ma
door mascotte Nov 28, 2008 om 13:03
Computers & telefonie

Hoe krijg ik een jpg formaat in words om in te schrijveni

Hallo ik heb een brief met een logo gemaakt en wil dit opslaan om er brieven mee te maken maar heb geen idee hoe dat werkt wie weet raad?

1047 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 28, 2008 om 13:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik snap het niet helemaal, je hebt een brief gemaakt Met logo, dan kun je de brief opslaan en steeds opnieuw gebruiken.

Of heb je een Logo opgeslagen en wil je die in je brief plaatsen ?

Dan invoegen - afbeelding - uit bestand.

dan rechtskliken op de gekozen afbeelding en kiezen hoe afbeelding ingevoegd moet bij afbeelding opmaken - indeling

mabureau
door mabureau - Nov 28, 2008 om 13:54
102 Antwoorden / 12 Vragen

De vraag is of je door/over de jpg afbeelding heen wilt schrijven, of dat je een logo in je briefhoofd op wilt nemen.

In het laatste geval kan je een koptekst invoegen; Dit deel van je briefpapier valt dan later buiten het beschrijfbare deel van je brief.

De koptekst kan je gewoon bewerken door hier tabellen toe te voegen en in een vak van de tabellen het logo te kopieeren. Knippen en plakken.

De andere vakken kan je dan indien nodig gebruiken om adres gegevens, vaste teksten etc. te vermelden.

Heb je echter briefpapier ontworpen waar je op wilt schrijven, bijvoorbeeld een uitnodiging oid waar je een foto of tekening als basis voor wilt gebruiken,dan kan je heel eenvoudig de afbeelding (jpg) als achtergrond voor een brief kiezen, waarna je er gewoon overheen kan schrijven.

Let er in dit geval echter wel op dat het formaat van de afbeelding (jpg) even groot is als het briefpapier. A4 normaliter. Zo niet dan zal de afbeelding op je briefpapier worden herhaald totdat het hele blad is bedekt.

Je kan in beide gevallen het document als blanco document opslaan en telkens opnieuw gebruiken en wegschrijven onder een nieuwe naam, maar je kan er ook voorkiezen het document als word sjabloon op te slaan.

Even proberen. Succes ermee.

pavoordf
door pavoordf - Nov 28, 2008 om 14:26
519 Antwoorden / 73 Vragen

Titel en vraag komen niet helemaal overeen
Wanneer je de brief met logo wilt opslaan om meerdere keren te gebruiken, dan kan je hem opslaan als template of sjabloon.
Dit doe je via file->save as (bestand->opslaan als)
In het popup venster onderaan kan je het bestands type kiezen. Standaard staat daar: Word Document
Kies Document Template / Sjabloon
Onde tools->options->file locations kan je zien waar je templates moet opslaan (sorry ik heb hier een engelse word)
Wanneer je een nieuw document begint krijg je een overzicht van de beschikbare sjablonen. De nieuw gecreerde moet daarbij zitten

poltol
door poltol - Nov 28, 2008 om 19:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Wel een beetje flauw om deze vraag twee keer te stellen. Op deze manier komt u waarschijnlijk toch niet tot een oplossing, want u krijgt nu op allebei de vragen verschillende antwoorden. En daar wordt dus niemand wijzervan, en u al helemaal niet.

Vr.gr. poltol