li
door limbolin Aug 15, 2005 om 12:36
Computers & telefonie

Hoe stop je die vervelende telefonische enquette's/verkoop

Hoe kom ik af van die vervelende telefoontjes die je gemiddeld 3 x per week krijgt over pensioenen, verzekeringen, hotelbonnen enz enz. Ik weet dat er een mogelijkheid bestaat om dit via de site van kassa te regelen maar ik kan het niet vinden.

2484 54 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Limbolin,

Gewoon zeggen 'O ja, nou gezellig, doei...'

Je bent ze geen excuus schuldig, zo..

Groet WillemG

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds kort hebben consumenten de mogelijkheid om zich via internet af
te melden voor geadresseerde reclame via post, e-mail en sms en voor
telefonische verkoop en marktonderzoek via mobiele en vaste nummers.
Dit kan op de website www.dmsainfofilter.nl
van de organisatie van direct marketing bedrijven (DMSA). Ook kunnen
nabestaanden voorkomen dat het postadres van een overledene gebruikt
blijft worden. Voorheen kon dit alleen via verschillende loketten,
antwoordnummers en telefoonnummers.

Bron: consumentenbond

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een aantal jaren geleden heeft er in het NRC Handelsblad een leuke lijst gestaan met wedervragen die gesteld kunnen worden aan de verkopers. De vragen weet ik niet precies meer, maar je kan vast een hele hoop verzinnen.

Om je op weg te helpen:
- Hoeveel verdient dit nou?
- Vind je dit nu echt leuk werk?
- Voel je je niet in de zeik gezet?
- Is het niet frustrerend dat eigenlijk niemand op jouw telefoontje zit te wachten?

Succes!
Maaike

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja,

Ik kan niet doorklikken naar de site, die kan niet gevonden worden. Kan je de link checken en nogmaals doorgeven, dat is altijd handig om te bewaren!

Thanks,
Maaike

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Link is niet bedoeld om door te klikken. Even kopiëren naar je zoekvenster.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi lmbolin, Voor zooi die binnenkomt via de PC is daar de Opta toezichthouder voor elektronisch verkeer WWW.SPAMKLACHT.nl

Voor zooi via de Telefoon is daar WWW.STICHTINGOCI.NL en voor de brievenbus is er de JA/NEE sticker dan hebben we nog vriend Talpa en &  de TV met reclame en daar is de Stichting AAN/UIT knop voor .Nou zo kan die wel weer even .FRED

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja.

Ik denk dat je www.infofilter.nl bedoelt in plaats van www.dmsainfofilter.nl

Boy

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk wel, verkort en alleen maar een klik nodig.

Info filter

Plus een extra bonus

Info Stop

groetje WillemG

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik verheug me altijd weer op een volgende
telefonische enquete met allerlei vragen om
uit te zoeken of je in hun doelgroep past.

Mensen irriteren en treiteren is volgens
sommigen één van mijn talenten, dus hier
volgt mijn werkwijze richting deze personen.

Het liefst hou ik deze mensen zo lang
mogelijk aan de praat. Het is mijn vrije tijd,
dus mij kost het geen geld, maar zij werken
zeker en vast op provisiebasis of moeten
een bepaalde target halen.

Ik doe dus alsof ik ontzettend geinteresseerd
ben en geef de antwoorden die zij willen horen.
Meestal duren deze gesprekken rond een half
uur of langer en denken deze figuren een goede
vis binnen te hengelen voor hun baasje.

Helaas moet ik ze aan het eind van het gesprek
melden dat ik alles behalve geinteresseerd ben,
alle antwoorden gelogen heb en dat ik me echt
heel erg verheug op de volgende die belt.

Uiteindelijk kom je wel op een zwarte lijst terecht
zodat ze je niet eens meer willen bellen.

Met vriendelijke groet,
Stroopwafel
Kassa Expert

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is rechtstreeks gekopieerd van de Consumentenbond. Dus als het daar niet goed op staat, sorry.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een oplossing kan zijn www.infofilter.net  hiermee kun je de vervelende telefoontjes en mailings laten stopzetten. Ik geloof voor een periode van 5 jaar.

Gr,

Maarten

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een periode van 3 maanden en vergis je niet, als je nog niet in hun bestanden stond, dan sta je dat na het opgeven -wel-. Als de 3 maanden voorbij zijn dan begint de ellende dus gewoon opnieuw en wellicht nog erger dan het was.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat degenen die de vrag stellen wel enig respect verdienen, omdat ze op deze masnier aan de kost (moeten) komen. Degenen die hen aan het werk zetten, zijn de werkelijke boosdoeners. Daarom ben ik vriendelijk maar heel resoluut tegen de beller. Ik zeg duidelijk dat ik niet geïnteresseerd ben en dat ik het gesprek beëindig.

