bo
door bohe1 Aug 19, 2004 om 16:31
Computers & telefonie

Hoeveel dagen opzegtermijn

Ik heb deze week een Fiat Scudo met grijs kenteken gekocht en hoorde nu dat men in den haag van plan is om de voordelen van een grijs kenteken terug te draaien, mijn vraag is derhalve: binnen hoeveel dagen kan ik de aankoop ongedaan maken?

Het contract is getekend en heb een aanbetaling gedaan van 250 euro.

219 3 Rapporteer

user123
door user123 - Aug 19, 2004 om 19:27
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Alleen als de leveringsvoorwaarden op de koopovereenkomst een annulering toelaat is dit mogelijk. Oorzaken buiten de schuld van de verkoper heet overmacht.

eltjored
door eltjored - Aug 19, 2004 om 20:03
35 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt hooguit op coulance rekenen van de verkoper om een andere auto of oplossing te nemen en kunt dit proberen te bespreken met de verkoper, Juridisch heb je zoals hier boven ook reeds is vermeld geen poot om op te staan en zul je de auto moeten afnemen. En terecht ook de verkoper wist niet dat er een wetswijziging in de maak is, dus voor hem is het ook zeker overmacht
<SCRIPT language=javascript>postamble();

eltjored
door eltjored - Aug 19, 2004 om 22:01
35 Antwoorden / 3 Vragen

DEN HAAG - Eigenaren van een gemiddelde auto op grijs kenteken die nu 112 euro per jaar kwijt zijn aan motorrijtuigenbelasting, moeten straks ongeveer 300 euro betalen voor een auto op benzine en circa 664 euro voor een op diesel.

Het kabinet wil volgend jaar de vennootschapsbelasting voor bedrijven flink verlagen, maar dit moet het bedrijfsleven grotendeels zelf financieren. Hierdoor verdwijnt onder meer het voordeel van het grijze kenteken.

Het gros van de 800.000 voertuigen die nu van het lage belastingtarief gebruikmaken, staat op naam van bedrijven. Daarnaast profiteren ongeveer 40.000 particulieren van het lage tarief, schat een woordvoerder van de belastingdienst.

Volgens het ministerie van Financiën gaat de maatregel niet ten koste van de waarde van de betreffende voertuigen omdat er vanaf volgend jaar BPM (Belasting van personenauto's en motorrijwielen van ruim 40 procent) geheven wordt over prijs van deze auto's. Dat is nu nog niet het geval bij 'grijsrijders'. "De bedoeling is om de belastingvoordelen te schrappen. Dit gebeurt door het heffen van BPM en het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting voor auto's op grijs kenteken", aldus een woordvoerder van het ministerie.

De BPM wordt in drie stappen ingevoerd, waarvan de eerste op 1 januari 2005. De tweede is in 2006 en de derde weer een jaar later.

Dit bericht staat morgen in de Telegraaf, dus zo enorm veel duurder wordt de auto direct niet.

<SCRIPT language=javascript>postamble();