Ki
door KimberleyW Aug 8, 2019 om 17:46
Computers & telefonie

Hogere telefoonrekening door nummer: 0906 4001822

Hoi allemaal,

Hopelijk kan iemand mij hier vertellen waar het nummer: 09064001822 aan gelinkt staat.

Mijn oma heeft haar Vacature van Juli binnen, echter betaalde zij deze maand €6,14 meer. Mijn oma heeft Ziggo opgebeld, en hun gaven aan dat dat kwam door 6 minuten bellen met bovenstaand nummer, meer informatie konden zij helaas niet geven. Echter heeft mijn oma nooit met dat nummer gebeld..

Na wat onderzoek op het internet zijn wij helaas geen stap verder. Normaal gesproken controleer ik nummers altijd op Google, met succes. Maar over het nummer 09064001822kan ik niks vinden... Sommige mensen geven aan dat het kan gaan om een erotische lijn, maar daar heeft mijn oma zeker nooit mee gebeld.

Ik weet dat het om een klein bedrag gaat, maar mijn oma heeft het niet zo breed, en we zijn bang dat het misschien vaker voor gaat komen. Mogelijk zijn er ook meerdere mensen met problemen met dit nummer..

Zo niet, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Groetjes, Kimberley

26875 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2019 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als zij inlogt, kan ze zien wanneer er gebeld is. Is ook te zien op een mobiel. Misschien gebeld door visite of de hulp?

Ki
door KimberleyW Aug 8, 2019 om 18:03
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie!

Dat hadden wij al bekeken, en er is gebeld op 19 Juni, maar de factuur is van Juli.

Hulp (van buiten af) heeft mijn oma niet, zij doet alles nog zelf. Visite is ook niet mogelijk, aangezien haar huistelefoon op de slaapkamer staat, daar komt geen visite.

Bij mijn oma thuis komt alleen familie, en goede vrienden die zij al minimaal 20 jaar kent. Dat is dus echt uitgesloten.. Het is voor ons ook een raadsel..

marita5
door marita5 - Aug 8, 2019 om 18:04
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kimberleyw

Maar over het nummer 09064001822kan ik niks vinden...

Het schijnt het tel. nr te zijn van klantenservice The Big Rib , klik op de rode regel

https://www.klantenservicegids.nl/bedrijven/restaurant/

 echter betaalde zij deze maand €6,14 meer.

Dat is inderdaad èèn rib uit het lijf ;-))

tenormin
door tenormin Aug 8, 2019 om 18:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd, 11 getallen in telefoonnummer. Tenzij dit nieuw is?

marita5
door marita5 Aug 8, 2019 om 19:01
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou het niet weten . Er staat in de link nog een ander 0906 nummer , ook dit nummer heeft 11 cijfers .

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2019 om 18:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is een nummer van een doorverbindservice, zo te zien van Telefoonboek B.V.

tenormin
door tenormin Aug 8, 2019 om 18:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Is dit nieuw dan, een telefoonnummer met meer dan 10 getallen?

diumenge
door diumenge Aug 8, 2019 om 18:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk, was mij niet opgevallen, maar bestaat inderdaad uit 11 cijfers.

rj
door rjw May 27, 2020 om 21:53
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Even iets gepikt van Wikipedia:

Er zijn in Nederland korte (acht-cijferige) en lange (elf-cijferige) informatienummers.

Een kort nummer bestaat uit een prefix + vier cijfers. Een kort nummer is dus 8-cijferig. Omdat er slechts een beperkt aantal korte nummers beschikbaar is, gelden voor een kort nummer speciale voorwaarden van de OPTA, zoals een minimumaantal gesprekken.

Een lang nummer bestaat uit een prefix + 7 posities. Een lang naamnummer is dus 11-cijferig. Hiervoor gelden geen OPTA-voorwaarden.

Welke nummers beschikbaar zijn als lange of korte nummers is af te leiden uit het nummerplan

diumenge
door diumenge May 27, 2020 om 22:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Toch fijn om dit ruim 9 maanden later nog te lezen ;-)

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2019 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan heeft er blijkbaar iemand toch even eten willen bestellen zonder dat uw oma dat wist. Kijk ook eens naar het tijdstip van dat telefoontje en wie er op die datum op visite is geweest.

