adjepatatje
door adjepatatje Dec 3, 2010 om 10:34
Computers & telefonie

Hotmail stuurt spookmailtjes namens mij

Vrienden van mij ontvangen mailtjes van mijn Hotmailaccount die ik niet heb verstuurd. Ze zijn altijd in het Engels en gaan meestal over 'money en jobs'. Spam dus! Hoe kan ik dit bestrijden? Hoe kom ik en mijn geadresseerden hier vanaf?

15927 38 Rapporteer

freya
door freya - Dec 3, 2010 om 10:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo adjepatatje,

Wellicht is je hotmailaccount gehackt. Ik zou om te beginnen het wachtwoord van je hotmailaccount eens veranderen.

m.vr.gr. Freya

edwardus
door edwardus - Dec 3, 2010 om 11:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Niks aan de hand, dat is de gewoonste zaak van de (spam)wereld.
Een afzender is gemakkelijk te vervalsen in een email.

freya
door freya - Dec 3, 2010 om 11:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op vrijdag 3 dec 2010, 11:15]Niks aan de hand, dat is de gewoonste zaak van de (spam)wereld.
Een afzender is gemakkelijk te vervalsen in een email.
Klopt, ik krijg ook wel eens mailtjes die 'ogenschijnlijk' van mezelf afkomstig zijn (en die uiteraard niet door mij verstuurd zijn), maar het is toch wel verdacht dat in dit geval verschillende 'vrienden' van de TS spammailtjes ontvangen. Het lijkt mij dan niet om 'gewone' spam te gaan.

Freya

edwardus
door edwardus - Dec 3, 2010 om 11:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ook dat is niet zo bijzonder. Een van deze mensen kan een besmetting hebben (gehad) waardoor het gehele adresboek is uitgelekt naar spammers. Het idee daarachter is simpel: "deze mail is van een vriend, dus veilig" (niet per se dus).

gsm
door gsm - Dec 3, 2010 om 11:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het wachtwoord eens een keer veranderen kan nooit kwaad. Dus voor de zekerheid..
Een keertje scannen met MBAM en met Ad-aware is ook niet verkeerd.

hu
door hungrysoft - Dec 3, 2010 om 13:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als u in het adresboek als eerste adres opneemt !0000, dan krijgt u dit probleem niet meer. Dit adres kan niet door hackers worden gepasseerd.

ba
door bandor - Dec 3, 2010 om 13:10
20 Antwoorden / 0 Vragen

zoals de anderen ook al zeggen: Niet in paniek raken, niks bijzonders (wel heel vervelend)
1) Gooi je GESPREKSGESCHIEDENIS leeg (in MSN: klik achtereenvolgens in het HOOFDSCHERM op:
EXTRA-OPTIES- klik in "linker rijtje" op BERICHTEN, kijk onderaan bij Mijn-gesprekken-in-deze-map-opslaan, waar ze opgeslagen worden, navigeer daar heen, en gooi de map leeg in je Prullenbak.
2)Gooi je ONTVANGENBESTANDEN leeg (in MSN: klik achtereenvolgens in het HOOFDSCHERM op:
EXTRA-OPTIES- klik in "linker rijtje" op BESTANDSOVERDRACHT, kijk bij Ontvangen-bestanden-in-deze-map-opslaan, waar ze opgeslagen worden, navigeer daar heen, en gooi de map leeg in je Prullenbak.
3)Gooi je Prullenbak leeg!
4) verander je wachtwoord van/voor Hotmail/MSN....
5) HERSTART je PC!

Scan je PC met een anti-malware programma (een anti-virus heeft niet echt veel zin, tenzij dat programma ook op malware scant! HET IS IMMERS GEEN VIRUS!)

KLIK NOOIT MEER OP LINKS die je in het MSN scherm worden toegestuurd zonder dat je in een ECHT "GESPREK" hebt gecontroleerd of de afzender je werkelijk "iets zinnigs" gestuurd heeft

KLIK NOOIT MEER OP LINKS die je in een MAILTJE worden toegestuurd zonder dat je in een ECHT "GESPREK" hebt gecontroleerd of de afzender je werkelijk "iets zinnigs" gestuurd heeft

Succes

baard
door baard - Dec 3, 2010 om 13:18
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hungrysoft schreef op vrijdag 3 dec 2010, 13:00]Als u in het adresboek als eerste adres opneemt !0000, dan krijgt u dit probleem niet meer. Dit adres kan niet door hackers worden gepasseerd.

