bu
door buffy Sep 25, 2015 om 11:37
Computers & telefonie

HP inktcartridge

Hallo,
Heb sinds kort een HP ENVY 5530 printer
Er zaten 2 inktcartriges bij.
Wist dat daar niet veel inkt in zat.
Was daarom niet verbaasd dat de zwarte snel op was.
Nieuwe erin, ging allemaal prima.
Heb de printer een paar weken niet gebruikt en nu komt er zo goed als geen zwarte inkt meer uit.
Heb de cartridge eruit gehaald en even geschud...nee dus.
Heb in de gebruiksaanwijzing gekeken en op internet gezocht maar kan geen afbeelding vinden van inktniveau
Als ik namelijk op de display kijk staat er onder de kleur een rondje en onder zwart een soort strikje.
Kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt

775 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 25, 2015 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo buffy,

Raak het pictogram Inkt () aan in het beginscherm van het bedieningspaneel van de printer. Het bedieningspaneel toont de geschatte inktniveaus.

Kijk op blz.44 van de handleiding: klik

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 25, 2015 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Heb de printer een paar weken niet gebruikt......

Wellicht helpt het als je de printerkoppen eens reinigt.

Raak op het bedieningspaneel van de printer het pictogram Instellingen aan.
Raak Hulpprogramma's en daarna Printkop reinigen aan. De printer reinigt de printkop en drukt daarna een testpagina af.
Controleer de afdrukkwaliteit van de testpagina.
Als de afdrukkwaliteit goed is, raak dan Gereed aan.
Als de afdrukkwaliteit niet goed is, raak dan Nogmaals reinigen aan. De printer reinigt de inktcartridges opnieuw en drukt nog een testpagina af.
(Lees hier)

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 25, 2015 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dat is een nadeel van inkjetprinters. Gebruik ze een tijdje niet en je loopt het risico dat de spuitmondjes van de printkop uitdrogen en verstopt raken.....

De 'reinigingsfunctie' van de printer wil wel eens helpen, maar is vaak niet voldoende. Mijn ervaring is dat je de printerkop het beste kunt reinigen met een stuk keukenrol en wasbenzine. Het stuk keukenrol een paar keer dubbel vouwen, (ruim) vochtig maken met wasbenzine en dan de printkop schoon deppen.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2015 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

p.s.

Als je weinig print en 'kleur' niet zo belangrijk vindt, is een zwart/wit laserprinter de betere keus. Voor de prijs hoef je het tegenwoordig niet meer te laten en wanneer je die twee maanden niet gebruikt, komt de eerstvolgende print er toch haarscherp uit....

ve
door verwijderd - Sep 25, 2015 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 25 sep 2015, 12:17: .....Heb de printer een paar weken niet gebruikt......

Wellicht helpt het als je de printerkoppen eens reinigt.

Raak op het bedieningspaneel van de printer het pictogram Instellingen aan.
Raak Hulpprogramma's en daarna Printkop reinigen aan. De printer reinigt de printkop en drukt daarna een testpagina af.
Controleer de afdrukkwaliteit van de testpagina.
Als de afdrukkwaliteit goed is, raak dan Gereed aan.
Als de afdrukkwaliteit niet goed is, raak dan Nogmaals reinigen aan. De printer reinigt de inktcartridges opnieuw en drukt nog een testpagina af.
(Lees hier)

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 25, 2015 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt edrick3

Goed advies!

Heb het 2 maal gedaan en hij print weer prima.

Mvg. Buffy

ve
door verwijderd - Sep 25, 2015 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@buffy,

Mooi zo!
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2015 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na drie weken stilstand is met gebruik van nieuwe cartridges is reinigen al nodig? Dat lijkt mij tamelijk vroeg.

Om zulke problemen te vermijden, wil het ook wel eens helpen om de printer niet permanent aan te laten staan. Pas als een print nodig is, de printer aanzetten.
M'n schoonvader print 4 velletjes per maand, nooit problemen zet hem alleen aan als hij een print nodig heeft. .

ve
door verwijderd - Sep 25, 2015 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms valt dit probleem te voorkomen door bijv. eens in de week of 2 weken iets te printen. Het hoeft dan niet veel tekst te zijn.