f1
door f16 Aug 13, 2012 om 12:30
Computers & telefonie

Hoe krijg ik een sterker wi-fi signaal?

Ik heb een android tablet. Alleen het signaal is vrij zwak als ik in de woonkamer zit,daar het modem in de meterkast zit. Hoe kan ik een beter signaal krijgen?
Alvast bedankt voor de reakties.

18893 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe dik zijn de muren van de meterkast en de muur naar Uw woonkamer? De afstand MK naar WK is ook belangrijk, de oplossing zou zijn de router uit de kast te halen en in de WK te plaatsen. Meest simpele oplossing naar mijn idee.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Experimenteer wat met de plaats van de modem in de meterkast:

Zorg dat de antenne vrij is van kabels, ook kabels van de modem zelf kunnen de antenne verstoren.
Zet of hang de modem hoger, of misschien juist wat lager, of meer naar links, of naar rechts.
Hang de modem desnoods aan de binnenkant van de deur naar de meterkast.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

F16,
Plaats de antenne of de gehele router boven de deur aan de buitenzijde van de meterkast, één snoertje en een gaatje boren
Gewapend beton heeft een remmende werking.
Werkt bij mij perfect.
Sterkte

ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met het signaal van de modem of router te versterken ben je er meestal nog niet.
De modem dient ook data te kunnen ontvangen.
De vraag is of de wifi adapter in de PC voldoende zendvermogen heeft en of de modem, dan wel de versterker, in staat is om het signaal voldoende goed te ontvangen.

De beste oplossing is om beide kanten te optimaliseren.
Bij een Android tablet dien je er op te letten hoe je de tablet vasthoudt.
De plaats waar de antenne zich bevindt, in de tablet, moet zo weinig mogelijk worden afgeschermd.

Zie ook deze tip voor desktop PC's.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

kamphuysen schreef op maandag 13 aug 2012, 13:46: Hoe dik zijn de muren van de meterkast en de muur naar Uw woonkamer? De afstand MK naar WK is ook belangrijk, de oplossing zou zijn de router uit de kast te halen en in de WK te plaatsen. Meest simpele oplossing naar mijn idee.

Nog simpeler is om met je tablet in de meterkast te gaan zitten....

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees het artikel op de website Windows stap voor stap (en schrijf u in voor de nieuwsbrief):

https://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/inhoud-website/het-bereik-van-je-netwerk-gratis-vergroten

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

bertfeenstra schreef op woensdag 15 aug 2012, 12:15: Lees het artikel op de website Windows stap voor stap (en schrijf u in voor de nieuwsbrief):

https://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/inhoud-website/het-bereik-van-je-netwerk-gratis-vergroten

Hey. Dat artikel is geschreven door Bert Feenstra!

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt ook een extra router kopen, en deze via een kabel in de woonkamer plaatsen. Op deze manier heeft u daar beter signaal. Of plaats een accespoint in uw woonkamer met kabel naar de meterkast, ook een optie.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door middel van het plaatsen van een wifi repeater

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het mogelijk om het kanaal van de router zo in te stellen dat het signaal sterker wordt.
Meestal is dat kanaal 11 maar als deze ook door anderen wordt gebruikt dan kan die juist storen en dus zwak worden.
Helpt dat niet dan toch proberen de router te verplaatsen of als er een andere antenne op ka eens kijken op ebay voor een een sterkere antenne.
Deze mag niet duurder zijn dan €10 anders is het zelf maken er van goedkoper.
Op youtube zijn daar genoeg voorbeelden voor te vinden.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik had last van dat probleem, ik heb dit opgelost door een extra router aan te schaffen (30.00) die als repeater is te gebruiken, pas op lang niet elke router kan dit.
Nu heb ik overal waar in huis kom, zelfs bij de buren als het nodig is.
Je neemt gewoon de repeater mee, je hebt alleen maar een stopcontact nodig,
De repeater pakt het zwakke signaal van je originele router op en zend dit versterkt uit.
Niets geen gedoe met kabeltjes, gemak dient de mens.
succes ermee.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

koekeloer schreef op woensdag 15 aug 2012, 12:13:
kamphuysen schreef op maandag 13 aug 2012, 13:46: Hoe dik zijn de muren van de meterkast en de muur naar Uw woonkamer? De afstand MK naar WK is ook belangrijk, de oplossing zou zijn de router uit de kast te halen en in de WK te plaatsen. Meest simpele oplossing naar mijn idee.

