rgz
door rgz May 27, 2006 om 17:46
Computers & telefonie

.htaccess en .htpasswd

hallo mensen

ik heb op mijn pc wamp geinstaleert alleen ik krijg het niet voor elkaar om een map te beveiligen met .htaccess en .htpasswd wie kan mij helpen

Dit staat er in .htaccess

AuthUserFile /wamp/www/school/.htpasswd
AuthName "Map voor school"
AuthType Basic
require valid-user

en dit in .htpasswd

ronald:1$ATathdRvls6

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

MVG

RGZ

1263 10 Rapporteer

vd
door vdijken - May 28, 2006 om 00:48
21 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is wamp? Op Google krijg ik 1.100.000 hits. Je zult iets moeten vertellen van de leverancier, de versie van windows etc. Zet je het op een server? Is het bereikbaar vanaf andere PCs?
Hoe kun je de map niet beveiligen? Buiten de applicatie om gelden so-wie-so de regels van b.v. XP.

Evert.

rgz
door rgz - May 28, 2006 om 01:34
10 Antwoorden / 10 Vragen

wamp is de afkorting van Windows Apache MySQL PHP

om een eigen server te draaien op Windows http://www.wampserver.com/en/index.php hier heb je de website

MVG

RGZ

rgz
door rgz - May 28, 2006 om 01:36
10 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is wamp? Op Google krijg ik 1.100.000 hits. Je zult iets moeten vertellen van de leverancier, de versie van windows etc. Zet je het op een server? Is het bereikbaar vanaf andere PCs?
Hoe kun je de map niet beveiligen? Buiten de applicatie om gelden so-wie-so de regels van b.v. XP.

en mijn pc draait met windows XP

pi
door pieterdeboer - May 28, 2006 om 09:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt gebruik van /wamp/.... wel?

Moet je voor wamp geen windows filenamen gebruiken zoals c:/wamp/...

Heb je de mod_auth module wel geladen?

Kan je de map niet inkomen of is er juist geen beveiliging?

Wat zeggen de log files van apache?

user123
door user123 - May 28, 2006 om 09:38
1346 Antwoorden / 3 Vragen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/367622///htaccess%2Chtpasswd

Volgens mij wordt hier een vergelijkbaar probleem besproken.

rgz
door rgz - May 28, 2006 om 15:42
10 Antwoorden / 10 Vragen

ik kom daar ook niet uit :( en modules staan allemaal aan (ik weet ook niet of dat nodig is was een tip van een kennis)

edwardus
door edwardus - May 28, 2006 om 23:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je zult wel een htpassword moeten genereren, dit is niet zomaar gelijk aan het gewone password om in je pc in te loggen.

Nuttige info te vinden op Apache docs

edwardus
door edwardus - May 28, 2006 om 23:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Verder moet je dus ook de httpd.conf aanpassen voor .htaccess beveiliging. Zie links in voorgaand bericht.

rgz
door rgz - Jun 22, 2006 om 14:36
10 Antwoorden / 10 Vragen

sorry voor het late antwoord

maar het is niet meer gelukt :(

MVG RGZ

dr
door droomprins - Oct 28, 2006 om 21:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

ik heb je teksten in de .htaccess ens eens bekeken en zie geen fouten.

Maar het ligt dus wel degelijk aan de instellingen bij Apache.

Ik heb er ook lang naar gezocht om het werkend te krijgen.