Maar het lijkt me niet dat dat nog een keer voor gaat komen. Zeker niet als zij het verhaal aan alle familie en kennissen vertelt met het daarbij behorende bedrag.

panter22
door panter22 - Aug 8, 2019 om 18:46
6599 Antwoorden / Vragen

Je oma kan het 0906 nummer laten blokkeren.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/nummerblokkade#/

Ki
door KimberleyW Aug 8, 2019 om 21:35
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie! Ik ga het doorgeven.

audb
door audb Aug 9, 2019 om 15:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Meteen ook de buitenland nummers laten blokkeren dat zou ook via de website kunnen maar dan moet je wel de inlog gegevens hebben.

Zorg er dan meteen voor dat Google chrome deze niet opslaat anders zouden ze het nog eens kunnen deblokkeren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 8, 2019 om 20:11
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Even zoeken en ik zie dit (en dat is geen nummer van een afhaalservice zoals ik zie met 'big rib' benaming: https://www.openingstijden.com/o2052424/the-big-rib-rijksweg-noord-12-sittard/  Uw oma zou dus met een doorverbind nummer hebben gebeld. Laten blokkeren is ook mijn advies.

Ki
door KimberleyW Aug 8, 2019 om 21:34
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie!

Echter het nummer dat ik zie staan komt niet overeen met het nummer dat gezorgd heeft voor hogere kosten bij mijn oma.
Het nummer lijkt er wel erg op, echter komt een nummer niet overeen.

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2019 om 21:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kimberleyw

En wat komt er dan niet overeen? Het is hetzelfde nummer 0906 4001822

jo
door jorisw Aug 8, 2019 om 23:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien handig om dan even het juiste nummer te vermelden. 0906 4001822 staat in de titel en 2 x in jouw bericht.

Ki
door KimberleyW Aug 9, 2019 om 11:26
Antwoorden / 1 Vragen

Het nummer die ik in de titel en tekst heb staan klopt wel.
Echter het nummer die ik zie als ik op de URL druk komt niet overeen, maar mogelijk kijk ik niet goed..

Ki
door KimberleyW Aug 9, 2019 om 11:28
Antwoorden / 1 Vragen

Het nummer dat ik zie staan als ik op de URL druk is: 0906 - 100 1822

diumenge
door diumenge Aug 9, 2019 om 13:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op een telefoon (mobiele browser) is een ander nummer zichtbaar als op een desktop. Als je op het mobiel echter op 'Bel bedrijf anoniem' drukt, dan zie je wel nummer 09064001822. Echter niet zo relevant, want dit is niet een nummer van dit restaurant, maar een nummer dat doorverbind naar o.a.  dat restaurant.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 9, 2019 om 09:10
16885 Antwoorden / 202 Vragen

En wat is dan  het juiste nummer dat u bedoelt en dat door uw oma zou zijn gebeld?

Ki
door KimberleyW Aug 9, 2019 om 11:24
Antwoorden / 1 Vragen

Het nummer dat ik zie staan als ik op de URL druk is: 0906 - 100 1822, daarvan komt een nummer niet overeen. Voor de rest zie ik geen nummers staan die erop lijken.

Het nummer dat ik opgegeven heb in de adverentie en titel klopt wel :-)

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2019 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar even de bril schoonmaken en nog eens kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 9, 2019 om 14:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Nummer in een advertentie? Bedoelt u hier uw vraag?

mo
door mof - Aug 9, 2019 om 11:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit nummer bestaat uit 11 cijfers. Nederlandse telefoonnummers bestaan uit 10 cijfers. Dit is een buitenlands nummer. Heeft uw oma misschien ooit zich vertypt en is met een nummer uit het buitenland gebeld? Dat kan ook de ksten verklaren.
Uit mijn tijd in Dresden, Duitsland, (netnummer 0351) kwamen regelmatig Portugezen aan de lijn die met Portugal (landencode 00351) belden. Gewoon een nulletje vergeten en bij toeval paste de rest van de getallen op mijn nummer. Tja, kan gebeuren.
overigens, uw telefoon op anoniem schakelen en zelf al eens gebeld? Voor die paar euro kom je er snel achter wie of wat dit is.

