mp
door mpawhk_1 Nov 16, 2003 om 10:58
Computers & telefonie

HP Printer

Sinds kort ben ik overgegaan van W.98 naar
Windows XP Profesional.
Mijn all in one printer de HP 710 wil op geen enkele manier communiseren met de computer ook niet op de nieuwe software van HP Wie heeft info of het zelfde probleem en hoe opgelost

1556 15 Rapporteer

cr
door crazydave - Apr 16, 2004 om 11:59
18 Antwoorden / 7 Vragen

probeer het eens met de XP drivers:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=nl&cc=nl&product=58127&

cr
door crazydave - Apr 16, 2004 om 11:59
18 Antwoorden / 7 Vragen

nog even verder gezocht en gaat moeielijk verhaal worden ivm dat men ook al enorm veel problemen had om hem net win 2000 aan de gang te krijgen

jo
door jojo - Apr 16, 2004 om 11:59
13 Antwoorden / 1 Vragen

Als eerste zou ik beginnen met alles wat je nu voor de printer hebt geïnstalleerd te verwijderen. Vervolgens even de pc opnieuw opstarten.
Dan start ----> configuratiescherm ----> printers ----> printer toevoegen -----> menu doorlopen en de drivers gebruiken die windows xp zelf aan boord heeft.

ed
door edzard_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
8 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kunnen lastige zaken zijn. Ik denk dat je een driver voor je printer nodig hebt die door XP ondersteund wordt. Kijk even op de site van HP of een download site of zoiets bestaat. Hierna gewoon installeren op je pc. Succes

se
door seb8iaan - Apr 16, 2004 om 11:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even voor u rond lopen kijken en heb een aantal dingen gevonden.
U kunt de instructies op de volgende sites proberen: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=nl&dest_page=solveCategory&cc=nl&tool=solveCategory&product=58127&docname=bdu01215

Ook kunt u de windows xp driver downloaden op : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=nl&cc=nl&product=58127&

Verder wens ik u veel succes als dit niet zou werken, (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt)

S v Putten

ra
door ralph - Apr 16, 2004 om 11:59
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook al vaker printer problemen gehad. Probeer alle drivers van uw systeem te verwijderen, dat doet u via systeem aparaatbeheer (ik weet niet precies hoe dat bij xp ligt) verwijder daar bij printers alle aangegeven printers. Haal de LPT1 of USB stekker uit uw pc zet de printer uit. Start uw systeem opnieuw op. Steek dan uw printerstekker weer in en zet de printer aan. Hopelijk herkent de pc de printer.

ml
door mladvies - Apr 16, 2004 om 11:59
9 Antwoorden / 1 Vragen

Is eigenlijk wel raar, de deskjet 710 c word gewoon standaard ondersteund door Microsoft in windows XP. Dan ga ik eerder denken aan de printerkabel, is die bidirectioneel? en anders instellingen in het bios, bij de printerpoort, kan het beste op ecp+epp staan. Dit zijn de poortinstellingen voor Enhanced printerpoort. Als dit nog niet werkt, denk ik aan de interface van de printer, of printerpoort. Heb je in het bios de printerpoort ook aan staan? en op 0378? lpt1?

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 11:59
26 Antwoorden / 1 Vragen

het beste kun je alle printersoftware verwijderen en windows de standaard printerdriver laten installeren.
daarna zou ik alleen de software en niet de driver installeren.
Je kunt dit natuurlijk de volgende keer voorkomen door tijdens de setup van windowsXP op F7 drukken als hij vraagt druk op F6.
waarom? Welnu.
Tijdens de setup installeert windowsXP de PC als ACPI ( Advanced Configuration power Interface) Deze bepaalt de energietoewijzing aan de plug en play dwz hij legt de adressen en bronnen vast en je kunt er niets meer aan veranderen.
Bij F7 installeert hij XP als standaard PC dus alle bronnen kun je zelf nog eens toewijzen.
Dit voorkomt ook hinderlijke Bleu screens of dead tijdens de installatie.
naderhand moet je wel in het configuratiescherm onder de optie energiebeheer op de TAB APM duwen en kiezen voor enable. dan sluit de PC automatisch af.
Als je in help en ondersteuning van windowsXP ACPI invult weet je waarom.
handig is ook als je tijden de help en ondersteuning bent verbonden met Internet want dan gaat hij ook zoeken in de KB van Microsoft.
Hier een link naar de drivers.
als hij hier niet bij staat staat die nergens.
http://www.windowsxp-drivers.com
Wel effe registreren kosteloos
succes

