te
door tedhaathp Apr 16, 2015 om 16:00
Computers & telefonie

HP eist betaling voor reparatie met garantie

Ik heb pas geleden een dure laptop gekocht maar na vele software problemen vroeg ik een herstelschijf die ik overigens nooit heb gekregen. De kosten 50 euro terwijl ik garantie heb. 50 euro om een cd branden voor een klant met garantie is gewoon schandalig en iedereen hier weet dat.

2848 57 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 16, 2015 om 16:04
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Begin nu eens om de verkoper aan te spreken. Als je iets koopt is de verkoper in geval van storing/reparatie in beeld, niet de importeur/fabrikant.

te
door tedhaathp - Apr 16, 2015 om 16:18
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 16 apr 2015, 16:04]Begin nu eens om de verkoper aan te spreken. Als je iets koopt is de verkoper in geval van storing/reparatie in beeld, niet de importeur/fabrikant.
Raar genoeg maar dat realiseerde ik me niet. Dat zal ik meteen proberen.

te
door tedhaathp - Apr 16, 2015 om 16:18
12 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel trouwens.

mahadma
door mahadma - Apr 16, 2015 om 16:40
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Raar genoeg maar dat realiseerde ik me niet. Dat zal ik meteen proberen

Als je dáár al maar niet te laat voor bent.

diumenge
door diumenge - Apr 16, 2015 om 16:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar had je die herstelschijf voor nodig dan? Als het een nieuwe laptop is, dan zal deze draaien onder Windows 8.1? Herstel zit daarbij ingebakken volgens mij.

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2015 om 17:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.... vele softwareproblemen......
Betrof dit het besturingssysteem?

..... vroeg ik een herstelschijf die ik overigens nooit heb gekregen.......
Je bedoelt een schijfje met een besturingssysteem?

.... 50 euro om een cd branden .....
Dat hebben ze dus wel gedaan (tegen betaling).
Wat staat er dan op die cd?

Op software zit meestal geen garantie, wel op de hardware.
Maar een laptop moet natuurlijk wel draaien met een besturingssysteem (W8.1?)

Met vr.gr.

ro
door ron530 - Apr 16, 2015 om 18:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Windows staat vooraf geinstalleerd op de harde schijf. Na de eerste installatie vraagt/dwingt Windows u een herstel dvd te maken. Die pop up blijft u net zolang irriteren totdat u "deze melding niet meer weergeven" aanvinkt, gevolg geen herstel dvd. Maar niet getreurd want achteraf kunt u in het onderhoudscentrum van het configuratiescherm alsnog een herstel dvd maken. Dat u die moeite niet neemt en dat door HP laat doen kost 1 euro voor de dvd en 49 euro voor de moeite.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 16, 2015 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het eerste wat ik altijd doe is een herstel disk aanmaken als hij er niet bij geleverd wordt. Maar om dat mijn leverancier dit er altijd bij heeft gedaan heb ik dus deze klacht niet

door 1953 - Apr 16, 2015 om 20:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U had ook bij de verkopende partij moeten zijn voor uw garantieaanspraak.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 17, 2015 om 16:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat wordt dan nog een keer 120 euro betalen om weer 'n werkende W8 te hebben. Aangezien je waarschijnlijk nu niet meer in het bezit bent van het serienummer.

ro
door ron530 - Apr 17, 2015 om 17:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 17 apr 2015, 16:45]Dat wordt dan nog een keer 120 euro betalen om weer 'n werkende W8 te hebben. Aangezien je waarschijnlijk nu niet meer in het bezit bent van het serienummer.
De sticker met de activatiecode is op de laptop geplakt, vaak aan de onderzijde.

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2015 om 18:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij W8.1 is er helemaal geen activatiecode, deze haalt hij uit de Bios. Dus niets aan de hand.

Je wordt ook niet gedwongen om een herstel DVD te maken.

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2015 om 18:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het niet meeleveren van een herstel-DVD is geen garantiekwestie. Je kunt heel makkelijk een herstel USB-stick maken (staat ook in alle handleidingen die ik van recente PC's heb gezien). Alles is geleverd volgens specificatie dus logisch dat je voor extra services moet betalen.

ro
door ron530 - Apr 17, 2015 om 19:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@zoekster, "vraagt/dwingt Windows" wordt weer lekker uit de context gerukt en voor het gemak omgetoverd tot gedwongen. Ik leef nog in het Win 7 tijdperk dus hopeloos ouderwets. Ik zal mijn tips die hopeloos achterhaald zijn dus ook niet meer ventileren. Voor wat uw kennis betreft heb ik respect want ik kan ook niet alles weten.

gompy2
door gompy2 - Apr 17, 2015 om 22:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 17 apr 2015, 18:11]Bij W8.1 is er helemaal geen activatiecode, deze haalt hij uit de Bios. Dus niets aan de hand.