Gert.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.ddma.nl/ daar zou ik het eens proberen, je kan van alles invullen.

en ook kan je het bedrijf dat je belt een fax of mail sturen en vragen jou telefoonnummer te verwijderen.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat lucht op he, de waarheid.... ?

Jammer dat op een forum geen einde komt aan een "gesprek"

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet meer gebeld wilt worden door verzekeringsmaatschappijen, telecom providers, dagbladen, fabrikanten van afslankproducten, enz. enz. dan kun je het volgende nummer bellen:

      Telesales ONGEWENST:  0900 666 1000

Daar kan je melden, dat je je naam uit ALLE bestanden wilt verwijderen.  Het duurt eventjes, maar dan is er die heerlijke stilte.  Een goede zaak!

Miss Marple

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zal er misschien raar van opkijken maar je mag, net als de overige
lezers trouwens, alle telefoontjes die jouw iets trachten aan te smeren
doorsturen naar mij, Gerrit Regtop. Mijn visie hierop is simpel: die
lui zien mij als klant en ik zie hen als klant.

Kortom, doorsturen die lui dan bent u van het gezeur af.

O ja, dit is mijn telefoonnummer: +31-575463658

Gerrit

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

De leukste tip die ik heb gelezen, was van iemand die tegen de
telefonist zei "Heb je een moment", daarna de telefoon neerlegde en
niet meer terugkwam!

Zelf heb ik mij via internet afgemeld voor de vervelende telefoontjes.
De site weet ik niet meer, maar als je zoekt op google naar 'lastige
telefoontjes afmelden' kom je er wel uit, denk ik. Succes!

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat men beter af is (efficienter en sneller) door het telefoonnummer van TeleSales ONGEWENST te draaien.  Dan ben je overal, direct, totaal van af!  Lijkt me prima!

Miss Marple

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

wil je van telefonische verkooppraatjes af. Dan heb ik een tip.

Ga op internet naar www.szdm.nl, meld je daar af voor telefonische verkoop en/of enquete's 95% van die irritante telefoontjes blijven daarna voor vijf jaar achterwege

groet jurjen

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

opnemen en hoorn er naast na 5 min weer er op leggen stopt vanzelf

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de startpagina vind je een blokje waar handig boven staat. daarin staat "laat me met rust" daarmee kun je ongewenste telefoontjes stopzetten.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sta niet in het telefoonboek- of geregristreed bij inlichtingen en
heb dus zelden of nooit van die "verkoopzeik" bellers, dus ik weet niet
of het daar aan ligt maar het bevalt mij uitstekend. Verder geef ik
over het algemeen alleen mensen die ik wil horen s'avondsmijn huisnr.
voor de rest geef ik mijn mobiel. Ik heb ooit trouwens 2 dagen voor
zo"n verkoop bedrijf gewerkt en als ze niks meer kunnen verzinnen krijg
je een telefoonboek en kan je gaan bellen!!!!! Nou voor de rest .. t
zal je baan maar zijn en doe ze de groeten.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoorden: Een ogenblikje dan roep ik even mijn vrouw of man, Leg de hoorn naast de telefoon en laat ze lekker wachten.

Succes

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad op de site www.infofilter.nl kun je je zo afmelden, heb ik ook meteen gedaan en idd voor 5 jaar. Helemaal goed zou willen dat ik dat eerder had geweten ik ben er nu gelukkig vanaf, hoop ik.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon zeggen dat je geen intersse hebt en aan de telfoon geen zaken doet. Helpt geheid.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had er ook erg last van maar de oplossing is erg simpel, je moet je telefoonnummer als geheim aanmelden bij de KPN, dan kom je niet te staan zowel in de telefoongids als in Internet. Zodra ik dat deed waren de telefoontjes afgelopen!!.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn moeder heeft een gouden opmerking als mensen bellen voor spaarplannen, hypotheken enz. Als men haar vraagt of ze een spaarplan wil zegt ze: "Ik maak mijn geld lekker op!" Dan is het meestal even stil aan de andere kant, en dan zeggen ze meestal, u hebt nog gelijk ook, hahaha.

Maar alle gekheid op een stokje, gewoon zeggen dat je niet geïnteresseerd bent, meestal is dat wel afdoende.

Groeten, Wilma.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hahahaha stroopwafel, das ook een manier ja, hoe kom je d'r op!

