jj
door jjhs Jun 16, 2007 om 22:51
Computers & telefonie

Home internet en telefonie

Ik heb al enige jaren internet van @home , op zich goed bevallen.

Maar sinds de komst van telefonie die ik nu ook al drie-kwart jaar heb, heb ik alleen maar problemen.

Regelmatig wordt ik een paar dagen afgesloten van internet .

Als ik er dan weer een keer heen bel wat zeker een half uur duurt , waarvan nog geen 10 minuten iemand aan de lijn, dan hoor ik weer hetzelfde antwoordt , je bent een doorgeefluik voor spam.

Ik heb 4 pc's staan en allen geformateerd en nog steeds hielp dat niet.

1 pc moest ik zelfs vervangen voor een nieuwe omdat deze geheel defect is gegaan.

Met de nieuwe pc gaat het niks beter wat home betreft , allemaal virusscanners en firewalls geinstalleerd maar weer wordt ik afgesloten voor dezelfde reden.

Nu ben ik het zat en wil hiervan af , van home dus.

Want ze gaan ook nog eens de prijzen omhoog halen en dat pik ik niet .

De dagen dat ik geen internet verbinding heb en daarvoor zeer lang aan de telefoon hang wordt ook niet betaald.

Dus op zoek naar wat anders.

Geinformeerd bij KPN maar ik kan geen kpn lijn aanvragen wat ik vroeger wel had, omdat de lijnen niet voor die snelheid berekent zijn .

Nu weet ik even niet wat ik hiermee aan moet.

De combinatie van bellen en surfen is goed maar niet meer via home.

Welke provider is beter en sneller en zeker niet veel duurder dan Home?

634 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, je zou UPC kunnen proberen als je geen KPN abonnement wil. Dan ben je haast overgeleverd aan de kabel nietwaar?

Heb je wel KPN abonnement, dan is Orange wel een snelle. Maar met bellen valt de lijn nog steeds weg en ook ben je geregeld niet telefonisch bereikbaar. Anderen horen dan een afsluittoon of in gesprek, terwijl je dat niet bent. Het internet is wel lekker snel...en niet duur, dus.............ik heb zelf kpn-planet economy €34,95, met € 10,-- bijbetalen en je kunt zonder starttiken de hele maand door Nederland op vaste nummers bellen.

Hartelijke groet, Elena

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als ze het in jouw regio hebben....?

 ik ben zelf erg tevreden over Multikabel,

nooit probleem gehad met internet

telefonie heb ik zelf niet van ze maar bekenden die het wel hebben zijn er tevreden over en ze bellen onderling gratis.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey bij multkabel betaal je wel de starttikken hoor, en is in verhouding niet goedkkoper dan bijvoorbeeld kpn of Orange.

Ik zou namelijk eerst ook multikabel nemen, maar na een berekening heb ik het niet gedaan. Een buur van mij heeft er nu zelfs digikabel bij haar pakket van KPN, dus die uitbreiding kan ook nog en is goedkoper dan de kabel.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb gekeken bij UPC en dat spreekt mij wel aan , ben ik in 1 keer van home af incl de televisie.
Dat kost me dan ongeveer 46 euro wat ik nu ook betaal maar heb wel veeel snellere internet tot 6mb/s ipv nu 1,2mb/s , dat is nogal een verschil .
Dus dat is denk ik wel het proberen waard.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedenk wel dat de aangegeven snelheid niet altijd de snelheid is die je ook ontvangt, want dat is bij mij ook zo. KPN zegt dat het komt omdat ik meerdere programma's heb openstaan, maar het blijft wel een feit. En bij UPC bel je niet zo voordelig als bij bijvoorbeeld kpn, dus overweeg wat voor jou het beste is en wat je het meest gebruikt. En denk erom, bij velen moet je wel starttikken betalen. Niet bij de KPN, wel weer bij Orange.>>>>>

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zie ik het over het hoofd ?

-- Digitale Telefonie abonnees van Multikabel bellen namelijk onderling gratis. Dit betekent 100% korting op de gesprekskosten én het starttarief. Er zijn inmiddels al bijna 80.000 abonnees binnen de provincie Noord-Holland die gratis met elkaar bellen.Multikabel - Digitale Telefonie -------

Geldt dat starttarief niet voor mobiele telefonie wellicht ?

( Ik heb internet, via de kabel, onbeperkt voor lage prijs.)