Klopt!

Als een computer genuine geleverd is met Windows 8(1) dan wordt inderdaad de productcode in de Bios/EFI gezet.
Toch is het wel makkelijk om de productcode te weten, om welke denkbare reden dan ook.
Die kun je achterhalen met een handig (portable) tooltje, die kun je hier downloaden.
Klik-> Read & Write Everything
Onder ACPI en dan MSDM kun je dit vinden, downloaden onder "Download" en dan "RwPortable".
Ik weet niet of je zelf die handigheid bezit, anders eens een kennis die een beetje verstand van zake heeft, vragen of die dat wil doen.

Ook het onderstaande artikel uit Tweakers eens doorlezen, mits het je interesseert, anders die link bewaren, het kan altijd van pas komen, voor die kennis ;-), of om iemand die onzin uitkraamt eens flink om de oren te patsen, ook leuk, nog leuker eigenlijk, het dwingt de mensen tot eerst een beetje huiswerk doen eer ze hier iets dumpen,...
Het bevorderd alleen maar de kwaliteit van een forum.

Het is al een wat ouder artikel, maar ik heb die allemaal onder snelkoppelingen en bladwijzers staan, en kan ze zo tevoorschijn halen.

Klik-> Windows 8 laptop product code

Zie maar, het staat nu geschreven... ;-)

gompy2
door gompy2 - Apr 17, 2015 om 23:03
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tekst is wat verwarrend zie ik nu.
Als je het tooltje RW gebruikt, kun je onder ACPI en dan MSDM de productcode vinden van je Windows 8.1.

door 1953 - Apr 18, 2015 om 00:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 17 apr 2015, 16:45]Dat wordt dan nog een keer 120 euro betalen om weer 'n werkende W8 te hebben. Aangezien je waarschijnlijk nu niet meer in het bezit bent van het serienummer.

Op elk computer/laptop staat een etiket van Microsoft met de sleutel van de operatingsysteem, dus downloaden het operatingsysteem en de sleutel gebruiken. U bent dan weer legaal.

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 08:36
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 16 apr 2015, 18:00]Windows staat vooraf geinstalleerd op de harde schijf. Na de eerste installatie vraagt/dwingt Windows u een herstel dvd te maken. Die pop up blijft u net zolang irriteren totdat u "deze melding niet meer weergeven" aanvinkt, gevolg geen herstel dvd. Maar niet getreurd want achteraf kunt u in het onderhoudscentrum van het configuratiescherm alsnog een herstel dvd maken. Dat u die moeite niet neemt en dat door HP laat doen kost 1 euro voor de dvd en 49 euro voor de moeite.

Omdat er onduidelijkheid is zal ik mezelf even toelichten. Doordat ik een herstelschijf had vond ik dat onnodig. Maar na een update naar windows 10 is mijn herstelschijf gewist. Toegegeven ik had niet echt gelezen wat er stond maar wie leest nou wel al die voorwaarden. En ik zie geen enkele reden waarom microsoft mijn herstelschijf moest wissen.
Terug naar mijn probleem 1 euro voor een dvd en 49 euro voor de moeite is schandalig voor een klant met garantie (ja op software ook) en een gloednieuwe laptop van 800 euro. Is dat beleid gericht op je klanten helpen of je klanten aftroggelen van elke cent dat er nog valt uit te persen.

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 08:43
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 16 apr 2015, 17:18].... vele softwareproblemen......
Betrof dit het besturingssysteem?

..... vroeg ik een herstelschijf die ik overigens nooit heb gekregen.......
Je bedoelt een schijfje met een besturingssysteem?

.... 50 euro om een cd branden .....
Dat hebben ze dus wel gedaan (tegen betaling).
Wat staat er dan op die cd?

Op software zit meestal geen garantie, wel op de hardware.
Maar een laptop moet natuurlijk wel draaien met een besturingssysteem (W8.1?)

Met vr.gr.