Pff ... volgens Mc Affee is dit een Hoax uit lang vervlogen tijden

http://vil.nai.com/vil/content/v_99213.htm

maar baat het niet, dan schaad het ook niet

Groeten/H

de
door default - Dec 3, 2010 om 13:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon negeren die zooi en markeren als phishing mail...en zeker niet openen!

di
door diesel1998 - Dec 3, 2010 om 13:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hungrysoft schreef op vrijdag 3 dec 2010, 13:00]Als u in het adresboek als eerste adres opneemt !0000, dan krijgt u dit probleem niet meer. Dit adres kan niet door hackers worden gepasseerd.

Ik heb dit ook als eerste adress staan, al vanaf het begin , maar bij mij gebeurt dat ook wel, dus ik heb het idee dat deze regel ook niet opgaat. Ik denk dat ze het toch wel op een andere manier doen.

ro
door rosalina - Dec 3, 2010 om 13:46
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het is wel een optie om je wachtwoord bij Hotmail te wijzigen, maar hoe doe je dat.Ik kan er niets van vinden? misschien een beetje dom, maar iemand kan mij wel hekpen?

pa
door pamand - Dec 3, 2010 om 13:50
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 3 dec 2010, 10:39]
Hallo adjepatatje,

Wellicht is je hotmailaccount gehackt. Ik zou om te beginnen het wachtwoord van je hotmailaccount eens veranderen.

m.vr.gr. Freya

dit is zelfs het antwoord dat hotmail je geeft als je daar iets verder in de help gaat zoeken. én het enige dat ook daadwerkelijk blijkt te helpen!

gabriele
door gabriele - Dec 3, 2010 om 13:53
107 Antwoorden / 2 Vragen

ja ook ik krijg zelfs mails terug gestuurd die ik zou verstuurd hebben naar mijn man die is in 2008 overleden notabene!! ze lijken wel gek daar ik wil ook wel wwoord veranderen weet niet hoe kan het ook nergens vinden bij hotmaul weet iemand het wel ??????

pl
door plopje47 - Dec 3, 2010 om 14:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

maak gewoon de afspraak met je contacten dat je er een andere naam bij vermeld, ik krijg van een contact deze mails ook heb ik hem verteld en hij zet er een andere naam bij. Dus waar deze niet bij staat zijn ongewenst.

bu
door buijtwin - Dec 3, 2010 om 14:10
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gabriele schreef op vrijdag 3 dec 2010, 13:53]ja ook ik krijg zelfs mails terug gestuurd die ik zou verstuurd hebben naar mijn man die is in 2008 overleden notabene!! ze lijken wel gek daar ik wil ook wel wwoord veranderen weet niet hoe kan het ook nergens vinden bij hotmaul weet iemand het wel ??????

Via volgende link kan je van alles wijzigen, ook je wachtwoord: http://help.live.com/help.aspx?project=accountv1&market=nl-nl&querytype=topic&query=accountv1_proc_changepassword.htm

freya
door freya - Dec 3, 2010 om 14:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^

Gewoon inloggen op Hotmail, rechtsboven op je naam klikken en Opties kiezen. Als het goed is vind je daar de mogelijkheid om je wachtwoord te wijzigen.

Freya

mabureau
door mabureau - Dec 3, 2010 om 14:22
102 Antwoorden / 12 Vragen

Oorzaak en gevolg;

Alle reacties hiervoor zijn geen antwoord op de vraag noch een verklaring voor dat wat er echt aan de hand is.
Laat ik in eerste instantie zeggen dat aan het probleem NIETS is te doen. Probleem is dat het adressen bestand is gekopieerd, waardoor vrienden en bekenden een persoonlijk bericht van jou denken te ontvangen.

Deze berichten worden niet van jou computer of hotmail account verstuurd, dus heb je hier geen enkele invloed op. Wachtwoord wijzigen of account opheffen HELPT NIET.

Oorzaak:
Het kan gebeuren dat je een mailtje krijjgt, waarin een van je vrienden of bekenden uit je msn lijst, je een foto oid stuurt. Om deze foto te zien moet je inlogen met je msn (live/hotmail) ID en wachtwoord.
Zodra je dit gedaan hebt heeft iemand anders jou inloggegevens en je adressenlijst gekopieerd en kan hiermee aan jou vrienden en bekenden, namens jou mailtjes sturen, waarin jou vrienden van jou een foto oid ontvangen, etc etc.

Gevolg:
Op deze manier onstaat een grote database, waarin precies staat wie bij wie in het adressenbestand staat.
De "eigenaren" van dit bestand kunnen met deze adressen doen en laten wat ze willen, zonder dat je hier iets tegen kan doen.
Risico is dat jou email adres op een spamlijst komt te staan, waardoor jou mails door bepaalde spamfilters worden tegengehouden, maar OOK dat niet alleen jou emailadres bekend is, maar dat de "eigenaren" van het bestand toegang hebben tot jou emailacount en alle binnenkomende mails (dus ook toegangscodes en wachtwoorden, kunnen lezen.

Alleen om dit laatste te voorkomen is het zinvol en aan te bevelen, om je wachtwoord te veranderen. Verder heeft dit geen enkel nut..

Het leed is geschied en je adressenbestand is gekaapt.

VOORKOMEN WAS DUS BETER GEWEEST !! Geef daarom nooit je inlogcodes als er in een mailtje om gevraagd wordt.

st
door stans_1 - Dec 3, 2010 om 14:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

@hungrysoft : waar zet ik die !0000 dan? Als naam, of als emailadres? Dat laatste kan nl. niet. Dus wat vul je dan bij email in?

edwardus
door edwardus - Dec 3, 2010 om 15:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=mabureau schreef op vrijdag 3 dec 2010, 14:22]Alle reacties hiervoor zijn geen antwoord op de vraag noch een verklaring voor dat wat er echt aan de hand is.
enz. enz.

Dan stel ik bij deze vast dat je de reacties niet (allemaal) gelezen hebt want je bent nu aan het herhalen.

mabureau
door mabureau - Dec 3, 2010 om 15:32
102 Antwoorden / 12 Vragen

@ Edwardus. Waarom deze reactie ?

=edwardus schreef op vrijdag 3 dec 2010, 15:05:
=mabureau schreef op vrijdag 3 dec 2010, 14:22: Alle reacties hiervoor zijn geen antwoord op de vraag noch een verklaring voor dat wat er echt aan de hand is.
enz. enz.

Dan stel ik bij deze vast dat je de reacties niet (allemaal) gelezen hebt want je bent nu aan het herhalen.

Heb alles nog eens overgelezen. Vraag was:
Vrienden van mij ontvangen mailtjes van mijn Hotmailaccount die ik niet heb verstuurd ....... Hoe kan ik dit bestrijden? Hoe kom ik en mijn geadresseerden hier vanaf?

Misschien las ik de antwoorden verkeerd, maar hoe dit te bestrijden en hoe er vanaf te komen, zag ik nergens beantwoord. Vandaar minj toelichting, want er is geen antwoord dus kan ik dat ook niet geven. Kan alleen uitlleggen wat er aan de hand is.

Einde discussie wat mij betreft.

ro
door rosalina - Dec 3, 2010 om 15:53
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 3 dec 2010, 14:20]
@^^

Gewoon inloggen op Hotmail, rechtsboven op je naam klikken en Opties kiezen. Als het goed is vind je daar de mogelijkheid om je wachtwoord te wijzigen.

Freya

Bedankt. Ik was erlangs een hele omweg gekomen, maar uw hint was veel eenvoudiger.

edwardus
door edwardus - Dec 3, 2010 om 15:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bestrijden en voorkomen kun je niet, je kunt alleen een spamfilter inschakelen (Hotmail heeft zelf een inkomend spamfilter) en je kunt er bij al je vrienden en kennissen op aandringen dat ze eens een antivirus en anti-malware oplossing gaan gebruiken.

De rest van jou reactie is uitleg van wat er aan de hand is, maar die uitleg was al eerder gegeven. Vandaar dat ik vaststel dat je niet (goed) gelezen had indien je nog van mening was dat die verklaring nog niet gegeven was.

natuurmens
door natuurmens - Dec 3, 2010 om 16:44
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ken dit probleem het komt vaker voor. Het is een combinatie van factoren U bent waarschijnlijk op site geweest of een bericht gekregen waaraan een aanhangsel of virus dat noemen spyware dat heet een spiderware aan vast zat. Deze kopieert je email adressen bestand en zend deze via internet spanmail. Het is een programmatie wat op internet draait. Dit komt niet alleen voor bij hotsmail maar ook andere vrije mail providers. Die dit toelaten. Helaas is hier niets aan te doen dan je computer de virusscan te laten uitvoeren en dit handmatig te doen. Omdat het bestandje ander niet herkent wordt het wordt vaak in een dll verstopt.

