ma
door maridrie Aug 30, 2010 om 14:10
Computers & telefonie

Hotmail/reclame

als ik hotmail open krijg ik rechts in beeld altijd reclame, kan ik dit uitschakelen ?

8119 18 Rapporteer

de
door deborahlars - Aug 30, 2010 om 14:37
61 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zou ik ook weleens willen weten!!

(Ik denk alleen niet dat het kan)

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2010 om 14:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo maridrie,

(en ook voor deborahlars):

Even naar beneden scrollen en onder de advertentie op advertentie sluiten klikken.

Met vr.gr.

gisela_1
door gisela_1 - Aug 30, 2010 om 15:28
136 Antwoorden / 33 Vragen

Ik denk dat zij bedoelen...uitschakelen=helemaal niet meer in beeld verschijnen en dat kan natuurlijk niet!

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2010 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gisela,

Dát kan inderdaad niet. Ze moeten het hebben van de reclame-inkomsten.

yo
door yodaya_1 - Aug 30, 2010 om 17:16
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb firefox, en gebruik daarbij de add-on Adblock Plus, en heb geen reklame meer in mn hotmail, ook popups zijn verleden tijd:-)

birdies
door birdies - Aug 30, 2010 om 17:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=yodaya schreef op maandag 30 aug 2010, 17:16]Ik heb firefox, en gebruik daarbij de add-on Adblock Plus, en heb geen reklame meer in mn hotmail, ook popups zijn verleden tijd:-)

Inderdaad: verlost van alle troep op je beeldscherm. Leest stukken prettiger.

dobby
door dobby - Aug 30, 2010 om 17:41
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=yodaya schreef op maandag 30 aug 2010, 17:16]Ik heb firefox, en gebruik daarbij de add-on Adblock Plus, en heb geen reklame meer in mn hotmail, ook popups zijn verleden tijd:-)[quote=maridrie schreef op maandag 30 aug 2010, 14:10]als ik hotmail open krijg ik rechts in beeld altijd reclame, kan ik dit uitschakelen ?

Voor IE ook een leuke: Simple Adblock of een directe downloadlink hier. Werkt goed, simpel, weinig impact op je systeem, en kan indien gewenst wel sites white-listen, en ook zelf patterns black-listen (adblock format).. en dit allemaal zonder kosten en/of advertenties :D

Disclaimer: gebruik zelf veel hotmail/life accounts, maar niet via webmail, heb dus geen idee of het echt werkt.. maar tot nu toe heb ik op de test PCs eigenlijk geen falende websites, en maar heel weinig doorkomende ADs gezien..

dobby
door dobby - Aug 30, 2010 om 17:42
749 Antwoorden / 1 Vragen

Whoa.. quote engine of tilt? of meer een user error (pebtac/pebkac).. ach ja.. het idee is duidelijk.. sorry..

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2010 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=yodaya schreef op maandag 30 aug 2010, 17:16]Ik heb firefox, en gebruik daarbij de add-on Adblock Plus, en heb geen reklame meer in mn hotmail, ook popups zijn verleden tijd:-)

Deze kende ik niet.
Heb hem net hier gedownload (even zoeken) en het werkt inderdaad. Enige 'nadeel' vergeleken met het wegklikken van een advertentie: je scherm vergroot zich niet naar rechts; op de plaats van de advertentie blijft nu een wit vlak. Maar ja, dat is ook niet zo erg.

Met vr.gr.

birdies
door birdies - Aug 30, 2010 om 17:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........blijft nu een wit vlak. ......

Beter een wit vlak dan vervelende reclame, toch?

Tip: Verder is No Script ook handig (vind ik) en IE Tab (2) en de plugin Foxit Reader.

edwardus
door edwardus - Aug 30, 2010 om 18:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad birdies, Firefox + NoScript vind ik ook ideaal, alleen kan ik me wel voorstellen dat een "gemiddelde gebruiker" het lastig vindt dat je zowat bij elke site die je voor het eerst opent eerst in NoScript moet kiezen welke scripts je wilt toestaan, standaard doet haast geen enkele site het nog fatsoenlijk zonder scipts...

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2010 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@edwardus,

Welkome aanvulling.
Ik laat die dus maar even zitten.
Wat niet weet wat niet deert.

edwardus
door edwardus - Aug 30, 2010 om 18:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het valt eigenlijk best mee, want in de praktijk gebruik je (ik in elk geval wel) toch maar een beperkte set sites, eenmaal toegestaan onthoudt NoScript dat. Het is in elk geval een stuk veiliger, want alleen de door jou vertrouwde sites mogen scripts uitvoeren (dus niet de ad sites toestaan). Heerlijk rustig.

birdies
door birdies - Aug 30, 2010 om 18:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........want in de praktijk gebruik je toch maar een beperkte set sites...........

Is ook mijn ervaring. En sites waar ik incidenteel op kom, sta ik JS tijdelijk toe.

ma
door maridrie - Aug 30, 2010 om 20:22
11 Antwoorden / 12 Vragen

ok bedankt allemaal ik kan hiermee aan de slag.

ja
door jan meesters - Jun 14, 2011 om 17:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heel eenvoudig, eventjes de boel omzeilen, Je doet het volgende:

Open je emailadres
ga via opties naar je account beheren
veranderd het land Nederland (staat onder land/regio) in Peru of een ander land
je krijgt nu geen reclame meer omdat ze denken dat je uit Peru komt
er verschijnt alleen nog maar een blauwe balk met een vlindertje
wel even uit loggen en op nieuw inloggen

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2011 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jan meesters,

Net even uitgeprobeerd en ja .... het werkt (al is die blauwe balk OOK een advertentie van MSN).

Met vr.gr.

donna
door donna - Nov 21, 2011 om 14:40
207 Antwoorden / 43 Vragen

@jan meesters: ik erger me al tijden groen en geel aan die springende advertenties, waardoor het lezen van mail onmogelijk wordt. Heel hartelijk dank voor deze suggestie, het werkt inderdaad. Er blijft wel een msn balk staan, maar die staat stil en daar heb je geen last van.

Misschien mag ik een aanvulling geven, als je meer hotmailaccounts hebt en je hebt deze gekoppeld, dan moet je voor elk account apart het land veranderen.