Betrof dit het besturingssysteem? Onder andere.
Je bedoelt een schijfje met een besturingssysteem? Nee een schijf met fabriekssoftware (dus inclusief besturingssysteem, drivers en overige software)
Op software zit meestal geen garantie, wel op de hardware.
Maar een laptop moet natuurlijk wel draaien met een besturingssysteem (W8.1?)
Oke dat is niet eens een vraag maar omdat ik de hardware + software heb gekocht valt het onder de koopovereenkomst en heb ik er dus garantie op.

Oke nu 3 vragen beantwoordt en geen flauw idee wat jij of ik eraan hebt omdat je uiteindelijk toch voorbarig concludeert dat ik geen recht heb op garantie. Dus ga aub met je pik spelen ofzo.

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 08:45
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 16 apr 2015, 19:01]Het eerste wat ik altijd doe is een herstel disk aanmaken als hij er niet bij geleverd wordt. Maar om dat mijn leverancier dit er altijd bij heeft gedaan heb ik dus deze klacht niet

Oke en wat heb ik aan deze antwoord. Godverdomme hier zijn meer mensen die praten omwille van het praten dan dat ze iets nuttigs zeggen.

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 08:46
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 16 apr 2015, 20:16]U had ook bij de verkopende partij moeten zijn voor uw garantieaanspraak.
Al gehoord en klopt voor geen meter. Je mag zelf bepalen of je bij de fabrikant of verkoper aanklopt.

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2015 om 10:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tedhaathp schreef op zaterdag 18 apr 2015, 08:36]
Omdat er onduidelijkheid is zal ik mezelf even toelichten. Doordat ik een herstelschijf had vond ik dat onnodig. Maar na een update naar windows 10 is mijn herstelschijf gewist. Toegegeven ik had niet echt gelezen wat er stond maar wie leest nou wel al die voorwaarden. En ik zie geen enkele reden waarom microsoft mijn herstelschijf moest wissen.
Terug naar mijn probleem 1 euro voor een dvd en 49 euro voor de moeite is schandalig voor een klant met garantie (ja op software ook) en een gloednieuwe laptop van 800 euro. Is dat beleid gericht op je klanten helpen of je klanten aftroggelen van elke cent dat er nog valt uit te persen.
Ahaa, het verhaal ligt anders. U bent gaan experimenteren met een preview versie van Windows 10 op de dure, nieuwe laptop. Ja, dan wordt de herstelpartitie gewist en dat wordt ook aangegeven als ik het mij goed herinner. Dat is dus helemaal geen kwestie van garantie, want u hebt moedwillig een andere versie van Windows op de laptop gezet.

Afijn, download uw versie van Windows 8.1 en installeer die weer.

Cookies
door Cookies - Apr 18, 2015 om 10:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Toegegeven ik had niet echt gelezen wat er stond maar wie leest nou wel al die voorwaarden. En ik zie geen enkele reden waarom microsoft mijn herstelschijf moest wissen........

Toegegeven iedereen heeft het gedaan, behalve jij.

Cookies
door Cookies - Apr 18, 2015 om 11:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Important

Remember, trying out an early build like this can be risky. That's why we recommend that you don't install the preview on your primary home or business PC. Unexpected PC crashes could damage or even delete your files, so you should back up everything.

If you want to stop using Windows 10 Technical Preview and return to your previous version of Windows, you'll need to reinstall your previous version from the recovery or installation media that came with your PC—typically a DVD. If you don't have recovery media, you might be able to create a USB recovery drive.

After you install Windows 10 Technical Preview, you won’t be able to use the recovery partition on your PC to go back to your previous version of Windows.

Toegegeven, behalve de voorwaarden lees je ook de waarschuwingen niet.

Even een tip: als je met een hamer op je laptop slaat, valt dat NIET onder garantie.

hansje klein
door hansje klein - Apr 18, 2015 om 12:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer u een nieuwe HP-laptop heeft aangemeld, geeft de HP-assistent u via een bericht aan dat u zelf een herstelset moet maken. Later kopen wordt extra in rekening gesteld.....!! Waarom er geen herstelset wordt meegeleverd....? Geen idee! Zou HP wel eens kunnen melden/uitleggen misschien?

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 14:06
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bouw mijn PC's altijd zelf. Heb je alleen wat kennis en een schroevendraaier voor nodig. En dan betaal ik niet voor dat gammele Windows, dan installeer ik altijd Linux Mint.

