ki
door kievith_1 Feb 11, 2005 om 11:44
Computers & telefonie

Hoe maak je een netwerk tussen twee pc's

ik ben van plan een nieuwe pc te kopen maar wil ook de oude pc

nog blijven gebruiken; is daar materiaal en/of software voor te koop

en wat is dan het beste ?

alvast bedankt.

1270 6 Rapporteer

a2i
door a2i - Feb 11, 2005 om 11:53
407 Antwoorden / 14 Vragen

In iedere Pc een netwerk kaart, als je internet hebt zorg dan bv. voor een multie PC router. voor Cable/DSL.

voorbeelden van multie PC routers zijn

http://www.sweex.nl/content.asp?pcID=80

en of

http://www.belkin.com/nl/ Klik daar naar

Bekabelde netwerken

en of

Draadloze netwerken

th
door theone56 - Feb 11, 2005 om 12:31
9 Antwoorden / 0 Vragen

Voor 2 pc's heb je geen router nodig. in iedere pc een netwerkkaart installeren en dan aansluiten met een cross-over utp kabel ( makkelijk zelf te maken of te koop). Scheelt de aanschafkosten van een router.

Als je meer info wilt, laat het weten.

Theone56

gsm
door gsm - Feb 11, 2005 om 16:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Niet iedere PC moet altijd een netwerkkaart in, aangezien de moderne
PC's vaak al een netwerkaansluiting op het moederbord hebben.

Indien die aansluiting er niet is of als deze al bezet is voor
bijvoorbeeld het internet modem, dan moet er een PCI-netwerkkaart met
UTP aansluiting in de PC geplaatst worden.

Een UTP-kruiskabel is voldoende voor de verbinding van twee PC's
onderling, zonder internetgebruik. met internet is een router met ingebouwde switch nuttig omdat deze
een extra buffer met firewall kan vormen richting het internet.

Dus als er ook nog verbinding met het internet nodig is, dan een router/switch met ingebouwde firewall gebruiken.

De aansluiting is dan zo: Internet modem - router/switch- PC's.

Als het internetmodem al een routerfunctie heeft dan is een switch
(zonder router en firewall) in de meeste gevallen ook voldoende.

GSM

<script type="text/javascript">

gsm
door gsm - Feb 11, 2005 om 16:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

P.S.

Een router spaart in het geval van internetaansluiting ook weer een
Ethernet/LAN netwerkkaart uit en je hoeft dan geen Internet Connection
Sharing van Windows te gebruiken.

GSM

<script type="text/javascript">

hu
door hubeco - Feb 12, 2005 om 03:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo met bert

ik heb een magazine voor je waar precies staat omschreven hoe je een
netwerk thuis kunt maken ik heb er niets aan en kan het naar je
opsturen mail mij op anoordam@casema.nl

kl
door kleibrink - Feb 17, 2005 om 18:58
10 Antwoorden / 22 Vragen

de makkelijkste en veiligste oplossing is een goedkope router (sweex bijvoorbeld) te kopen. Je hebt dan geen extra netwerkkaarten nodig en je hoeft, indien je de pc niet wilt delen, geen software te installeren. Als je de pc's wel wilt delen moet je een onderddeeltje van windows installeren en dat is zeker bij windows 98 erg onlogisch (bij xp is het fluitje van een cent). Voordeel van router is dat beide pc's onafhankelijk van elkaar kunnen werken, de hoofd pc hoeft niet aan te staan wil je op de 2e pc internetten. Zeker een router met kabels is door een leek aan de praat te krijgen, draadloze routers zijn wat moeilijker maar ook wel te doen, alleen wel minstens een factor 3 duurder en je moet dan in je pc's draadloze netwerkkaarten hebben, die ook wat kosten. Dus ik raad gewoon een router met kabel aan. Veel succes ermee.