na
door nax Sep 7, 2017 om 16:09
Computers & telefonie
Hoog verbruik Avast bij rescue cd

De installatie ve Rescue CD van AVAST kostte mij na 14 % al ruim 700 MB.Bij 1000MB mobiel internet(dongel)blijft er dan niet veel over.Onbegrijpelijk hoe dit zit.Voor vragen is Avast moeilijk bereikbaar: nergens vind je een contact adres!

1257 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 7, 2017 om 16:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U kunt ze bellen op 0900-555 55 33, maar is wel €0,90 p.m. Online op hun site staat ook een boel te lezen. Kijk eens bij veelgestelde vragen etc.

Cookies
door Cookies Sep 7, 2017 om 16:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat nummer is van een heel ander bedrijf https://www.pchulplijn.nl/computerhulp/onze-tarieven-vergeleken

tenormin
door tenormin Sep 7, 2017 om 16:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

heb ik het zeker verkeerd weer gelezen.

edrick3
door edrick3 Sep 8, 2017 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin, inderdaad. De pchulplijn heeft NIETS met Avast te maken. Is een commerciële instelling.

tenormin
door tenormin Sep 8, 2017 om 12:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat heb ik gisteren al medegedeeld, @edrick3

sy
door sylvia_71 - Sep 7, 2017 om 16:16
288 Antwoorden / 0 Vragen

Contactgegevens staan gewoon vermeld op hun website.

Cookies
door Cookies - Sep 7, 2017 om 16:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan je vraag ook stellen op het Avast forum https://forum.avast.com/index.php?board=31.0

Ge
door Genee - Sep 7, 2017 om 17:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou u dan willen vragen?
Moet dat downloaden persé met mobiel internet?

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2017 om 17:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wie gaat er dan ook een rescue CD downloaden via mobiel internet als je maar 1000MB beschikbaar hebt?

Cookies
door Cookies Sep 7, 2017 om 17:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS gebruikt een dongel. Misschien is hij op een camping o.i.d.?

diumenge
door diumenge Sep 7, 2017 om 17:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dus dan ga je toch geen rescue CD downloaden? Wacht dan even tot je ergens op wifi zit.

wo
door woutjewachtmans Sep 7, 2017 om 18:40
22 Antwoorden / Vragen

Via een dongel is ook wifi.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 7, 2017 om 19:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Woutje, dat is niet waar, de dongel voorziet mensen van mobiel internet  Vaak gebruikt in gebieden waar adsl te wensen overlaat en er geen kabel/glasvezel is.

diumenge
door diumenge Sep 7, 2017 om 19:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@woutjewachtmans, misschien als je een laptop uit het jaar nul hebt zonder ingebouwde wifi, daar heb je wifi dongels voor inderdaad... maar de afgelopen 10 jaar (of langer, weet ik veel) is wifi ingebouwd. Dus wat zou in dit scenario het meest voor de handliggende scenario zijn denk je? Een dongel voor mobiel internet of voor wifi?

ro
door ron503 - Sep 7, 2017 om 17:50
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet slim om een complete rescue cd middels uw zo te zien laptop te downloaden als u maar een 1 gig databundel heeft. Waarom u Avast wil contacteren snap ik niet want u had van te voren kunnen weten dat de download meer dan 700 MB zou bedragen want de hoeveelheid MB's wordt in het dialoogvenster weergegeven. Avast is niet verantwoordelijk voor de manier waarop u download zij stellen enkel de download ter beschikking.

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2017 om 19:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

kostte mij na 14 % al ruim 700 MB.
Onbegrijpelijk hoe dit zit

Inderdaad. ;-) Volgens je afbeelding 713 MB 98% Of zie ik nu iets verkeerd?

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 7, 2017 om 19:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

700Mb a 14% zou een cd van een kleine 5GB zijn. Dat past niet op een cd, DVD uitsluitend op een dual layer DVD.

gsm
door gsm - Sep 7, 2017 om 20:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij 14% download (van 700MB) al ruim 700MB data verkeer is wel veel. Zo'n CD is vaak op linux gebaseerd.
Je moet buiten de download van de ISO voor de rescue CD om nog veel andere zaken binnengehaald hebben.
Het kan gaan om brandersoftware om de CD op de juiste manier te branden, aangezien de rescue CD vanuit de Avast software wordt aangemaakt.

Grunnen.
door Grunnen. - Sep 8, 2017 om 13:53
509 Antwoorden / Vragen

De download van het ISO bestand is 169 MB en is ook 169 MB na het branden op een CD.rom.Weet je zeker dat je het bestand op de homepage van Avast gedownload hebt ,want op de meeste andere gratis download sites wordt er andere software mee gedownload.Het ligt in ieder geval niet aan Avast.Installeren van rescue disk is niet nodig . Het programma start als je de PC etc opstart met de disk inde cdrom speler.De versie voor een  USB stick is 199MB als ZIP bestand en uitgepakt 1.39 GB

na
door nax Sep 10, 2017 om 11:00
17 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb Avast Premier +VPN en heb op dat moment alleen de rescue disk gestart.U kunt het zien op de bijlage. TOONDER:Als bootbewoner rest mij alleen mobiel internet.EDRICK3: 98% is het verbruik per verbruiker op dat moment.
Bedankt voor uw reacties, daar kan ik wat mee.Jammer dat er op zo'n forum altijd types zitten die alleen kritiek kunnen geven,daar zit nl. niemand op te wachten

Ge
door Genee Sep 10, 2017 om 11:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@nax
Bedankt voor uw reactie, inderdaad als bootbewoner heeft u weinig keus.
Bedenk wel dat het rescue disk iso-bestand steeds wordt bijgewerkt met de nieuwste viruskenmerken.
Dus bij computerproblemen zou u toch weer de meest recente versie ervan moeten downloaden.
Wanneer u lid bent van een bieb zou u, misschien via die internetverbinding de grotere bestanden kunnen downloaden.