AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 09:37
Computers & telefonie

Hoe krijg ik die erg luide reclames zachter

Sinds enige tijd wordt ik lastig gevallen met zeer luid klinkende reclames in webpagina's. Zodra je in een pagina naar beneden scrollt en er staat in de tekst/lijst een reclame filmpje, dan begint dat filmpje automatisch te lopen met zeer hard geluid. Zeer irritant vooral omdat de volume instelknop ook niet zichtbaar is gemaakt.. Misschien een idee om een lijst bedrijven te publiceren die gebruik maken van dit soort privacy schendende onzin? Je hebt bedrijven die hun product willen verkopen, bedrijven die de reclames op internet aanbieden en de klanten. Om dit als klant aan te pakken zouden we de product bedrijven moeten kietelen om hier iets aan te doen. Lijstje irri bedrijven doet het wel denk ik.

Eventuele reakties/oplossingen in de trant van, "je volume knop/toets gebruiken", "accepteren omdat nieuws enzo ander niet gratis kan worden gedeeld", "geluid standaar uitgezet" zijn leuk bedoelt, maar niet gewenst. hoi

11571 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2017 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien moet u uw computer dan zo instellen dat u die reclame niet te zien krijgt?

“We aanpakken”? Heb dat zelf dus helemaal niet.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 1, 2017 om 10:31
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Als u onderaan het filmpje klikt dan zou er een volumeknop tevoorschijn moeten komen, als u daar dan op klikt komt er een streep door te staan, weet niet of u er dan ook bij de andere filmpjes van af bent.

simon55
door simon55 Nov 1, 2017 om 11:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Er komnt GEEN volume knop schrijft TS , die is niet zichtbaar

sjjoppy
door sjjoppy Nov 1, 2017 om 15:18
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Jaja dat heb ik ook gelezen maar er moet wel eerst geklikt worden voordat de knop zichtbaar is.

bl
door blablabla Nov 10, 2017 om 11:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

helaas ook klikken werkt niet in dit geval, maar bedankt voor het meedenken

sjjoppy
door sjjoppy Nov 10, 2017 om 11:27
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Dan toch maar tijdelijk het geluid uitschakelen, bij mij via F8 (bovenste toetsenreeks)

me
door mein33 - Nov 1, 2017 om 10:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Om dit als klant aan te pakken zouden we de product bedrijven moeten kietelen om hier iets aan te doen.
Lijstje irri bedrijven doet het wel denk ik.

Verander "zouden we" nu eens in "zou ik" en start met het maken van een lijst van bedrijven welke, volgens uw persoonlijke standaard, gekieteld (zouden) moeten worden en u met het maken van geluid ook nog eens in uw "privacy" schenden.

En voor de duidelijkheid, u bepaalt niet wie of wat en hoe het e.e.a. hier in de reacties om- en geschreven wordt.

HOI.  ;-))

be
door bettyg - Nov 1, 2017 om 11:19
14 Antwoorden / 0 Vragen

daar heb ik al zo vaak over gebeld maar het blijkt niet te kunnen  ik hoor al slecht daarom staat de tv al wat harder dan normaal en dan ineens die achtergrond geluid dus wer zappen maar dan hoor ik niet wat er gezegd word

AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 11:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

@BettyG inderdaad erg irritant en schreeuwerig. Voor slechthorenden is dit inderdaad een drama. Bedrijven die reclames op tv plaatsen zouden rekening moeten houden met al hun klanten. Misschien zijn ze er gevoelig als ze op een negatieve lijst gezet worden.
Dit item ging echter niet over tv reclames, maar over internet reclame filmpjes.
Sterkte met de reclame terreur.

