aa
door aad piraat Oct 15, 2023 om 12:50
Computers & telefonie

Hoe kom ik van ongewenste mail af?

Ik wordt al geruime tijd dagelijks bestookt met dit soort ongewenste mailing van deze aard en een en dezelfde afzender.

Willemijn Doornbosch met ES info@news-selections.com

Lineke Spalink door ES info@news-selections.com

Nieuwe Telefoonaanbieder namens ES info@click.lvmultimedia.com

Carolien Borgonjen door ES info@news-selections.com

Tariefcontrole Wintertijd voor ES info@click.lvmultimedia.com

Koude Dagen namens ES info@nieuws.onlinevoordelig.nl

Kan iemand mij aangeven wat ik moet doen om niks meer van deze afzender toegezonden te krijgen? Ik heb hem wel geblokkeerd en wil niet dagelijks mijn spammap moeten legen, maar gewoon de mailing niet meer krijgen.

12447 21 Rapporteer
sira
door sira - Oct 15, 2023 om 12:52
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Blijven verwijderen en nimmer reageren.

Thecla58
door Thecla58 - Oct 15, 2023 om 12:56
854 Antwoorden / 3 Vragen

Wat is dat ES voor iets? Heb je daar ooit je e-mailadres achter gelaten. Als dat het geval is moet je je daar unsubscriben...

Of jezelf aanleren om niet elke dag je spambox te legen... maar zeg een keer per twee weken. Of zet je e-mailbeveiliging binnen je programma op high... dan komt het ook niet in je spambox

sira
door sira Oct 15, 2023 om 14:26
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vermoed Spanje .es

Mabelle
door Mabelle Oct 15, 2023 om 14:27
423 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, Email Selections.

hereistom
door hereistom - Oct 15, 2023 om 13:05
733 Antwoorden / 1 Vragen

Ligt eraan wat voor mail adres je gebruikt, bij Gmail, geef je gewoon aan dat het ongewenste mail (Spam) is en dan komen ze niet meer in je inbox.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 15, 2023 om 13:12
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Nu u weet dat de mails niet gewenst zijn kunt u ze het beste ongelezen verwijderen, het zal eerst minder worden maar uiteindelijk is het over.
Mogelijk krijgt u nog een poosje een hele lading dezelfde mails maar dat is om u boos een  heftige mail terug te laten sturen en zij dan weten dat uw mailadres actief is dus geduldig alles per dag nakijken of er niet iets bij zit wat belangrijk is en wegdoen.

Ik zit momenteel al een poos in hetzelfde schuitje.

aa
door aad piraat Oct 15, 2023 om 13:35
50 Antwoorden / 24 Vragen

Beste SJJOPPY, uw reactie bevestigd mijn vermoeden dat ik zeker niet de enige ben die indringend wordt lasti gevallen. Wat u aanbeveeld doe ik nu al enige weken en een mail terug sturen heb ik mij ook niet aan gewaagt. Ik hoopte met het stellen van mijn vraag mogelijk te horen over een instantie waar dit soort afzenders gemeld kunnen worden en welke deze dan definitief zou kunnen stoppen. Mogelijk is het een onderwerp waar het KASSA programma eens aandacht aan kan geven.

sira
door sira Oct 15, 2023 om 14:28
2340 Antwoorden / 24 Vragen

@Aad Piraat
Nee dat is niet te melden, want het komt allemaal uit het buitenland. Enige oplossing is voortdurend verwijderen.

aa
door aad piraat - Oct 15, 2023 om 13:26
50 Antwoorden / 24 Vragen

Allen bedankt voor de adviesen maar waar ik vooral op doel is een mogelijkheid om deze afzender in zijn terreur te stoppen. Ik weet ook absoluut niet wie er achter denoemer ES opereert of wat voor bedrijf dat is en heb er bij mijn weten nooit enig contact mee gehad. Ik stel mij dan ook voor dat deze lieden in ernstige mate de privaciewet overtreden en ik duidelijk niet de enige zal zijn die door hen wordt lastig gevallen.

sira
door sira Oct 15, 2023 om 14:34
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Het lijkt uit Nederland te komen, althans zo doen zij zich voor, op die manier wekken ze vertrouwen, maar al die spam komt altijd uit het buitenland.

Die onderste (Koude dagen) komt wel uit Nederland, mogelijk via een omleiding òf u heeft ergens gegevens achtergelaten, maar Kaspersky waarschuwde mij direct.

Mabelle
door Mabelle - Oct 15, 2023 om 14:17
423 Antwoorden / 1 Vragen

Spam kun je melden bij https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/veilig-online/meld-spam-bij-de-acm

Als de spammer in Nederland gevestigd is, en daar lijkt het op, kunnen ze zo'n bedrijf fikse boetes opleggen. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans dat de ACM dit gaat aanpakken.

Aanvullling.
Ik zie al klachten van bijna 2 jaar geleden voorbij komen van deze spammer, www.lvmultimedia.com. Hoogste tijd dat ze aangepakt gaan worden met een fikse boete. Als je je wilt aanmelden voor deze shit is het adres anders dan als je je wilt afmelden (niet doen) voor die troep.

Aanmelden: NOORDERHOOFD 48, 3311RD DORDRECHT
Afmelden: TINGIETERSWEG 34, 2031ES HAARLEM

aa
door aad piraat Oct 15, 2023 om 17:30
50 Antwoorden / 24 Vragen

Beste MABELLE bedankt vor deze link ik ga het proberen en hoop dat die ACM dan ook eindelijk eens de kant van de consument kiest. in de tussentijd hoop ik met langdurig verwijderen er dan ook eens een eind aan komt.

ennoborg
door ennoborg - Oct 15, 2023 om 15:27
24 Antwoorden / 3 Vragen

In theorie zou je je via deze URL kunnen afmelden:

http://lvmultimedia.com/unsubs.php

Of dat ook echt werkt weet ik niet, maar omdat het bedrijf in Nederland gevestigd is, is een klacht ook zinvol. Veel spam komt van adressen in de VS, dus in zekere zin heb je nog geluk.