ab
door abpie - Apr 16, 2004 om 11:59
8 Antwoorden / 1 Vragen

er zijn vele oorzaken een er van is dat xp autom. oude drivers overneemd en installeerd.
De site van HP kan je ook niet helpen.
oplossing ligt in het zeker verwijderen van oude drivers.
Vroeger onder dos makkelijk te vinden en zoms onder de dos promt nog uit te voeren.
Anders in reg edit onder start uitvoeren en reg edit schrijven en zoeken waar de drivers van de printer staan, kijk wel uit want hier werkt je hele pc op, en bij verkeerde beslisingen weigerd deze zijn werk nog te doen.
Meestal vind je de werking van drivers terug in hy local machine.
Want in deze moet je zeker zijn dat xp geen oude drivers vindt want die geven deze storing maar xp installeerd deze autom als hij deze vindt.
Dus je moet er voor zorgen dat er beslist geen aude drivers meer in het systeem staan dan kun je pas de nieuwe gebruiken, en die heb je nodig voor xp.

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 11:59
26 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt de spooler map leegmaken na het verwijderen van de HP software
c:\windows\system32\spooler verwijder daar de map Printers en ga zoeken in de w32x86 map naar de geinstallerde printers.
Staat er een map met nummer moet je die effe verwijderen.
gaat dit niet in windowsXP start dan op in veilige modus of schekel de printservice uit.
Hoe?
Ga naar START/UITVOEREN en type services.msc
Je kunt ook gaan maar start/uitvoeren type msconfig en schakel de service uit onder het tabblad services
succes
LJ

co
door compubeer - Apr 16, 2004 om 12:00
42 Antwoorden / 23 Vragen

Vermoedelijk heb je handleiding van je printer niet meer snel bij de hand.Hierin wordt duidelijk geschreven geen kabels of aansluitingen naar printer te maken.Dan je cd van winxp-printer er in te doen.Die dan de oude printerbestanden vervolgens zelf opruimt en verwijderd.En jouw printer installeeert.Opnieuw starten om software te laten werken.Dan pas je Usb of Lpt1 kabel en voedingskabel inprikken.WinXP ziet direct nieuw object en vraagt eventueel soms nog een keer naar cd. En alles werkt perfect.
Beetje eigenaardig van HP-ik werk zelf met Psc750-maar alles volgens hun wijze en niks problemen.Geluk er mee.

br
door brui0929 - Apr 16, 2004 om 12:00
635 Antwoorden / 10 Vragen

je kunt een driver voor deze printer downloaden bij hp. Ww.hp.nl
LETOP! geef aan om welke printer het gaat de HP 710 of de HP 710(c) de een is een dektop printer en de ander een all in one printer KLik hierna op window XP en het downloaden start .

co
door compubeer - Apr 16, 2004 om 12:00
42 Antwoorden / 23 Vragen

Zelfde als gezegd voor ander.Geen enkele kabel naar printer aansluiten.Bij de PSC van HP zijn normaal 2 cd's.1 voor 98-ME en 2e voor XP.
Deze installeren,comp opstarten en kabel voeding en USB of LPT1 inpluggen.XP ziet direct nieuwe hardware en voert alles in.
Na poosje zijn handleidingen niet meer te vinden,maar zeker voor HP dit kunstje in gedachten houden,omdat het niet standaard aansluitingsmethode is.Succ6

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:00
763 Antwoorden / 1 Vragen

ga naar de website van hp en download een nieuwe driver geschikt voor windows xp.

fm
door fmmachiels - Nov 2, 2004 om 15:46
6 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb de HP psc 750 en mijn ervaring is dat je de psc 750 direct moet installeren na de xp installatie. Dit geldt bij mij ook voor het brandprogramma Nero.

Succes,martin