2018 om 13:24
Computers & telefonie

Hoe kom ik van ongewenste advertenties af?

Advertenties horen bij internet, maar om op ieder moment van de dag, oa via outlook, geplaagd te kunnen worden, door
in het bijzonder de "Uitvaartverzekering van DELA", is deprimerend en irritant.
Het  uitschakelen van o.a. op "interesses gebaseerde advertenties" mag daartegen niet baten.
Cookies accepteren is soms noodzakelijk voor het funcioneren van een site ook b.v. van kassa, maar dat kan men meestal zelf kiezen.
De opdringerigheid van DELA laat mij echter alleen de keus van hun verzekering nimmer gebruik te zullen maken.
De vraag is: hoe kom ik zonder overlijden van de advertenties van DELA af?

15062 20 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 2, 2018 om 13:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Theo ,

De vraag is: hoe kom ik zonder overlijden van de advertenties van DELA af?

Blokkeer het adres van Dela in Outlook ., dan is Dela overleden ;-))
Installeer Adblock Plus in uw browser , klik op de rode regel .

https://adblockplus.org/nl/

te
door teo - Oct 2, 2018 om 13:34
82 Antwoorden / 30 Vragen

Beste Maritas,

Het gaat niet om spam via email, maar om de advertentie naast oa outlook.

te
door teo - Oct 2, 2018 om 13:36
82 Antwoorden / 30 Vragen

cookies zijn soms noodzakelijk. bv voor het kunnen inloggen bij kassa.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2018 om 13:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Via Office outlook doet zich dat probleem niet voor omdat dat een betaalde applicatie is.
U maakt kennelijk gebruik van de 'open'outlook en die is gratis en derhalve: niets is gratis. Advertenties zijn dan onderdeel van het verdienmodel.

marita5
door marita5 - Oct 2, 2018 om 13:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Theo ,

U bedoeld de rechterkolom met advertenties in Outlook ( gratis versie ) , ik zie de advertenties ook , maar stoort mij niet .
Als ik de advertenties van Dela nog zie , is een teken dat ik nog leef ;-))
Als u de ruimte in Postvak In wilt maximaliseren , moet u overstappen naar de betaalde versie Office 365 . ( Outlook zonder advertenties .)

te
door teo - Oct 2, 2018 om 13:57
82 Antwoorden / 30 Vragen

Ja mijnheer Altena,

Zoals u zou kunnen lezen bij mijn vraag, vind ik ook dat advertenties bij gratis internet logisch zijn, maar de vraag is of ik invloed kan
uitoefenen op een advertentie die in tegenstelling tot andere advertenties zich teveel herhalen?
De rest van uw antwoord is mij bekend.

marita5
door marita5 Oct 2, 2018 om 13:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@theo , in de gratis versie kunt u daar geen invloed op uitoefenen .

aurora1
door aurora1 Oct 2, 2018 om 16:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar leest u mijnheer altena?

jo
door jorisw - Oct 2, 2018 om 13:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Spam bij Outlook is simpel te vermijden: stop met de gratis versie en neem een abonnement op Office365.

te
door teo - Oct 2, 2018 om 14:02
82 Antwoorden / 30 Vragen

Jorisw,

Het gaat niet over spam.

ju
door juliomariner - Oct 2, 2018 om 15:16
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u misschien de afgelopen tijd vaak gegoogled op uitvaartverzekeringen of zo iets, dan krijg je vaker dit soort advertenties te zien.

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2018 om 15:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Schakel over naar Brave, een browser met ingebouwde adblocker.

kr
door krakras - Oct 2, 2018 om 15:26
7 Antwoorden / Vragen

Download Adguard als je echt geen advertenties meer wilt zien. Ook niet op YouTube en outlook. Adguard doet meer dan Adblock Plus en ander zooi. Scrol wel even naar beneden bij die link.

marita5
door marita5 Oct 2, 2018 om 17:02
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Krakas , onzin wat u schrijft , een adblocker helpt hier niet . De rechterkolom waar Ts het over heeft , die zit ingebakken in de gratis versie van Outlook. Als je onderaan op de link klikt word je doorverwezen naar de betaalde versie Microsoft Office 365 , Outlook zonder advertenties .

kr
door krakras Oct 2, 2018 om 17:28
7 Antwoorden / Vragen

Ik betaal niet voor outlook en zal het ook nooit doen en toch heb ik geen reclame.

marita5
door marita5 Oct 2, 2018 om 18:01
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@krakas , Sorry voor mijn lompe reactie , u heeft gelijk ,vreemd ik heb Windows 8.1 Outlook openen op bureaublad geen reclame in IE , maar wel bij openen tegel . Open ik Outlook in FF> Opera > Google Chrome geen reclame met adblocker .

