be
door benben Dec 24, 2006 om 20:26
Computers & telefonie

Hoge telefoonrekening

Mijn vriendin heeft een abo bij kpn voor haar telefoon, mobiel, 30 euro per maand.Iedere keer wordt zij geconfronteerd met hoge rekeningen, met als uitschieter december 2006, 243 euro, terwijl zij niet veel belt, temeer zij al eerder hoge rekeningen heeft ontvangen.Op hhar laatste rekening, 243 euro dus, blijkt dat zij nog steeds een tegoed heeft van 200 belminuten. Allemaal heel erg vreemd dus. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

558 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

krijgt ze soms regelmatig smsberichten?

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat weten wij ook niet, als er nog belminuten over zijn heeft ze waarschijnlijk dingen gebruikt die buiten de bundel vallen. Denk dan aan bijvoorbeeld 0900 nummers of dure smsjes versturen/ontvangen. Kijk even op de specificatie, daar is het antwoord te vinden, als het goed is kan dit ook online via 'telefoonrekening online'.

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@binka

niet al teveel, en ze stuurt zelf ook niet alteveel smsjes, temeer omdat ze weet dat dat erg duur kan worden, maar het was wel een leuk (?) kerstkado.

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb trouwens wel eens gehoord(of het waar is, weet ik niet), dat je, als je je telefoon uitleent, ze met een speciale code, van jouw nummer gebruik kunnen maken via hun eigen telefoon. Nu ben ik blond(NIET KWAAD BEDOELD) wat dit betreft, maar zou dit een optie kunnen zijn?

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort verhalen zijn inderdaad een tijdje de ronde gegaan, voor zover ik weet betrof het een zogenaamde hoax (fabel). Het kunnen ook aliens geweest zijn, of iemand bij KPN die het systeem gehackt heeft, of kabouters/hobits (etc.). Het antwoord is te vinden op de specificatie, mocht u daar vervolgens nog vragen over hebben dan kunt u die altijd hier of bij de KPN klantenservice stellen.

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Benben,

Ik vermoed dat je vriendin belt naar nummers die NIET binnen de belbundel vallen. Dan betaalt zij wel voor de telefoontjes en sms-jes, maar aan de belbundel van 200 minuten komt zij dan niet. Voor wat er precies wel en niet binnen de bundel valt moet zij de voorwaarden maar eens goed nakijken (wellicht vallen telefoontjes naar andere nummers dan die van KPN dus NIET binnen de bundel).

Voor het overige: zie hieronder;

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe werken Belminuten?

Per bundel heeft u altijd een hoeveelheid minuten die u kan bellen tegen het voordelige tarief (zie rechterkolom van de abonnementstabel).
Als u uw maandbedrag/bundel heeft opgemaakt aan andere diensten zoals mms, mobiel internet, e-mail of informatienummers, belt u nog steeds het aantal belminuten tegen het lage tarief.

Voorbeeld:

U neemt een KPN Mobiel 30 abonnement

U betaalt 25,- per maand

Daarvoor krijgt u 200 belminuten per maand tegen 0,15 per minuut/sms

U heeft al 30,- opgemaakt aan andere diensten

U kunt nog 200 minuten bellen tegen het lage tarief. Ondanks dat uw bundelbedrag al op is.

Kortom, het aantal minuten, dat in uw bundel zit, belt u altijd tegen het lage tarief, ongeacht hoe u uw bundel besteed.

Na verbruik van de voordeelminuten betaalt u € 0,30 per minuut/sms.

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

en dan nog wat:

Uw tegoed kunt u besteden aan al het mobiele verkeer vanaf uw aansluiting. Daarbij geldt echter de beperking dat niet meer dan 80% van het tegoed mag worden besteed aan telefoonverkeer naar mobiele aansluitingen. Voor verkeer naar mobiele aansluitingen in Nederland vanuit Nederland boven de 80% geldt een apart in rekening te brengen tarief van € 0,30 per minuut, berekend per seconde.

Ik denk dat uw vriendin eens moet kijken naar welke nummers zij belt: 100% naar mobiele nummers betekend over 20% een opslag van 30 ct per minuut gerekend per seconde.

Dit mag welliswaar alleen bij de bundel vanaf 42 euro en bij de sim-only, maar je weet maar nooit of het bij haar ook (per ongeluk) wordt toegepast.

Linda

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag benben,

Regel het zo dat jouw vriendin 1 maand helemaal niet belt en smst en kijk dan wat voor rekening ze krijgt. Tien tegen één dat de (spook)rekening weer hoog zal uitvallen. Dan weet je in elk geval zeker dat er iets grondig fout zit bij KPN.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had hetzelfde abo. En hoe minder ik voor mijn gevoel belde hoe hoger de rekening. Heb daarom bij de winkel nagevraagt wat er nu in het abo zat. Abo was afgesloten onder een andere naam en werd tussentijds omgezet door kpn in volgnes hun zeggen een zelfde abo, maar met andere naam.

Bleek dat ik de belminuten alleen gebruikte als ik naar kpn nummers belde. En stom toevallig heeft niemand van mijn kennissenkring een kpn abo. Dus belde altijd buiten het abo om. Heb toen aangeven dat ik de rekening wel wilde betalen, maar ook gelijk wilde opzeggen omdat ik niet nog 6 maanden zulke hoge rekeningen kon betalen. Zonder problemen werd het abo opgezegt met opzeg termijn van 6 weken.

Heb toen sim only genomen en ben nu voor 14 euro per maand klaar.