Verder zou je ook een filter op afzender kunnen maken in je mailprogramma, want de afzenders zijn redelijk consistent, zowel qua domein als qua naam, want ze hebben allemaal 'door ES' of 'namens ES' achter hun naam. Hoe je dat regelt hangt alleen wel af van de software die je gebruikt. Je moet dat filter dan zo instellen dat elke mail van die afzenders direct naar de prullenbak gaat.

aa
door aad piraat - Oct 15, 2023 om 19:23
50 Antwoorden / 24 Vragen

Aan allen,

Ik heb op aangeven van Mabelle alles gemeld bijde ACM en hoop dat in verder onderhoudend contact met hen hier een einde aan komt. Mijn vraag beschouw ik hiermee als afgedaan dus verdre reacties kunnen achterwege blijven. Bedankt voor uw tijd en inzet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 15, 2023 om 23:07
2057 Antwoorden / Vragen

Als u daadwerkelijk last hebt van één specifieke afzender en die ook kunt identificeren zou u ook een filter kunnen maken en die mail kunnen afscheiden.

Beps
door Beps - Oct 16, 2023 om 11:24
75 Antwoorden / Vragen

Ik zie dat niemand nog dit als antwoord heeft gegeven, wat ik nu hier ga schrijven.
Ik kreeg ook ineens veel spam en ben gaan zoeken na een week niets gedaan te hebben dan alleen verwijderen, ze bleven terugkomen. Ik heb dit gevonden en na zo'n 14 dagen was ik er helemaal vanaf. Dit is in Gmail, ik weet niet of het in andere mailboxen ook zo werkt.

Klik de spam open, klik nergens in die e-mail iets aan, klik op de 3 stippen naast de titel, klik op "Phishing melden".
De e-mail sluit en die open je weer, nogmaals op de 3 stippen klikken en nu klik je op "??naam?? Blokkeren"
Nu kun je de e-mail verwijderen.

Doe dit zo vaak je kan, na (voor mij) +/- 14 dagen blijven ze weg.

Ik hoop dat dit bij jullie ook gaat werken. Succes.

Barns
door Barns - Oct 16, 2023 om 12:01
12 Antwoorden / Vragen

Klopt niet helemaal wat sommige beweren. Ik krijg dagelijks spam van dezelfde, plaats ze in spambox. Maar ze hoeven maar een punt of komma erbij te doen en......daar zijn ze weer, heel irritant.

pi
door piet limburg - Oct 16, 2023 om 12:28
232 Antwoorden / 15 Vragen

Vergeet de meeste goed bedoelde raad maar.
Als je je emailadres de eerste keer gebruikt is het niet meer geheim.
Het kan dan snel wereldwijd verspreidt zijn.
Zolang het gewone opdringerige reclamemail is, moet je de mails markeren als spam,echter even later komen ze onder een ander adres weer terug.
Ik krijg ze ook...van Ziggo...Mcaffee enzzzz......enzzz..elke keer markeren als spam...op de duur wordt het dan misschien minder.
Alleen goed onderscheid maken met de gevaarlijke Pishing-mails.
Er is zover mij geen afdoende oplossing om er zomaar vanaf te komen....en zoals SIRA schrijft...blijven verwijderen en nimmer reageren.
Succes.
.

gossy
door gossy - Oct 16, 2023 om 16:19
35 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook ontzettend veel last van spam.
Douglas met website http://eltaronn.com/rd/
Plus supermarkt website offersten.live/rd
Golden lion casine website offersten.live
Ketoxp website selectitnow.online/rd
Bol Halloween website offersten.live/rd
Ketoxplode website elratonn.com/rd
Aldi Autumn website selectitnow.online/rd

En nog veel meer.

Het nadeel is dat er nergens een email adres te vinden is, ook wanneer ik bericht bron inspecteer daar staat ook nergens een email adres.
Van een medewerker microsoft heb ik begrepen dat veel van die bedrijven het emal adres maskeren waardoor je het ook niet kan blokkeren.
Ik meld ze ook allemaal aan als spam maar helaas ze blijven komen (is op een hotmailadres) dit is nu al een maand of 4 aan de gang.  Reageer nooit, kies ook nooit voor afmelden  (dan ben je helemaal de sjaak)
Mijn vrouw heeft het zelfde.
Bijlage als voorbeeld.

softwaregeekNL
door softwaregeekNL - Oct 16, 2023 om 17:45
7 Antwoorden / Vragen

news-selections.com Tingietersweg 34 2031ES Haarlem Noord-Holland, Nederland

softwaregeekNL
door softwaregeekNL - Oct 16, 2023 om 17:48
7 Antwoorden / Vragen

Er zijn overigens meer klachten hierover, zie de klantencompas van de consumentenbond. (https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/lvmultimedia/klachten/verstuurt-ongevraagde-mails-/details?complaintId=4dd27916-d93d-406f-804a-be88c0ee7164)

MrMister
door MrMister - Jan 26, 2024 om 14:39
1 Antwoorden / Vragen

Ik had er ook last van en heb al die adressen geblokkeerd in de webmail van mijn provider (Ziggo in mijn geval).
Probleem opgelost, ik zie ze niet meer op m'n mobiel en niet meer in m'n inbox op m'n laptop.
Succes ermee!

br
door brui0929 - Jan 28, 2024 om 10:55
634 Antwoorden / 10 Vragen

Vink de optie ongewenst mail verplaatsen naar spam in het e-mail programma aan.