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2015 om 14:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mhilkens schreef op zaterdag 18 apr 2015, 14:06]Ik bouw mijn PC's altijd zelf. Heb je alleen wat kennis en een schroevendraaier voor nodig. En dan betaal ik niet voor dat gammele Windows, dan installeer ik altijd Linux Mint.Leuk voor je. Laat me raden, daarmee voel je zeker ook de noodzaak om dat overal ongevraagd te verkondigen?

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 14:33
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 10:59].......Toegegeven ik had niet echt gelezen wat er stond maar wie leest nou wel al die voorwaarden. En ik zie geen enkele reden waarom microsoft mijn herstelschijf moest wissen........

Toegegeven iedereen heeft het gedaan, behalve jij.

Ten eerste hoe zie jij jezelf dat je spreekt voor iedereen. Wat een misselijkmakende antwoord. Ten tweede heb ik de waarschuwing wel gelezen als je nou eens niet zo arrogant doen en leest zie je dat ik het over de voorwaarden heb. Ten derde staat er dat ik mijn herstelschijf niet kan gebruiken op windows 10 niet dat het gewist zou worden. Verder heb ik er wel aan gedacht een back up te maken van me herstelschijf maar kan ik die bestanden niet gebruiken. Ik heb geen verwaande betweters nodig maar tips. Dus iedereen die niets nuttig herft te zeggen ga lekker je moeder lastigvallen met jullie onzin. De overige mensen die me helpen harstikke bedankt.

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 14:38
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 apr 2015, 10:51][quote=tedhaathp schreef op zaterdag 18 apr 2015, 08:36]
Omdat er onduidelijkheid is zal ik mezelf even toelichten. Doordat ik een herstelschijf had vond ik dat onnodig. Maar na een update naar windows 10 is mijn herstelschijf gewist. Toegegeven ik had niet echt gelezen wat er stond maar wie leest nou wel al die voorwaarden. En ik zie geen enkele reden waarom microsoft mijn herstelschijf moest wissen.
Terug naar mijn probleem 1 euro voor een dvd en 49 euro voor de moeite is schandalig voor een klant met garantie (ja op software ook) en een gloednieuwe laptop van 800 euro. Is dat beleid gericht op je klanten helpen of je klanten aftroggelen van elke cent dat er nog valt uit te persen.
Ahaa, het verhaal ligt anders. U bent gaan experimenteren met een preview versie van Windows 10 op de dure, nieuwe laptop. Ja, dan wordt de herstelpartitie gewist en dat wordt ook aangegeven als ik het mij goed herinner. Dat is dus helemaal geen kwestie van garantie, want u hebt moedwillig een andere versie van Windows op de laptop gezet.

Afijn, download uw versie van Windows 8.1 en installeer die weer.

Kijk dat klinkt logisch en een link om het op te lossen. Harstikke bedankt ik dacht al dat ik een nieuwe cd moest kopen. En voor de duidelijkheid ER STAA NIET BIJ DAT DE HERSTELSCHIJF WORDT GEWIST MAAR NIET KAN WORDEN GEBRUIKT. Afijn dat klonk logisch want windows 10 herstellen met windows 8.1 kan natuurlijk niet. Mar dat het gewist wordt staat nergens (zover ik weet) en lijkt mij volstrekt onnodig aangezien er niks op de schijf wordt gezet. En ik ha verwacht de herstelschijf weer te kunneb gebruiken anders had ik het natuurlijk niet gedaan.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 15:36
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 apr 2015, 14:31][quote=mhilkens schreef op zaterdag 18 apr 2015, 14:06]Ik bouw mijn PC's altijd zelf. Heb je alleen wat kennis en een schroevendraaier voor nodig. En dan betaal ik niet voor dat gammele Windows, dan installeer ik altijd Linux Mint.Leuk voor je. Laat me raden, daarmee voel je zeker ook de noodzaak om dat overal ongevraagd te verkondigen?