:-)

Wilma.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stoppen kan je het niet, maar in het lcd schermpje van de telefoon staan allemaal 888888888888 als zij bellen. Zij hebben geen nummerherkenning, dus als ik 's avonds telefoon krijg en zie al die 8888888888 in mijn scherm staan neem ik niet op.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal voorkomen kan je het niet. Ik heb dit werk zelf een tijdje gedaan (je moet toch je brood verdienen als studente) en sommige bedrijven werken niet vanuit een bestand, maar bellen " random" . Dat betekent dat in het computerprogramma alleen het netnummer (bijv. 020-) voor geprogrammeer staat. De rest van de cijfers zoekt de computer er zelf achter. Een soort loterij dus. Alleen heb je in zo'n geval dus niet gewonnen als je nummer er uit gepikt wordt, maar de pech dat je een verkoper / enqueteur aan de lijn hebt.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.infofilter.nl

dat is het adres om van die vervelende telefoontjes af te komen.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hiervoor bestaat een simpele oplossing, n.l. blokkeren via :

www.infofilter.nl. De inhoud spreekt voor zich en is heel duidelijk. Je gegevens invoeren en verzenden; mijn ervaring hiermee is zeer positief en het aantal telefoontjes is tot nagenoeg nul teruggebracht.

Succes gewenst.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar de startpagina en dan naar de link laat me met rust,geloofde er eerst ook niet in maar het werkt echt.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had je die stickers ook maar voor de telefoon!

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind dat je deze mensen best wel een beetje meer respect mag geven dan ze een half uur aan de telefoon houden voor niets. ze doen dit niet om je te pesten. Ze zijn gewoon aan het werk. Netjes blijven dus gewoon.

Wel kun je vragen of ze je uit hun bestand willen halen. Dat zijn ze verplicht om te doen als je erom vraagt. Verder bestaan er geen zwarte lijsten oid, en dat kan ik uit ervaring vertellen! Succes.

Jojanneke

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit een bestand halen gaat nergens over.
De meeste van die telemarketeers hebben
gewoon een computerprogramma dat een
willekeurig nummer drukt.

Geen bestand, geen telefoonboek,
gewoon belletje lellen.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het trouwens wel een flauwe opmerking
dat het gewoon hun werk is en dat je ze in hun
waarde moet laten.

De mensen die alle varkens in de vleesmolen
moesten gooien, omdat ze 'mogelijk' besmet
waren met de varkenpest werden ook niet met
open armen ontvangen bij de veehouders.

Niet al het werk is te respecteren en ik vind
dat mensen die mij 's avond ongevraagd privé
bellen net zo fout bezig zijn.

Laatst kreeg ik zelf een paar jongetjes aan de
deur die vroegen of ik nog een klusje voor ze
had. Het moet niet gekker worden.
Toen ik zei 'Ja, je mag mijn kont wel komen
afvegen' scholden ze me uit voor kankermoeder.

Nou, dit kan dus echt niet. Eerst aanbellen en
bedelen voor geld en later je huid vol schelden.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal worden deze vragen tussen 18:00 en 20:00 uur gesteld.

Wanneer je nummerweergave hebt, dan wordt bij dit soort ongewenste
gesprekken  " n u m m e r   o n d e r d r u k t "
weergegeven. Neem dan gewoon niet op.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn tijdenlang gebeld door "postkrediet", 1x per week was niks. Die wilden niet snappen dat we het zat waren. En na veel navraag en steeds maar naar leidinggevende vragen hebben we een persoon gehad van een grote callcenter, die nu heeft gezorgd dat we niet meer gebeld worden. We hebben ze ons ook zwart op wit laten sturen dat ze ons uit de database hebben gehaald, en idd dit heeft gewerkt. Heel apart ook dat we meteen van heel veel van die telefoontjes zijn verlost. Gingen blijkbaar via het zelfde callcenter.

In dit geval ging het om DSB groep NV .

Maar als dit niet was gelukt hadden we al wat anders bedacht:            Lekker gaan HIJGEN door de telefoon. Eens kijken hoe snel ze je dan op een zwarte lijst gaan plaatsen.

Maar over het algemeen zei ik altijd meteen: Geen interesse, goedendag, en meteen de hoorn erop!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. Telefoonabonnement opzeggen.

2. Voortaan bellen met skype (gratis naar iedere skype gebruiker) of
skype-out naar lijntoestellen (2cent per minuut heel europa!)

3. GSM nummer geven aan mensen die jouw mogen bellen en nooit beltegoed
kopen (Er zijn aanbieders die dat doen, o.a Orange (Dus ook gratis).

Dag telefoonkosten, Dag handel in telefoonnummers en NAW- gegevens , dag ranzige marketingbagger!

Succes!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 03:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt eraan hoe mijn bui is en ik zo een telefoontje krijg. Als ik er zin in heb dan zal ik die persoon te woord staan maar dan wel op mijn manier. Ik zal die persoon hele andere vragen gaan stellen, dus als ik hoor dat ze het van een papiertje aflezen dan zal ik bijv zeggen: is het nou zo moeilijk om het voor te lezen?: Ook heb ik een persoon aan de lijn gehad die aan mij vroeg of ik 5 minuten tijd had, ik vertelde dat het goed was, het gesprek heeft meer dan 1 uur geduurd omdat ik de touwtjes in handen had genomen, de persoon was daarna helemaal op van mijn geklets.

