er
door eric cartman Dec 20, 2012 om 17:38
Computers & telefonie

Hollands nieuwe weigert me te helpen met nummerbehoud

Ik heb iets meer dan een jaar een abbonnement bij HN. Omdat ik toe was aan een nieuwe telefoon en een ander abbonement. Ik heb via de site 'dealdirect.nl' een mooie aanbieding gevonden voor wederom een abonnement (en een mooie deal voor een toestel) bij HN. Een betere deal dan wanneer ik verlengd zou hebben via de site van HN zelf.

Na het abbonement te hebben betaald en ontvangen, wil ik nummerbehoud aanvragen volgens de instructies. Nu blijkt dat als je van het ene naar het andere abbonement van HN overstapt en je dat niet via hun site doet, dat je geen nummerbehoud kan aanvragen. Als je het bij hen zelf koopt zijn ze wel bereid je te helpen.

Na bellen met de klantenservice krijg ik daar alleen te horen 'dat is de regel'. Ze kunnen me niet uitleggen waarom klanten van andere providers wel geholpen worden en klanten van HN niet. Ik krijg alleen te horen dat ik het abbonement en telefoon moet terugsturen en het via de HN site moet doen.
Ten eerste kan dat niet meer inmiddels en ten tweede kost deze deal me dan ongeveer 160,- meer.
Bovendien als ik om een uitleg vraag waarom eigen klanten minder service krijgen dan die van andere providers is ineens de verbinding verbroken.

Dit betekent dat ik nu mijn nummer dat ik al 10 jaar heb, binnenkort kwijt ben als mijn oude HN abbonnement afloopt. Al mijn zakelijke contacten en vrienden hebben dit nummer. Mijn visitekaartjes, website, etc hebben allemaal het nummer dat ik nu kwijt raak.

Ik kan er niet achter komen waarom HN mij niet wil helpen aangezien zij beide nummers beheren en dit makkelijk voor me kunnen doen. Bijzonder slechte service en ik heb er spijt van dat ik in het verleden mensen geattendeerd heb op de deals van HN.

Pas dus op als je een HN abbonement afsluit bij een extrene partij. Want ook al verkoopt HN de contracten wel via deze winkels, ze bieden er geen service bij en zeggen simpelweg dat je het dan maar niet daar had moeten kopen. Ze laten me nu stikken terwijl het een kleine moeite is voor ze om het nummer over te zetten. Erg bizar.

Hollands Nieuwe,... begin er niet aan!!!

1477 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

wi
door wimwest - Dec 23, 2012 om 10:06
45 Antwoorden / 1 Vragen
0

Aangezien Hollandsnieuwe de slechtste provider is van Nederland en u dit had kunnen weten, gezien de duizenden klachten over deze provider, had het beter geweest eerst overleg te plegen met deze onbetrouwbare provider. Alhoewel, contact leggen met deze provider is net zo moeilijk als het winnen van de Staatsloterij.

Een provider dient mee te werken aan nummerbehoud en u kunt dus twee wegen bewandelen:

1. klacht indienen bij de Opta
2. uw klacht deponeren bij Consuwijzer

Daarnaast kunt u een aangetekend schrijven sturen aan Hollandsnieuwe waarbij u sommeert om nummerbehoud in werking te stellen en bij het in gebreke blijven dat alle schade voor rekening is voor de provider. U moet zich niet laten afschepen door een simpel: dat is nu eenmaal de regel! Dit lijkt meer op verplichte winkelnering en dat is verboden.

er
door eric cartman - Dec 27, 2012 om 21:18
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik had inderdaad even moeten lezen over HN wellicht, maar vreemd genoeg komen ze nu na met meerdere mensen contact te hebben gehad, met een oplossing. Ware het een zeer omslachtige.

Er wordt mij aangeraden een Vodafone prepaid kaart te kopen, het nummer daar naartoe te porteren en later weer nummerbehoud van die kaart aan te vragen voor mijn neuwe abbonement.

Aangezien ik het nummer pas op de prepaid kan krijgen als mijn abonnement afloopt en ik dan pas nummerbehoud voor mijn nieuwe kaart kan aanvragen, zal ik een tijdje zonder mijn oorspronkelijke nummer zitten, maar dat neem ik dan maar op de koop toe als dat betekent dat ik mijn nummer kan houden.

be
door belkostenwijzer - Feb 21, 2013 om 23:38
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Eric Cartman,

Wat lastig om te horen dat Hollands Nieuwe je niet wilt helpen. Er is misschien wel een andere manier om dit voor elkaar te krijgen.

Koop een Prepaid sim kaart van Vodafone of T-Mobile (van 2,50 - 10.00 euro). Meld je via de site aan op hun pagina die speciaal voor jou is. Daar kan je nummerbehoud aanvragen van de lopende Hollands nieuwe abonnement. Wanneer dit voltooid is, vraag dan bij je nieuwe Hollands nieuwe abonnement weer nummerbehoud aan van dit prepaid kaartje!

Het is een omweg, en je bent er langer dan een maand mee bezig. Maar het kan wel werken!

Groet,

BelkostenWijzer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer