mo
door monica Oct 30, 2008 om 22:52
Computers & telefonie

HP adapter vervangen?

De adapter van de ruim 3 jaar oude HP Pavilon laptop is kapot. Er zijn een paar draadjes los. Wij zijn nu op zoek gegaan naar een nieuwe adapter. Die van HP kosten rond de 100 euro, maar is het nog wel de moeite waard om zoveel te investeren in een oude laptop. Moederbord is wel al na 1 1/2 jaar vervangen. Zijn er misschien universele adapters op de markt?

725 5 Rapporteer

ma
door marcennanda - Oct 30, 2008 om 23:20
16 Antwoorden / 11 Vragen

wij hebben bij de mediamarkt een universele aangeschaft.maar hier heb ik super veel spijt van.

Want na een maand was die alweer kapot

deze adapter koste 30 euro  zatw el 2 jaar garantie heb  hij is nu voor reparatie opgestuurd en waarschijnlijk duurt het een maand voordat we de adapter terug hebben

dus ik zou zeggen koop gewoon een adapter van HP

mackey
door mackey - Oct 30, 2008 om 23:43
52 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb zo'n 6 mnd geleden nog 'n nieuwe (universele) adapter gekocht voor mijn 4 jaar oude laptop bij :

http://www.replacedirect.com/

en heb er nu nog steeds plezier van , misschien kunt U de site eens bekijken voor de prijs.

Succes, M

edwardus
door edwardus - Oct 31, 2008 om 00:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje afhankelijk van wel type je nodig hebt zou ik zeggen: kijk ook 's bij de kringloopwinkel, soms hebben ze net wat je nodig hebt.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 31, 2008 om 01:44
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Monica,

Kijk ook eens bij onderdelenhuizen en/of Handyman. Een paar tientjes kosten ze daar.

Neem je defecte adapter mee, zodat je tenminste er één meekrijgt die dezelfde of hogere stroom (Amp) en exact dezelfde spanning (Volt) kan leveren. Let ook op de polariteit (+ en -) van het stekkertje. Min zit bij HP aan de buitenkant en + in het midden.
Het staat allemaal op het typeplaatje.

Edwardus' advies is ook goed, maar neem dán ook je defecte adapter mee. Succes.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 31, 2008 om 01:46
3809 Antwoorden / 46 Vragen

HP staat voor High Prizes. ;-)

H.