bv
door bvdznagel Jan 15, 2005 om 14:18
Computers & telefonie

Hoe sms-en op oud mobieltje/oude simkaart

Een aantal jaren kreeg ik van mijn dochter haar oude mobieltje, jammergenoeg kon ik er niet mee sms-en . Mijn dochter wel, maar ze wist niet meer hoe dit mogelijk was.

Het is een pocketline gripz en ik bel via kpn pre-paid. Met de  oude sim-kaart valt ook in een ander nieuw mobieltje  niet te sms-en. Het moet wel kunnen geloof ik , wie weet de oplossing????Dan graag reageren .

895 2 Rapporteer

bigfrans
door bigfrans - Jan 24, 2005 om 21:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw,

U kunt waarschijnlijk niet meer sms omdat in het toestel een bepaald telefoonnummer moet worden ingevoerd ook wel "Servicecentra", "berichtencentrale" of "SMSC-nummer":

Hi PrePay: +31 653 13 13 14

Hi abonnementen: +31 653 13 13 13

Vodafone Nederland: +316540881000

Om u er niet uitkomen raad ik u aan om even lang een primafone winkel te gaan deze mensen stellen het waarschijnlijk moeiteloos in

ca
door carlinniah - Feb 7, 2005 om 00:33
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan inderdaad zijn dan het nummer van het service-centrum niet meer klopt, dit kunnen ze U uitgebreid vertellen bij een telefoonwinkel :-)

Wat ook kan zijn, maar dat is volgens mij echt een probleem van jaren terug (waar ik ook eens mee te maken heb gehad), namelijk:

Als je beltegoed beneden de €0,50 euro is, kan het zijn dat je het SMS-en opnieuw moet activeren. Ik heb het eens gehad bij Vodafone, toen mijn beltegoed ook te laag was. Ik kon plotseling niet meer SMS-en (zonder een waarschuwing van mijn provider) Ik heb toen het klachtennummer van Vodafone gebeld, en daar hebben ze de mogelijkheid tot SMS-en weer voor mij geactiveerd...

Wellicht is dat een oplossing?!

:-) Vr Gr. Carlinnia!