Absoluut.
Het moet maar eens afgelopen zijn met de koppelverkoop.
Dat is het europees wettelijk gezien ook wel, maar geen consument of leverancier heeft dat door.
Koop jij een laptop of PC, dan is Microsoft Wintendows standaard betaald en pre-installed. Als je dan ff goed de regeltjes naleest, dan kun je dus je geld terug vragen als je besluit het niet te behouden. Dan mot je dus naar de winkel terug voor rond de 80 euri korting voor je OEM-versie die je niet wilt hebben. En die winkelier begrijpt er dan niks van, want die maakt dat nooit mee. Koop je een apparaat met Windows pre-installed, dan kun je dus altijd je geld terug krijgen en er een behoorlijk OS op installeren. Heb dat nou eens door en lees de teksten bij de eerste opstart, want het staat er wel (bij de allereerste opstart).
Maar ja, we zitten hier bij de VARA en die leggen alleen uit hoe je het in het foute systeem moet doen.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 16:01
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tedhaathp schreef op zaterdag 18 apr 2015, 14:33]
Ten eerste hoe zie jij jezelf dat je spreekt voor iedereen.

Nou Ted haat HP (voor als de lezers het nog niet door hadden), HP maakt over het algemeen best goede apparaten, maar die zijn meestal niet goedkoop. Je hebt een software-probleem en dat mag de leverancier oplossen. Maar als je nou geen softwareprobleem meer wilt hebben, dan mot je je geld terug vragen voor dat OEM-wintendows en een behoorlijk OS installeren.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 18, 2015 om 16:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 00:23]Op elk computer/laptop staat een etiket van Microsoft met de sleutel van de o.s..
Sinds Windows 8 is dit niet meer het geval.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 16:25
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:05][quote=1953 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 00:23]Op elk computer/laptop staat een etiket van Microsoft met de sleutel van de o.s..
Sinds Windows 8 is dit niet meer het geval.

MS is zo shit ... waarom gebruikt iedereen die troep nog?
Op de mobiel hebben ze maar 3% van de markt. Kansloos, uiteindelijk.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 18, 2015 om 16:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mhilkens schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:25]MS is zo shit ... waarom gebruikt iedereen die troep nog?
Op de mobiel hebben ze maar 3% van de markt. Kansloos, uiteindelijk.

Is een beetje net als de PvdA nog geen 10 procent marktaandeel, maar wel zeggenschap hebben over dit land.

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 16:49
12 Antwoorden / 1 Vragen

Excuses voor mijn gestreste antwoorden ochtends ben niet echt een ochtend persoon en al helemaal niet met een kater.

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 16:51
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mhilkens schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:01][quote=tedhaathp schreef op zaterdag 18 apr 2015, 14:33]
Ten eerste hoe zie jij jezelf dat je spreekt voor iedereen.

Nou Ted haat HP (voor als de lezers het nog niet door hadden), HP maakt over het algemeen best goede apparaten, maar die zijn meestal niet goedkoop. Je hebt een software-probleem en dat mag de leverancier oplossen. Maar als je nou geen softwareprobleem meer wilt hebben, dan mot je je geld terug vragen voor dat OEM-wintendows en een behoorlijk OS installeren.

Daar ben ik het met je eens. Kwalitatieve goede apparaten maar bagger microsoft. Wat raad je me aan.

Cookies
door Cookies - Apr 18, 2015 om 16:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mhilkens schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:25][quote=akkerdistel schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:05][quote=1953 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 00:23]Op elk computer/laptop staat een etiket van Microsoft met de sleutel van de o.s..
Sinds Windows 8 is dit niet meer het geval.

MS is zo shit ... waarom gebruikt iedereen die troep nog?
Op de mobiel hebben ze maar 3% van de markt. Kansloos, uiteindelijk.

Zodat jij hier over een 'interessante' opmerking kan maken.

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 16:53
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mhilkens schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:25][quote=akkerdistel schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:05][quote=1953 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 00:23]Op elk computer/laptop staat een etiket van Microsoft met de sleutel van de o.s..
Sinds Windows 8 is dit niet meer het geval.

MS is zo shit ... waarom gebruikt iedereen die troep nog?
Op de mobiel hebben ze maar 3% van de markt. Kansloos, uiteindelijk.

Ja dat kan maar MS heeft nou eenmaal de meeste ondersteuning voor software en wat raad je me aan. Aangezien je de mobiele OS niet kunt vergelijken met windows (te weinig mogelijkheden) en linux veel te ingewikkeld is (naar mijn mening) blijft er weinig anders over. Wat raad je aan?

te
door tedhaathp - Apr 18, 2015 om 17:08
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:39][quote=mhilkens schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:25]MS is zo shit ... waarom gebruikt iedereen die troep nog?
Op de mobiel hebben ze maar 3% van de markt. Kansloos, uiteindelijk.