Ook heb ik een geheim telefoonnummer maar dat maakt voor die instanties niets uit, want ze drukken gewoon een nummer in. Er zijn ook personen als ik dan de telefoon opneem en zeg dat ik aan het eten ben ze gewoon met hun verhaal willen beginnen. Maar ja dan trek ik even mijn mond open en vraag dan of ze doof zijn, De vraag daarop is dan of ik dan na het eten terug gebeld kan worden, en dan is mijn antwoord nee. Het is mij al heel lang niet meer overkomen dat ik ben gebeld, dus ik heb toch een vermoeden dat er iets van een lijst is dat je die persoon beter maar niet kan bellen.

Mijn advies is dat je je mond open moet doen en zeggen dat je niet meer gebeld wilt worden en dat je uit hun systeem v/d computer gehaald wordt. Ik schrijf het hier netjes neer maar als ik zo een persoon aan de lijn heb en die wil niet naar mij luisteren dan ben ik niet echt aardig en dan zitten ze echt wel met hun oren te toeteren van wat ik ze heb gezegd. Ik weet dat die mensen hun werk doen en vaak zijn het studenten maar jee is het zo moeilijk om naar iemand te luisteren als een persoon zegt dat die niet van die telefoontjes wilt hebben?

Succes en groetjes

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is tegenwoordig ook een nieuwe wet op telemarketing van kracht. als de gene die belt geen toestemming vraagt om het gesprek kan je het desbetrefnde bedrijf dus aanklagen.

bij telemarketing vragen ze vaak tussen bel ik gelegen. gelegen bellen is geen toestemming vragen.

d

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Limbolin,

Wat ik nog wel eens zeg, als men vraagt of je even tijd hebt voor een enquete of je vragen wil stellen: "Een momentje, ik zal even mijn moeder roepen". Vervolgens leg je de hoorn naast het toestel, roept een keer "mama" en gaat gewoon door met waar je mee bezig was. Je merkt dat men na ca. een half uur echt zelf ook wel ophangt als er niemand aan het toestel komt. Bij mij is dat helemaal niet zo moeilijk, mijn moeder is al 10 jaar dood en ik woon alleen. Het is echt een probaat middel tegen "kleverige", nare telefoontjes!

Groetjes en suc6, Yvonne

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriend heeft ooit een keer gezegd: ik sta onder curatele....hihihi!!! Nooit meer gebeld. Ongeveer een jaar geleden hebben we onze vaste telefoonaansluiting opgezegd en allebei een gsm-abonnement genomen. Ook dat helpt. We worden nooit meer gebeld want we staan ook niet in het telefoonboek.

Groetjes!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag met wie je spreekt en het adres waarnaar je de factuur van het gesprek naar toe mag sturen. Als ze zeggen dat ze het adres niet willen geven of dat ze niet betalen willen geef je aan dat jiij ervan uitgaat dat dan het gesprek is beeindigd.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan ook 0800-0224666 bellen je bent dan van 95% van de tellefoontjes af. Dit is geloof ik 1 a 2 jaar geldig en dan gewoon weer ff bellen. veel succes

groetjes geelke

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Vladja voor je tip. Het is www.infofilter.nl ik heb het gelijk geregeld.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Je bent zeker niet verplicht tot antwoorden en je kan zeggen dat je totaal geen zin heb om lastig gevallen te worden en zeg dat je met  onmiddelijke ingang wilt dat ze je uit het systeem halen, zoniet dan ga je het bedrijf aanklagen en/of aanschrijven en verdere stappen ondernemen.( dit is natuurlijk wel een loos dreigement, maar kan zeker helpen).

Ik wens je veel succes.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2005 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als mijn nummermelder "nummer onbekend" aangeeft laat ik de telefoon minstens 4x overgaan.
(Het moment waarop antwoordapparaten en/of voice mails afgaan)
Op dit moment wordt door veel telemarketeers de verbinding al verbroken.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je je hebt afgemeld op infofilter.nl ga dan niet de fout in door ergens op internet of een antwoordkaart je telefoonnummer in te vullen. Dit wordt nl weer doorverkocht en zo zit je weer in de molen. Ikzelf vul dan altijd mijn oude, niet langer gebruikte, mobiele nummer in van mijn vroegere prepaidkaart. Zo word ik in ieder geval niet meer gebeld.

ve
door verwijderd - May 18, 2007 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 8, 2008 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe kom ik van die vervelende telefoontjes af

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de site:

www.infofilter.nl

en kruis alles aan dan word je zeker niet meer lastiggevallen in de toekomst en mochten ze je in de nabije toekomst wel bellen dan moet je melden dat je je heb aangemelt bij infofilter.nl.

Veel suc6!!!!!