ch
door chanti_1 Jan 5, 2006 om 14:02
Computers & telefonie

Hoe kom ik van Tele2 af????

Ik heb in maart 2005 een mobiel-abbonement voor een half jaar afgesloten bij Tele2. Nadat ik het toestel een paar weken in gebruik had bleek dat ik merendeel afgewezig was en alleen noodoproepen kon doen. In die periode heb ik meerdere malen contact gehad met de klantenservice. Op een gegeven moment heb ik met een meneer dat besloten dat het abonnement vroegtijdig af gesloten kon worden omdat er zoveel problemen waren omdat bleek dat de teleportering naar Tele2 niet goed gegaan was. Dit is allemaal telefonisch besproken en en kreeg te horen dat mijn abonement afgesloten zou worden zodra het toestel binnen was bij hun. Na een paar weken kreeg ik eindelijk mijn retourbox binnen. Deze is op 3 8-05 verstuurd naar hun. Ik dacht dat dit nu afgesloten was... Maar ik kreeg in oktober weer een nota van hun. Ik heb toen weer gebeld en kreeg te horen dat dit de laatste nota was omdat het abbonnementsgeld nog openstond. Er werdt mij verteld dat ze die zouden kwijtschelden en dat dan alles afgesloten kon worden en dat ik geen zaken meer zou krijgen van ze. Op mijn vraag of ik een schriftelijke bevestiging kon krijgen over de afsluiting van mijn abbonement kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelijk was omdat ze hier niet aan doen. Dit kan toch niet???? Mij werdt telefonisch verzekerd dat ik geen verdere nota zou krijgen. Later heb ik nog eens een herringering hiervan ontvangen en deze heb ik maar betaald om er af te zijn. Hedenmorgen kreeg ik weer een nota over de openstaande abbonementskosten tot 29-12-2005. Ik heb weer gebeld en er werdt mij verteld dat het abonement afgesloten was maar dat er nog wel kosten openstonden. Deze zijn weer namens Tele2 kwijtgescholden en alles afgesloten worden. Maar ik kon weer geen schriftelijke bericht krijgen over de de besproken zaken. Ik wil graag weten hoe ik van tele2 af kan komen. Ik heb netjes alle rekeningen betaald en mijn toestel en simkaart teruggeven(in aug 2005). Ik ben alleen niet bereid om deze kosten te betalen omdat ik vind dat ik ze dit niet verschuldigd ben. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan afsluiten want als ik het zo bekijkt zit ik vast tot aan mijn dood bij tele2!!! Ik ben van mening dat elk bedrijf zijn klanten schriftelijk moet laten weten dat hun abbonement of account afgesloten is. Bedankt voor de interesse en hoop gauw wat reacties te horen.

612 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 5, 2006 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf het initiatief nemen. Een aangetekende brief versturen waarin je de gemaakte afspraak bevestigd met daarin opgenomen dat ze binnen 14 dagen na dagtekening schriftelijk moeten reageren wanneer ze vinden dat wat jij schrijft niet overeenkomt met de gemaakte afspraak. Tevens trek je per onmiddellijk eventuele machtiging voor incasso in. Zelfs wanneer ze negatief reagren op wat je schrijft (andere mening hebben over de eerder gemaakte afspraak) ben je al een stap verder, want dan heb je het nodige op papier. Op deze manier verplicht je ze om te doen wat ze nooit doen, nl.; schriftelijk reageren

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt op mijn vraag gereageerd over Tele2, bedankt daarvoor. Ik ben helemaal niet in zee gegaan met ze, in tegendeel. Ja, het is echt een "klotebedrijf", en jou vraag hoe je eraf moet komen, weet ik eerlijk gezegd niet, maar bewaar alle correspondentie, dus ook de e-mails, waarin zij je vertellen dat zij je geen bevestiging kunnen sturen wat betreft die "kwijtscheldingen", maar bel ze niet meer op, want daar heb je niets aan, want het is geen bewijs, en dat kost alleen maar, en als je weer een nota krijgt, de envelop niet openen, maar terugsturen en "adres onbekend" en "retour afzender" erop zetten en jou adres doorkrassen, dit is een optie die heel vaak werkt. Succes ermee !

Groetjes, Jona.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2006 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij kan ik je een antwoord geven hoe je van Tele2 afkomt. Stuur een brief naar het postbusadres in Groningen. Naar afdeling afmelen Tele2 Mobiel. Met vermelding van Naam, mobiel nr., klantnr. en reden. Je krijgt dan een afmeldbrief thuis. Dit is je bewijs van afmelding. Dit dienen ze bij Tele2 te weten. Want mondelinge afmelding telt niet. U zult nota's blijven ontvangen.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2006 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo tele 2 klant,

helaas, maar Telfort heeft net als Orange een matige dekking,

dus ook telfort klanten met gratis postbank prepay tel hebben,

dit probleem,

met losse antenne word het beter maar deze passen op Siemens,

en niet op andere telefoontjes..

T mobile gaat wel, maar Vodafone en KPN hebben het beste netwerk.

Debitel is voor mij goedkoop, en als ik alle 5 netwerken naast elkaar

hou, zie ik de antenne/ontvangststerkte,

het waren 5x de Siemens A50 dus aan het toestel kan het niet liggen,

kijk dus eerst via welk netwerk, en dan verder...

Tele 2 heeft wel goedkoop inbel internet voor mensen die

tekort online zijn voor ADSL...

pas als het boven de E10 per maand komt ga ik over,,,,

E mail is beter dan telefoon,

U kunt niet bewijzen wat zij zeggen....

wel de mails bewaren,,,,

Mijn Nuon ervaring, duur 0900 nr. en gratis mail....

tevens sta je bij rechtzaken sterker....

 veel succes...

Gozik.