Is een beetje net als de PvdA nog geen 10 procent marktaandeel, maar wel zeggenschap hebben over dit land.

Alleen hebben we het over laptop's hier en daarvan is microsoft nog steeds marktleider. En de PvdA heeft geen zeggenschap in dit land maar een coalitie (waarbij natuurlijk samengewerkt moet worden dus rekening met elkaar moet worden gehouden). Dus kansloze vergelijking waarvan ik aanneem alleen verzonnen om de PvdA in een kwaad daglicht te zetten. Populistisch politiek gepraat mag je thuis houden.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 17:17
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tedhaathp schreef op zaterdag 18 apr 2015, 16:51]Daar ben ik het met je eens. Kwalitatieve goede apparaten maar bagger microsoft. Wat raad je me aan.

Linux Mint.
Kun je gewoon downloaden en op een DVD branden, dan van DVD opstarten en proberen. Bevalt het (en natuurlijk is dat zo) dan kun je het gewoon installeren, desnoods naastdier bagger-Wintendows versie van je.

Voor:
- het is behoorlijk goed en gratis
- het is een goede vervanging voor Wintendows-XP
- er is een ondersteuning tot 2018
- vrijwel alles werkt direct na installatie
- je kunt zelfs allerlei windos programma's draaien, maar dat kost enige vaardigheid

Tegen:
- drivers: fabrikanten maken alleen maar drivers voor Wintendows, maar daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad. Zo even een scannertje en printertje (werd meteen herkend) van Canon geregeld. Meeste werkt het direct en vaak beter dan op Windows.
- beperkte repository

Dan nog de repository: gewoon alles als op je smart-phone installeren, maar altijd nog wat dingetjes als je voor een andere repository kiest, 99% gaat goed. Het blijft een Ubuntu-kloon.

ro
door ron530 - Apr 18, 2015 om 17:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wat een gezeur over het besturingssysteem van Microsoft, Windows is gebruiksvriendelijk en geeft sinds de invoering van XP geen beroemde blauwe schermen meer. Waar het fout gaat is dat velen onder ons software downloaden die niet betrouwbaar is, gevolg toolbars die we niet willen en software die gelijk met Windows opstart. Grappig is ook dat we uit schijnveiligheid allerlei virusscanners en firewalls installeren die ruzie met elkaar gaan maken en daardoor het gebruik van Windows onmogelijk maken. Ergo Installeer enkel de programma's die je nodig hebt en de updates van het besturingsprogramma.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 17:55
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 17:39]Wat een gezeur over het besturingssysteem van Microsoft, Windows is gebruiksvriendelijk en geeft sinds de invoering van XP geen beroemde blauwe schermen meer.

Ik weet niet onder welke steen u de afgelopen 20 jaar heeft gelegen, maar voor mij is vanaf versie 1.0 van Windows wel duidelijk dat het niet gaat om een goed besturingssysteem, maar om een marketingplatform.

ro
door ron530 - Apr 18, 2015 om 18:16
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=mhilkens schreef op zaterdag 18 apr 2015, 17:55][quote=ron530 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 17:39]Wat een gezeur over het besturingssysteem van Microsoft, Windows is gebruiksvriendelijk en geeft sinds de invoering van XP geen beroemde blauwe schermen meer.

Ik weet niet onder welke steen u de afgelopen 20 jaar heeft gelegen, maar voor mij is vanaf versie 1.0 van Windows wel duidelijk dat het niet gaat om een goed besturingssysteem, maar om een marketingplatform. Triest dat u er zo over denkt maar ik en ik vermoedt miljoenen gebruikers denken er toch anders over want anders was Linux of Apple het meest gebruikte besturingssysteem geworden. Dat u een tegenstander van Microsoft bent wil nog niet zeggen dat iedereen het met u eens is.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 18:54
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 18:16] Triest dat u er zo over denkt maar ik en ik vermoedt miljoenen gebruikers denken er toch anders over want anders was Linux of Apple het meest gebruikte besturingssysteem geworden. Dat u een tegenstander van Microsoft bent wil nog niet zeggen dat iedereen het met u eens is.