Regelmatig je wachtwoord veranderen kan nooit kwaad maar dat heeft met dit probleem niets te maken. Omdat het meestal webservers betreft en door niet de computer te scannen kan de software je opgeslagen e-mail adressen koperen en deze vervolgens via internet een bericht door stuurt. Je zal nooit een verzonden mail aantreffen in verzendbox. Het programmetje draait op het web zelf soms zelf op veilige sites. Daarom is het belangrijk regelmatig handmatige je virusscanner aan te zetten.

Deze programma's worden gebruikt om internet adressen te verzamelen te zoeken en is zelf mogelijk op naam te zoeken. Soms doen bedrijven dit en overheidsinstellingen verdenk ik er ook wel van. Je broeder waak over ons.

ca
door case506 - Dec 3, 2010 om 16:57
3 Antwoorden / 2 Vragen

je adres komt ook bij anderen zoals vrienden en familie en kennissen voor
die vinken iets aan of gaan ergens op in of openen een onbekende site , die zij ook weer ven vrienden hebben en gelijk wordt dan die adres lijst gecopieerd.
Zo gat dat balletje rollen.
De moraal is is dat je heel goed moet opletten voort je zelf wat opend
Case506

av
door aviep - Dec 3, 2010 om 17:20
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kreeg ook steeds dit soort mailtjes van een vriend en heb hem geadviseerd zijn wachtwoord van Hotmail te wijzigen.

Het klinkt inderdaad heel vreemd, maar de spammailtjes zijn direct daarna gestopt.
Ik wilde het eerst ook niet geloven, maar zei tegen hem: baat het niet dan schaad het ook niet je ww te wijzigen, maar het heeft WEL geholpen.

Veel succes Ans

pi
door piete242 - Dec 3, 2010 om 18:21
12 Antwoorden / 0 Vragen

Allen, adres 0000 als 1e werkt al jaren niet meer en in dit geval al helemaal niet. De mail komt namelijk van andere afzenders waar je emailnaam blijkbaar bekend is.
Ook ik krijg regelmatig dat soort mails inclusief .. over: foto's, geheime berichten, bekeken profiel, etc. etc.
Wanneer ik een twijfelachtige mail ontvang dan vraag ik altijd eerst de afzender door de mail "ongeopend/afgehandeld" te beantwoorden.
Wat mij opviel is dat alle zgn afzenders ook op Hyves zitten waar ook veel hotmailadressen instaan. Nog nooit is zo'n foute mail met mijn adres ontvangen door mijn contactpersonen maar ik heb dan ook geen Hyves.
Het is altijd aan te raden om een virus/adware/malware/spyware detector op uw pc los te laten maar heeft voor wat betreft deze klacht geen effect omdat de mail niet door u maar door/via anderen wordt verstuurd met uw email adres.
Graag ontvang ik antwoorden via deze weg op de vraag of het klopt dat alle afzenders Hyves gebruiken en mogelijk ook outlook zodat we weten uit welke hoek de emailadressen komen.

th
door theotheo - Dec 3, 2010 om 20:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb vroeger ook zoiets gehad en dat heb ik toen verwijderd met behulp van onderstaande..misschien heb je hier iets aan.het is een heel verhaal maar heeft mij goed geholpen
vr gr theo

maikel.mooo.com

| Home : Links : Nieuws : Info : Contact : 1291 |

MSN Virus

Er is opnieuw een virus uitgebroken op MSN maar helaas is er nog heel weinig over bekend op internet.

Zelfs virusscanners herkennen dit virus niet, ik heb het bestand laten scannen door Jotti maar deze gaf aan dat het bestand geen virussen bevatte. Gescanned op 31/10/2007.

Ook heb ik op internet gezocht of er iets bekend was over dit virus,
helaas heb ik er niets over kunnen vinden. Zo nieuw is het virus.