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

klopt wel , maar er staat bij de website van upc dat bellen veelal gratis is , binnen nederland , natuurlijk niet naar het buitenland en het strattarief is 5 cent maar dat kost het me nu ook via home.
Bellen doe ik niet echt veel maar internetten heel veel en als het verschil wat ze aangeven zo ongeveer 4 keer sneller is bij upc dan is dat al een heel groot voordeel en voor 2 euro extra zoals er staat heb ik zo'n 90 zenders op de tv ipv 40 , misschien overdreven maar dat kan dan ook nog .

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zover mij bekend is , is het alleen gratis naar upc leden, de rest is betaald. >>>>>>>>>

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het niet beter om eerst het probleem aan te pakken waar je op dit moment mee zit?
Namelijk de virussen en spyware op je computer te verwijderen.

Je zegt dat je meerdere virusscanners en firewalls op je computer hebt zitten, dit werkt natuurlijk alleen maar averechts.

Eén virusscanner en één firewall aangevuld met een spywarescanner is genoeg.

En UPC kun je waarschijnlijk niet eens krijgen in je woonplaats.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je gelijk aan , maar ik heb al menig keren de pc geformateerd en uiteindelijk 1 nieuwe moeten aanschaffen.

Upc moet wel in mij woonplaats kunnen volgens postcodecheck

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat u wordt afgesloten van internet heeft waarschijnlijk te maken met uw eigen gedrag.
U moet blij zijn dat u nog niet een rekening gepresenteerd hebt gekregen van uw provider voor de overlast die u bezorgt met uw aansluiting.
Vluchten naar een andere provider heeft weinig kans van slagen, wanneer u niet zorgt dat uw systemen goed beveiligd zijn, want deze zullen de zelfde maatregelen treffen, met de kans op een rekening voor de bijkomende kosten.
Zorg dus eerst dat uw systemen veilig zijn en u geen overlast veroorzaakt met computers die bergen spam doorsturen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gekke is eigenlijk dat ik wel alle systemen heb geformateerd tot ergenis van mij zelf en medebewoners.

Alles moest steeds opnieuw geinstalleerd worden.

Tot overmaat van ramp heb ik zelf een nieuwe pc moeten aanschaffen en dat wordt ook niet betaald .

Het formatteren heeft niet goed gedaan in dat opzicht.

Maar nu ik alles weer op rij had begon dat gezeur weer.

Dus ik had al gevraagd of ik mijn pc in brand moest steken of zoiets,ze konden mij geen fatsoenlijk antwoord geven wat ik moest doen om het goed te beveiligen ,want ze weten gewoonweg niet welke virusscanner of firewall goed is.

Dat moet je dan maar zelf uitzoeken , nou leuke klantenservice, wil je meewerken dan wordt je niet geholpen,daarom ben ik er na 3 keer afgesloten te zijn zat van.

Betalen moet je wel maar als je iets vraagt dan wordt je niet geholpen , dat is ook een reden om wat anders te zoeken en een rekeining moeten ze mij niet sturen ,want dan krijgen ze van mij er 1 terug na al die dagen geen internet en een dikke telefoonrekening .

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jjhs,

Handel bij de (tussentijdse) opzegging wél volgens het boekje. Dus aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Read2.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien je zegt dat je met meerdere op 1 internet verbinding zit, neem ik aan dat je een router gebruikt. Als dit een WiFi (draadloos) router is en niet goed is beveiligd, kan het ook een ander persoon zijn die via WiFi gebruik maakt van jouw internet aansluiting.

Als je een WiFi router hebt, zorg er dan eerst voor dat die de  toegangbeveiliging goed is ingesteld. Zaken zoals MAC filtering.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms wordt een hele IP-range geblokkeerd, meestal bij kabelabonnees. Je kunt in een klap een hele waslijst blacklists checken bij http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx of je blacklisted bent en of dit één IP adres is dan wel een hele range. Je IP adres kun je opvragen via bijv. http://www.whatismyip.com/. Als alleen jouw IP blacklisted is en er staat een reden bij zoals spam of virus, dan moet je je zorgen maken. Als het een IP range is die geblokkeerd is (bedankt, buurman), dan moet je provider e.e.a. kunnen rechtzetten lijkt mij.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als je wilt weten wat een goede antivirus en firewall oplossing is:

Antivirus: o.a. Avira AntiVir Classic, Avast! 4 Home Edition, NOD32
Firewall: o.a. ZoneAlarm Free, Comodo Firewall

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs een virusscanner geinstalleerd ,antivir, en bevalt goed en zelfs veel beter dan norton die ik altijd had en de pc is veel rustiger en sneller.

Een firewall heb ik in servivepack 2 en in de router en gaat ook prima samen met de virusscanner.

nu momenteel geen problemen meer .

Dus ook (nog) geen andere provider genomen.