AK
door AKAKAKAK - Nov 1, 2017 om 11:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

@allemaal bedankt voor de reakties, ook de minder positieve,
@TIJGER1: als je nu op nu.nl kijkt naar bv het item verdachte aanslag NY en je scrollt naar beneden, dan verschijnt onderaan een reclame venstertje, als je daar met je muis overheen gaat begint ie meteen te spelen. Ik heb de instellingen bekeken,maar deze kan ik niet uitzetten.
@SJOPPIE, inderdaad vroeger kon je als je over het schermpje zweefde met je muis, de volume knopjes zien,echter nu zijn deze vaak weggewerkt. Nog niet altijd, maar vaak wel.
@MEIN33 ook uw mening wordt gewaardeerd, en net als uw mening, mag ik ook die van mij waarderen, dus door alvast antwoord te geven op mogelijke onnutte voorstellen, hoopte ik een inhoudelijke discussie te genereren, niet een ik wellus en jij nietuus item.

edwin62
door edwin62 - Nov 1, 2017 om 11:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen op de pc maar ook op de televisie is dit een erg groot probleem, reclaes die je speakers  uit denderen en de tv dus erg veel zachter moet en dan zit je ergens anders naar te kijken en dan moet het volume weer omhoog totdat  er weer reclame is en je weer geconfronteerd wordt enz. enz. ook vele 'bumpers'van televisiezenders en aan en afkondigingen van tv programmaas denderen je speakers uit. Volgens mij kan dit best wel minder, maar hoe, het is toch van de gekke  om steeds maar weer je volume te moeten aanpassen????

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 1, 2017 om 19:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Voor deze geluidsniveaus zijn normen afgesproken en na meerdere klachten en onderzoeken blijkt dat de  niveaus keurig binnen de marges vallen.
U mag zich eraan ergeren maar dit is niet op te lossen.

Cookies
door Cookies - Nov 1, 2017 om 11:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, ik ben even naar het betreffende artikel gegaan: er verschijnt bij mij geen reclamefilmpje. Welke browser gebruik je?

Je kunt ook malware op je laptop hebben.
Gebruik eens ADW Cleaner,  https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/AdwCleaner-anti-spyware-toolbar-cleaner en/of Malwarebytes (free versie) https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/malwarebytes-anti-malware-anti-spyware-virussen

DOOR AKAKAKAK - 1 NOV. 2017 OM 11:25
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

@allemaal bedankt voor de reakties, ook de minder positieve,
@TIJGER1: als je nu op nu.nl kijkt naar bv het item verdachte aanslag NY en je scrollt naar beneden, dan verschijnt onderaan een reclame venstertje, als je daar met je muis overheen gaat begint ie meteen te spelen. Ik heb de instellingen bekeken,maar deze kan ik niet uitzetten.
@SJOPPIE, inderdaad vroeger kon je als je over het schermpje zweefde met je muis, de volume knopjes zien,echter nu zijn deze vaak weggewerkt. Nog niet altijd, maar vaak wel.
@MEIN33 ook uw mening wordt gewaardeerd, en net als uw mening, mag ik ook die van mij waarderen, dus door alvast antwoord te geven op mogelijke onnutte voorstellen, hoopte ik een inhoudelijke discussie te genereren, niet een ik wellus en jij nietuus item.

AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 11:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Carola.83, ik gebruik IE en Firefox, beide laten wel het reclame filmpje zien. Het laden van de volledige pagina duurt even en inderdaad het filmpje verschijnt niet iedere keer. Even op F5 drukken en daar istie weer.
Bedankt voor je tip over malware, wordt inderdaad weer eens tijd(iedere week) Geen resultaat echter.

Cookies
door Cookies Nov 1, 2017 om 11:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stel je browser eens in met 'cookies van derden blokkeren'. En gebruik een adblocker extensie, bijv. Ad-Guard of ABP.

AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 12:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Carola, coockies van derden uitschakelen werkt helaas niet in dit geval. Ad-Guard ed programma's worden door sommige sites niet geaccepteerd, gevolg geen pagina. Daarom gebruik ik die niet. Het gaat mij alleen om de luide reclamefilmpjes. Bedankt voor je tips.

aurora1
door aurora1 Nov 1, 2017 om 12:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan doet u toch iets niet goed en/of u heeft malware o.i.d. op de pc.

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2017 om 12:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

We?
Ik heb nergens last van. U kunt ad block e.d. op uw computer installeren.
Als er bovenaan in de adresregel een luidsprekertje staat kunt u dat dan uitzetten.

Cookies
door Cookies - Nov 1, 2017 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zal voor de duidelijkheid mijn reactie in reactie ook maar even hier zetten:

Stel je browser eens in met 'cookies van derden blokkeren'. En gebruik een adblocker extensie, bijv. Ad-Guard of ABP.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2017 om 12:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U blaast nogal hoog van de toren. Maar zoals gezegd, dat heb ik dus niet en pas uw instellingen aan.

AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 13:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

U wordt bedankt. En nog een prettige dag verder.

tijger1
door tijger1 Nov 1, 2017 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan.;-))

erik9472
door erik9472 - Nov 1, 2017 om 13:08
50 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moet je het geluid van de computer uitzetten. En alleen aanzetten als je iets horen wil.

AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 13:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

@erik bedankt daar had ik nog niet aan gedacht.

gerbera
door gerbera - Nov 1, 2017 om 14:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zodra je in een pagina naar beneden scrollt en er staat in de tekst/lijst een reclame filmpje, dan begint dat filmpje automatisch te lopen
Moet u niet met de muis op het filmpje gaan staan, start die ook niet automatisch.

Overigens heb ik een filmpje nog nooit zien lopen, sterker nog er zitten geen benen onder;-)

En wat let u om zelf een lijst te maken, ik denk dat de meeste forumleden wel wat anders te doen hebben.

AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 16:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Leuk bedacht die opmerking over filmpje zien lopen. Trouwens met de muis op een filmpje gaan staan? Eh... tja.  Volgens mij zou dat dan met de muis de cursor naar het filmschempje verplaatsen en .... etc. Nederlands taal zit zo vol met spreekwoordelijkheden en andere beeldspraak. Is wel erg leuk.  " I Fok Horses"
Ik vindt het altijd zo fijn dat mensen menen voor iedereen te praten. Als mede forum leden wat anders te doen hebben dan doen ze maar wat anders, jij neemt gelukkig nog wel de tijd mij je mening toe te vertrouwen.

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2017 om 14:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Volg het advies van @carola.83 (en @tijger1): pas uw instellingen aan, en scannen, en installeer ook wat @carola.83 voorstelt.
Als u voorheen, dus tot "enige tijd geleden" er geen last van had dan is er iets aan uw computer veranderd of heeft u dat zelf gedaan.
U zou in plaats van Google om te zoeken de Startpage en/of DuckDuckGo kunnen gebruiken, als u gesteld bent op uw privacy.
Zoals al gezegd, ik heb nergens last van en ik heb ook nog de door u genoemde pagina en dat bericht getest: geen reclame en geen geluid van welke reclame ook.
Zo'n lijst maken en publiceren zoals u voorstelt is natuurlijk grote onzin. Als u het niet volgens de gegeven tips wilt oplossen is dat uw keuze. Tenslotte weet u het zelf erg goed.
Er zijn nauwelijks webpagina's die niet werken met reclame blockers, en die add-ons voor niet volgen niet toestaan. Als dat al heel incidenteel gebeurt kunt u de add-on of plug-in voor die pagina tijdelijk uitschakelen.
U moet dus e.e.a. aanpakken, wij hoeven dat niet te doen want we hebben geen last van reclame en worden nog minder lastig gevallen door herrie ervan.

AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 16:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

hoi, mooi dat jij nergens last van hebt. Misschien van een beetje grooth.. nee we gaan het vrolijk houden. Heb een prettig leven. Lees nog even verder er is een technische oplossing.

aurora1
door aurora1 Nov 2, 2017 om 18:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u echt zo vervelend en eigenwijs of doet u alleen maar vervelend en bent u eigenwijs?

me
door mein33 - Nov 1, 2017 om 14:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@MEIN33 ook uw mening wordt gewaardeerd, en net als uw mening, mag ik ook die van mij waarderen, dus door alvast antwoord te geven op mogelijke onnutte voorstellen, hoopte ik een inhoudelijke discussie te genereren, niet een ik wellus en jij nietuus item.

@akakakak,

U vraagt niet om een mogelijke oplossing voor uw probleem maar roept hier op om gezamelijk over te gaan tot het 'kietelen' van bedrijven om iets aan 'uw' probleem te doen.
Waarom wilt u anderen voor 'uw'  karretje spannen en neemt u niet zelf het voortouw in deze problematiek.
Van alleen het opstellen van een lijstje met bedrijfsnamen zal geen enkel bedrijf wakker liggen of zich 'gekieteld' voelen.
Dus kom op met de start van deze "inhoudelijke" discussie ;-))

AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 16:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

jo u heeft gelijk ik was begonnen met een oplossing te vragen voor het commerciële gespam. Inmidels is er een technische oplossing, kan ik me weer druk maken over iets anders. Groeten.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Nov 1, 2017 om 15:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U gebruikt de scroll-knop van uw muis? Dan zou u in plaats daarvan de scrollbalk rechts van het scherm kunnen gebruiken.
Ik zag in IE, na zo ongeveer alles toegelaten te hebben, wel een reclamefilmpje van een creditcard (voetbal). Bij deze kon (toevallig?)het volume wel geregeld worden door over het onderste gedeelte van de clip te gaan.

Het eenvoudigste lijkt me toch een adblocker, voor die paar sites die echt niet werken kun je hem tijdelijk uitzetten of ze "white listen".

Topantwoord

rembrantd
door rembrantd - Nov 1, 2017 om 15:12
116 Antwoorden / 36 Vragen

Met Firefox is daar een handige addon voor.

bl
door blablabla Nov 10, 2017 om 11:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank je

aaromijn
door aaromijn - Nov 1, 2017 om 15:42
37 Antwoorden / 9 Vragen

Op elke laptop/computer zit een toets op de bovenste rij van het toetsenbord om de luidspreker tijdelijk uit te zetten. Waarom zouden we moeilijk doen als het makkelijk kan ?

AK
door AKAKAKAK - Nov 1, 2017 om 15:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

@JANPATAT, je hebt het begrepen, dit is precies wat ik zocht. In een eerdere reaktie had iemand het al over een luidsprekertje, maar dat kende ik niet. Je addon werkt fantastisch. Tipje: Mocht iemand in het tablad het speakertje op aan hebben gezet(dan verdwijnt deze) , dan kun je in de firefox instellingen bij add-ons, de website verwijderen uit de zg whitelist. Daarna is het irritante geluidsnivo weer verdwenen en staat het doorgestreepte luidsprekertje weer in de tabbladenbalk.
JANPATAT mijn dank is groot.
Voor jou nog een tip, als je vaak je emailadres moet invoeren en je hebt daar wel genoeg van, dan is er het programaatje PhraseExpress, Je kunt dan bv je emailadres met bv de toetsenbord combinatie Ctrl+Shift+1 in een veld invullen. Ben ik erg blij mee.

rembrantd
door rembrantd Nov 3, 2017 om 17:42
116 Antwoorden / 36 Vragen

Dank je voor de pluim! En sowieso goed dat je Firefox gebruikt, dat zouden meer mensen moeten doen.

Topantwoord

Gu
door Guus53 - Nov 1, 2017 om 16:07
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Ik speel vaak een kaartspel op de iPad. Steeds als het ene spel is afgelopen krijg ik reclame, voordat ik een volgend spel kan starten.
daarom zette ik altijd het geluid uit.
Maar nu zijn er van die zeer bijdehante reclamejongens die het geluid op mijn iPad gewoon weer op maximaal weten te zetten. Hoe zo privacy??

Dit gaa voorbij de bloody limits!

iemand een oplossing?

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Nov 1, 2017 om 16:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@guus53: ja, hoor een paar centen uitgeven en dat spel kopen. Ben je van de reclame af.

.....iemand een oplossing?....

AK
door AKAKAKAK Nov 1, 2017 om 16:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

janpatat had voor mij de oplossing

sm
door smeenk54 - Nov 2, 2017 om 09:04
19 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb op de oortelefoonaansluiting een oortelefoon constand aangesloten dan hoor ik geen geluiden [ook de iritante opstart geluiden van Windows niet] en wil ik luisteren doe ik even de oordopjes in de oren dit bevalt me al jaren.Gr.

jo
door jorisw - Nov 3, 2017 om 08:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De oplossing is heel simpel: zet geluid standaard uit en alleen aan als je naar iets wilt luisteren. Je kunt het allemaal heel moeilijk maken maar vaak zijn de simpelste oplossingen het beste. Ook handig op je werk. Dan hebben de collega's minder gauw door dat je zit te surfen i.p.v. werken :-)