De teksten die ik kreeg op MSN waren:

- omg jij naakt ? http://www.trader-course.com/emoticon.php?email=xxx

- omg jij naakt ? http://www.die-wirtschaftsfoerderer.de/modules/emoticon.php?email=xxx

- omg you naked ? http://www.die-wirtschaftsfoerderer.de/modules/emoticon.php?email=xxx

- omg jij naakt ? http://dlc.lieger.de/emoticon.php?email=xxx

- omg jij naakt ? http://www.wfacms.com/uploads/emoticon.php?email=xxx

- omg jij naakt ? http://www.crosbyhuffmancc.org/tmp/emoticon.php?email=xxx

- omg jij naakt ? http://cmsms.mytestbed.com/lib/adodb_lite/emoticon.php?email=xxx

- omg jij naakt ? http://www.supershine.nl/img_occ/emoticon.php?email=xxx

- omg jij naakt ? http://www.uglyjackass.com/phpform/emoticon.php?email=xxx

Met als 'xxx' mijn eigen emailadres.

Je moet er niet op klikken want dan krijg je gelijk een uitvoerbaar bestand wat direct een virus installeert op je PC. En dit virus stuurt dan bovenstaande tekst naar al je contacten op MSN.

Al deze sites die hierboven genoemd worden zijn gemaakt met "CMS Made Simple". Ik gok dat deze sites gehacked zijn deze worden nu gebruikt om het virus te verspreiden.

De naam van dit virus is: IM-Worm.Win32.Agent.ac

Virus/Worm verwijderen

Kijk onderaan voor de makkelijkste oplossing.

Update 02-11 00:30: Mijn virusscannner (Kaspersky) herkent het virus nu wel, ook de naam is bekend.

Update 02-11 11:00: De oplossing:
- Sluit MSN helemaal af, dat er geen icoontje meer staat rechts onderin.
- Start Taak Beheer met CTRL-SHIFT-ESC en ga naar Processen.
- Sorteer deze alfabetisch en klik en sluit alles wat begint met "msn".
- Leeg daarna je Tijdelijke Internet Bestanden folder en leeg je Prullebak.
- Start opnieuw op. Nu zou het virus verwijderd moeten zijn.

Update 02-11 15:30
Heb je daarna nog steeds last van het virus, voer dan het volgende uit:

- Zoek registersleutel met regedit;
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
- Verwijder daar: Graphic Update = %Temp%\msnmsgs.exe

- Zoek registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.htc
- Dubbelklik op Content Type (aan de rechterkant)
- Daar moet zijn ingevuld: text/x-component
- Wanneer je deze foute msnmsgs.exe hebt gestart is dat gewijzigd in: 0x00
- Verander dat dan weer in: text/x-component

Start daarna je PC opnieuw op. Dan is het probleem opgelost.

Update 02-11 18:55 De makkelijkste oplossing.

- Sluit MSN helemaal af zodat er geen MSN-icoontje meer staat rechts onderin.
- Download omg-fix.reg en bewaar deze op je bureaublad.
(tip: klik er met rechts op en kies "Opslaan als...")
- Start deze op door er dubbel op te klikken. Klik daarna "Ja" en "OK".
- Herstart nu je PC.
- Ga naar Start > Uitvoeren en typ: "cleanmgr" en klik OK.
- Laat het je systeem scannen op bestanden die verwijderd kunnen worden.
- Zorg er voor dat je daar enkel maar:
'Tijdelijke bestanden'
'Tijdelijke Internetbestanden' en
'Prullenbak' staan aangevinkt.
- Klik daarna op OK.

Nu is het virus verwijderd van je PC.

el
door elizabeth_1 - Dec 4, 2010 om 19:57
7 Antwoorden / 1 Vragen

Het komt omdat je zelf toestemming heeft gegeven aan Facebookl om op zoek te gaan naar vrienden.
Alle mensen van mijn hotmailaccount zijn benadert omdat ik Facebook dat e-mailaccount heb doorgegeven.
Op een of andere wijze kunnen ze daar dus inbreken.Ik heb me er ook dood aan geërgerd er stonden emailadressen in met wie ik beslist geen vrienden wilde worden.Ik kreeg gister weer het verzoek van Facebook of ze op zoek moesten gaan naar vrienden van mij en ik heb toen nee gedrukt.

edwardus
door edwardus - Dec 4, 2010 om 20:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

/met alle respect, Facebook heeft niets met het spam-probleem te maken.

jcn 1987
door jcn 1987 - Dec 5, 2010 om 01:40
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 4 dec 2010, 20:27]/met alle respect, Facebook heeft niets met het spam-probleem te maken.