sjjoppy
door sjjoppy Oct 2, 2018 om 18:15
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Edit

marita5
door marita5 Oct 2, 2018 om 18:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , als je geen cookies accepteerd kun je niet inloggen op deze site . Ik accepteer alleen de eerste , gepersionaliseerde cookies en overige cookies accepteer ik niet . Ik heb bij Opera > Google Chrome en FF , de extensie Cookie Delete geïnstalleerd werkt goed . Tijdens gebruik van deze site worden de cookies al verwijderd .

sjjoppy
door sjjoppy Oct 2, 2018 om 19:08
7211 Antwoorden / 3 Vragen

@marita,
Mijn reactie heb ik op de verkeerde plek geplaatst, inmiddels gecorrigeerd.

te
door teo - Oct 2, 2018 om 16:06
82 Antwoorden / 30 Vragen

Nogmaals dat ik advertenties te zien krijg, ook als gevolg van cookies, is logisch, maar dit gaat om de
adverteerder DELA die niet weg te krijgen is cookies of geen cookies.
Een adblocker is mogelijk maar belemmert ook bezoek aan andere sites oa, volgens mij, aan Kassa !?

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2018 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u dan beter voor gepersonifieerde advertenties kiezen.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 2, 2018 om 18:55
7211 Antwoorden / 3 Vragen

@teo
Ik gebruik ook een adblocker maar kan de site van Kassa toch benaderen mits ik hun cookies accepteer.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 2, 2018 om 19:05
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Edit

marita5
door marita5 - Oct 2, 2018 om 18:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Teo ,

Installeer een adblocker , bij Opera > Google Chrome > FF heb ik geen reclame , maar wel bij IE tegel ( interface ).

ma
door marleenvanh - Oct 3, 2018 om 11:54
453 Antwoorden / 1 Vragen

Via Facebook kun je aangeven van een bepaald bedrijf NOOIT meer advertenties te willen ontvangen. Dat werkt bij mij wel en zal al een slok op een borrel helpen. De eerstvolgende keer die drie 'bolletjes' voor de kijker rechts boven in de advertentie aanklikken en dan dat aanklikken.

simon55
door simon55 - Oct 3, 2018 om 12:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Teo..............Marita5 geeft t juiste antwoord , als u de adblocker download en installeert ziet u de advertenties NIET meer naast outlook

th
door thieu - Oct 3, 2018 om 13:22
148 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een ander mailprogramma gebruiken. Ik gebruik al vele jaren Thunderbird. Is open source, gratis en zonder reclame.
Óók zijn er op eenvoudige wijze allerlei plug-ins te installeren, zoals Lightning (agenda) waardoor je een volwaardige vervanger van Outlook krijgt.

Omdat ik een Android telefoon gebruik heb ik ook de beschikking over de Google agenda. Door (ook weer) een plugin is deze ook in Thunderbird zichtbaar zodat ik overal mijn agenda bij de hand heb, zowel op PC als telefoon (En evt tablet/ iPad)

te
door teo - Oct 3, 2018 om 13:32
82 Antwoorden / 30 Vragen

Ja de adblocker adblock plus werkt.

Maar ik blijf me toch afvragen hoe sommige cookies, die zich oa door CCleaner niet laten verwijderen,
op een andere manier wel te verwijderen zijn.

marita5
door marita5 Oct 3, 2018 om 13:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Theo , welke browser gebruikt u ? Open Ccleaner , klik links in de lijst op Opties .klik dan bovenaan in die lijst op Cookies , u ziet dan aan de rechterkant welke Cookies behouden blijven , wilt u dit niet klik er dan met rechts op en kies voor verwijderen .

te
door teo - Oct 3, 2018 om 13:40
82 Antwoorden / 30 Vragen

Het ligt niet aan outlook.
ze verschijnen naast outlook, maar ook oa in nu.nl of chess.com.
of waar dan ook..

ti
door titust Oct 5, 2018 om 14:47
15 Antwoorden / 0 Vragen

Outlook (gratis), nu.nl, ad.nl etc. hebben allemaal contracten met advertentie-aanbieders. Telkens als er een advertentie wordt getoont worden er wat centen verdiend voor de "gratis service". Dat is het verdienmodel. Die advertenties zijn vaak "op maat gesneden". d.w.z. aansluitend aan "geconstateerd interesse-patroon" van de gebruiker. Zoek u iets op internet, vaak komen dan advertenties in die richting als "extra service" op uw scherm. Vergelijk het met folders die u gratis is de bus krijgt (kunt krijgen). Aanbiedingen van de winkel gelardeerd met veel advertenties. Gratis komt wel met een prijs!

br
door brui0929 - Oct 3, 2018 om 22:42
636 Antwoorden / 10 Vragen

Bij Firefox ga naar opties>opties vink websites niet meer volgen aan.

pk49
door pk49 - Oct 5, 2018 om 20:55
243 Antwoorden / 2 Vragen

op Thunderbird overgaan als mailprogramma. Heb je nooit meer last van omdat er een spamfilter ingebouwd zit in Thunderbird die je ook zelf kan instellen als je wilt.