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2019 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is helemaal geen buitenlands nummer. Het is een doorverbindnummer naar dat restaurant,

diumenge
door diumenge Aug 9, 2019 om 13:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin, nummer is gewoon een Nederlands servicenummer. Het betreft een doorverbindservice naar o.a. het genoemde restaurant.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 9, 2019 om 14:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Re-edit: Associatie m.b.t. naam verwijderd

maffy1948
door maffy1948 - Aug 9, 2019 om 13:02
45 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gelukkig bij Ziggo vrij bellen erop maar zie daar ook nummers opstaan die ik normaal niet bel. dus dat gebeurt dan door een of ander van hun zelf op een koppelstation en dan kunnen ze zogenaamd niets zien, zeggen dat je dat dan gebeld heb.

marita5
door marita5 - Aug 9, 2019 om 17:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@kimberleyw ,

Sorry , maar wat een geleuter hier over 1 cijfer verschil , ook dit nummer is van The Big Rib  Geleen .

https://www.openingstijden.com/open/the-big-rib/geleen/

Ik heb het nummer 0906 - 4001822 gebeld , dit is zoals @diumenge aangeeft een doorschakelservice .
€ 0,90 ct p/minuut met een maximum van € 45,-
Had u dit nummer zelf gebeld , had u dit meteen geweten , dus problem solved .

DOOR KIMBERLEYW 9 AUG. 2019 OM 11:24
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Het nummer dat ik zie staan als ik op de URL druk is: 0906 - 100 1822, daarvan komt een nummer niet overeen. Voor de rest zie ik geen nummers staan die erop lijken.

Het nummer dat ik opgegeven heb in de adverentie en titel klopt wel :-)

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2019 om 11:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kortom, oma of iemand anders heeft een nummer opgezocht, het nummer van een doorschakelservice gevonden i.p.v. het directe nummer en zonder verder te kijken dat nummer gebeld. Kosten bestaan uit een tarief van 90 cpm en de gebruikelijke belkosten, dat komt dan wel overeen met die € 6,14 voor een kleine zes minuten bellen.

ne
door neodutchio - Aug 10, 2019 om 13:50
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Servicenummers kunnen nog wel acht cijfers tellen, alhoewel het merendeel elf cijfers heeft.

Een aantal jaar geleden is dit aangepast omdat er te weinig vrije telefoonnummers waren. Zelfs tablets met simkaart en de draadloze apparaten die op terrassen gebruikt worden hadden een 10 cijferig 06-nummer wat omgezet is naar een 11 cijferig.

Dus om aan alle commotie over het aantal cijfers een eind te maken, 11 cijferige telefoonnummers bestaan gewoon in Nederland.

Jo
door Jort van G - Aug 11, 2019 om 21:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

dit gevonden :

https://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/09064001822

Wat ik zie is bovenstaande webpagina, waar gereageerd wordt door een bedrijf genaam horizon-finance
Het lijkt te gaan om een nummer voor het aanvragen cq goedkeuren van een lening.
Lijkt me een scam.

diumenge
door diumenge Aug 11, 2019 om 22:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

10 jaar oud bericht en gaat over nummer uit Engeland... nee, ik denk niet dat dit ook maar iets met de vraag van TS te maken heeft.

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2019 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jort

Dan nog maar eens beter kijken.

Lo
door Lolly - Aug 12, 2019 om 09:11
1 Antwoorden / Vragen

Ook wij hebben dit gehad,en na lang zoeken ,kwamen we erachter dat het kwam door een kastje
van (24care )die  met de telefoonlijn in verbinding stond met ziekenhuis! Er werd iedere dag de bloeddruk en gewicht doorgegeven door dat kastje via tel.lijn
Weet niet of je oma zoiets heeft ,het kan ook van een alarm hulplijn zijn!
Hoop dat je hier wat aan hebt...
groetjes Lolly

Er
door Erwiena - May 27, 2020 om 09:45
1 Antwoorden / Vragen

Mijn telefoonrekening is ook 18,- hoger dankzij dit nummer wat ik echt nooit gebeld heb.
Ook het telefoonnummer 09002887766 komt op mijn rekening voor wat ik ook nooit gebeld heb.
Dus het is echt geen foutje van je oma geweest.

chris74
door chris74 May 27, 2020 om 13:16
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dit gaat over een heel ander nummer. En op deze site is het nummer terug te vinden helemaal onderaan de bladzijde.

Thijs12
door Thijs12 May 27, 2020 om 22:06
554 Antwoorden / Vragen

Dat nummer is van Vegro verpleegartikelen.