ben ik niet helemaal mee eens,
want zodra je je daar heb geregistreerd vragen ze idd (te vaak) of ze jouw vrienden mogen uitnodigen en blablabla.

maar dat doet niet alleen facebook maar hyves en heel veel andere doen dat ook!
en vaak op een wat sneaky manier waardoor veel mensen het nog geen eens in de gaten hebben dat dat staat aangevinkt of iets dergelijks.

ik heb toen ook naar een oplossing gezocht hiervoor en wat ik uiteindelijk heb gedaan is een melding van misbruik of een bad review gestuurd naar Microsoft.
want dat had ik toen gelezen op een forum van microsoft.

op zich krijg ik niet meer zoveel van dat soort berichten maar ik kan ze zo onderscheiden van de rest dus ik verwijder ze altijd meteen zonder dat ze zijn geopend.

maar ik ga de oplossingen die ik tot nu toe heb gelezen in de andere antwoorden ook maar uit proberen want het kan nooit kwaad om je wachtwoord te wijzigen bijvoorbeeld!

edwardus
door edwardus - Dec 5, 2010 om 02:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Facebook en Hyves kunnen je proberen over te halen om je adresboek door te mogen akkeren op zoek naar vrienden, die krijgen dan een vriendschapsverzoek en geen spam. Facebook en Hyves zijn geen bron van spam over money en jobs.

jcn 1987
door jcn 1987 - Dec 5, 2010 om 02:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 5 dec 2010, 02:02]Facebook en Hyves kunnen je proberen over te halen om je adresboek door te mogen akkeren op zoek naar vrienden, die krijgen dan een vriendschapsverzoek en geen spam. Facebook en Hyves zijn geen bron van spam over money en jobs.

Ha! (wat suf van me) U heeft idd helemaal gelijk!! :-)

(Maar het was ook idd niet mijn bedoeling om Facebook en Hyves als spam- bronnen neer te zetten, dus ik denk dat het nu een beetje om een misverstand gaat, want ik reageerde op uw reactie, en u reageerde op de reactie van elizabeth. Dus de discussie nam ff een andere wending.)

maar dit soort verzoeken zijn ontzettend vervelend.
Maar als ik het dus goed begrijp zijn de (engelse reclame)berichten die je dus ook in MSN messenger ontvangt van (niets-vermoedende) vrienden, dus OOK spam berichten?

edwardus
door edwardus - Dec 5, 2010 om 12:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat lijkt mij wel, ik heb nog nooit Engelstalige reclame-berichten namens een van m'n Contacts gekregen. U mag jij zeggen hoor. ;)

el
door elizabeth_1 - Dec 5, 2010 om 12:51
7 Antwoorden / 1 Vragen

JCN 1987 EEN HEEL GOEDE RAAD,IK HEB GEKEKEN OF IK BIJ FACEBOOK EEN KLACHT IN KON DIENEN.ZONDER RESULTAAT.IK ZAL JE RAAD OM NAAR BIJ MICROSOFT EN KLACHT IN TE DIENEN OPVOLGEN

jcn 1987
door jcn 1987 - Dec 5, 2010 om 22:57
7 Antwoorden / 0 Vragen

elizabeth:
als u MSN messenger gebruikt dan kun het beste op HELP in uw werkbalk aanklikken en dan ziet u vanzelf MELD MISBRUIK staan.

edwardus:
ik ben zo opgevoed om mensen met U aan te spreken..... maar ik zal het proberen om JE te zeggen :-)
maar het is me nu wel duidelijk wat uiteindelijk spam is, dus in iedergeval BEDANKT :-)

jo
door joerki - Dec 6, 2010 om 19:13
16 Antwoorden / 4 Vragen

wachtwoord veranderen helpt hier niet tegen; hooguit provider waarschuwen als je de echte afzender gegevens kunt achterhalen

jo
door joerki - Dec 6, 2010 om 19:18
16 Antwoorden / 4 Vragen

De tip van hungrysoft klopt. Als eerste adres in je adresboek 0000, dan kan 'men' er niet bij. Heb ikook gedaan en met succes. Al is dit verhinderen van misbruik adres gegevens, maar net anders dan de spam in de vraagstelling

jo
door joerki - Dec 6, 2010 om 19:23
16 Antwoorden / 4 Vragen

aan stans bij naam: 000, bij mail adres ook: 000