Nog simpeler is om met je tablet in de meterkast te gaan zitten....

HA-HA-HA-HA...........IK KOM NIET MEER BIJ VAN HET LACHEN111

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Woon je misschien in een apartementencomplex? In dat geval kan het zijn dat het signaal van jouw modem gestoord wordt door dat van andere bewoners.
In dat geval is het handig om je te laten helpen om een onbelast kanaal ze zoeken. Ik heb dit zelf ook bij de hand (gehad) en heb mijn provider opgebeld en zij hebben mij geholpen bij het vinden van een wat onbelaster kanaal.
zorg -als je belt - dat je de inlogcodes van de modem bij de hand hebt.

succes!

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan van een aantal dingen afhangen:
- wat voor muren heb je; gewapend beton bijv. zal minder doorlaten dan gewoon beton
- wat voor huis heb je; heb je een grote villa waarin de afstand tussen meterkast en woonkamer tientallen meters zul je eerder problemen hebben als de afstand 5 meter is
- wat voor type router heb je. De ene router heeft meer vermogen dan de ander. Ook het type verbinding (B/G/N) verschilt in vermogen.

Ofwel: meerdere mogelijke oorzaken.

Zelf heb ik onlangs vergelijkbare problemen gehad. Door het programma inSSIDer te installeren (ook als app verkrijgbaar) kun je kijken hoe de signaalsterkte van jou wifi router zich verhoudt tot andere signalen in de buurt. In mijn geval zat er een andere zeer sterke router op het zelfde kanaal als de mijne. Door een ander kanaal te kiezen op je router waarop minder verstoring is kun je het probleem soms oplossen. Bij mij werkte dit perfect.

Mijn advies is dit eerst te proberen alvorens te gaan boren, verplaatsen of nieuw materiaal te gaan kopen.

Succes ermee

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begrijp ik het goed: zou ik met bovenstaande oplossingen/tips ook geholpen zijn om beter tv te kunnen kijken op mijn Ipad?
Volgens Ziggo moet ik met mijn all-in abonnement in en om huis tv kunnen kijken maar steeds stopt het beeld. op de meest spannende momenten (Olympische Spelen).
Ik heb al twee keer langdurig telefonisch contact gehad met Ziggo à 0,65 (!) per minuut maar het is niet gelukt. Deze dure lijn is een z.g. Service - plus lijn, speciaal voor Ipads en andere tablets.
Ik baal ervan dat ik niet eens in mijn tuin (en ook niet in een andere kamer) tv kan kijken op de Ipad......

Ik hoop dat ik het goed begrijp en zou kunnen volstaan met zo'n plug en play apparaatje; ik ben namelijk digibeet in het kwadraat en mijn meterkast is te klein om een stoeltje in neer te zetten.... :-)

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem en heb een Netgear WN3000RP wifi versterker gekocht voor 5 tientjes, is inderdaad plug en play. Sindsdien heb ik prima ontvangst in mijn hele appartement, wat bij betreft het geld dubbel en dwars waard want het is een gruwelijke ergernis om steeds je verbinding kwijt te raken.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een goed WiFi signaal te krijgen moet je ook een goede router hebben, de standaard modem/router van o.a. Ziggo heeft een zwak signaal, maar hierop kun je gewoon een goede router aansluiten voor een veel beter signaal, zoals bijv. deze TP-Link router, daarmee haal je binnenhuis een bereik van 30 meter!

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste f16,

Zoals audb al zegt, eventueel zelf een (parabool)antenne maken. Bij mij werkt het, ik kreeg een groter bereik, maar of het in de meterkast ook werkt, durf ik niet te zeggen. Je kunt het altijd proberen. Zie onderstaande link.
http://users.telenet.be/wiskunde-informatica/parabool_antenne.htm.

Groet,
Sira

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag f16,

Je zou de app Wifi Analyzer (Google Play) kunnen installeren om te zien of het op het door jou gebruikte kanaal erg druk is en kunnen bekijken op welk kanaal dat minder het geval is en dan eventueel het kanaal wijzigen en zien of dat verbetering geeft. Klik hier...

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer een wifi repeater te nemen, deze zal het signaal oppikken en opnieuw doorsturen zodat je overal een beter bereik hebt.

Klik hier voor wat meer uitleg over wifi repeaters