Ik wil niet lullig doen, maar OS-en op telefoons zijn tegenwoordig veel invloedrijker dan op een PC. 3% van de smartphones en minder dan 1% van de tablets draait een WIndows-OS.
Waarschijnlijik heeft u de afgelopen 25 jaar echt onder een steen gelegen.
Linux is al jaren het meest gebruikte besturingssysteem. Heeft u thuis een router? welk besturingssysteem denkt u dat die router onder draait? Of uw modem, of uw NAS, of uw slimme telefooncentrale. Dat draait al allemaal onder een Linux-versie. Je bent een sukkel als je nog 100 euri voor Wintendows betaalt die gekoppeld is aan je apparaat. Wordt wakker sukkel.
En by-the-way: OS10 van Apple is ook gewoon Linux.

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2015 om 19:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo te lezen is mhilkens een prototype voorbeeld van de typische contactgestoorde ICT'er, die niet begrijpt wat de gebruikers willen maar alleen maar denkt dat de door hem bedachte oplossingen de enige juiste zijn. Veel succes met je Linux mhilkens.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 19:48
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 apr 2015, 19:35]Zo te lezen is mhilkens een prototype voorbeeld van de typische contactgestoorde ICT'er, die niet begrijpt wat de gebruikers willen maar alleen maar denkt dat de door hem bedachte oplossingen de enige juiste zijn. Veel succes met je Linux mhilkens.

Nee sukkel, mhilkens is iemand die verstand van zaken heeft en alle beestjes bij de naam noemt. Heeft u een router thuis staan? 3x wedden dat die onder Linux draait. Een smart-TV mischien? Draait geheit onder Linux. Je mobieltje, onder Android? Android is gewoon Linux. Of ben je zo'n sukkel die 3x te veel betaalt voor een i-Phone? Is allemaal linux.
Diumenge is een beetje boel oud geworden, pakt pen en papier bij de hand om zijn zoveelste wachtwoord op te schrijven.

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2015 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je bewijst mijn stelling mhilkens.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 20:07
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 apr 2015, 19:54]Je bewijst mijn stelling mhilkens.

Nee hoor, ik toon aan dat u wss 65+ bent.
Niks mis mee, ik maak vaak mee dat jongeren niet eens meer kunnen rekenen.

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2015 om 20:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je bent lachwekkend mhilkens. Best leuk een trol op bezoek.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 20:24
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 apr 2015, 20:15]Je bent lachwekkend mhilkens. Best leuk een trol op bezoek.

Ik ben blij dat u mij onderhoudend vindt.
Nu die dikke kalende homo weg, maar ja, de VARA heeft weer iets bedacht.

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2015 om 20:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je toch nog een vermakelijke zaterdagavond mhilkens, zal niet zo vaak gebeuren dus geniet er van!

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 20:45
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 apr 2015, 20:25]Heb je toch nog een vermakelijke zaterdagavond mhilkens, zal niet zo vaak gebeuren dus geniet er van!

Volgens mij begrijp je zelfs van mijn username nog helemaals niks.
Ligt toch erg voor de hand. En bij de redactie van dit forum zitten alleen maar sukkels.

We gaan er een dolle duikavond van maken.

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2015 om 20:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je verwart begrijpen met interesseren.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 21:00
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 apr 2015, 20:48]Je verwart begrijpen met interesseren.

Als ik zo je reacties tel, dan ben je geinteresserd...

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2015 om 21:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, sociaal gemankeerde types hebben mijn interesse.

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 21:21
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 apr 2015, 21:07]Klopt, sociaal gemankeerde types hebben mijn interesse.

Dan heb je aan mij een goede.
Wat ga je ermee doen?

mh
door mhilkens - Apr 18, 2015 om 22:07
25 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke avond, maar afsluitend:
Koop een PC of een laptop, vraag je geld terug voor de pre-install van Wintendows en installeer Linux Mint. Soms wat lastig met drivers, maar meestal zelfs gemakkelijker. En vooral: geen last van hackers en virussen.
Bedenk dat slechts 3% van de gebruikers met een smartphone windows draaien en dat op de desktop even buiten de grenzen van NLD Windows bij bedrijven geen zekerheid is. Vele draaien Linux, zelfs privé. Linux is gratis, helemaal gratis, dus je kunt die 80 euro gewoon terugvragen. Duitse bedrijven gebruiken bijna geen MS-shit meer, die zijn al die regeltjes en kosten zat.
Het is een reclame-praatje, maar ja, het is ook gratis en Wintendows OEM kost toch rond de 80 euro, wat je dus kunt terugeisen.