ed
door edube Nov 26, 2009 om 11:38
Computers & telefonie

Huisregels forum e.d.

Verplaatst vanaf hier:vorig topic...

Jammer dat mijn boodschap blijkbaar niet goed of helemaal niet is begrepen.

Het enige wat ik heb geprobeerd duidelijk te maken is dat je je voor de goede orde beter kan beperken tot het onderwerp. Een goede en strakke structuur van vraag en antwoord komt nl. de kwaliteit en het niveau van een forum alleen maar ten goede. Hierdoor is de kans dat er sneller cq beter resultaat wordt geboekt ook groter. Uiteindelijk is iedereen daar bij gebaat. Óók de niét direct betrokkenen die zo maar eens op dit forum rondneuzen....

Misschien is het een optie de ‘huisregels’ van andere fora eens te bekijken om te zien hoe het er daar aan toe gaat! Hier bijv. de ‘huisregels’ van een veel geraadpleegd forum: Huisregels Nucia forum

Misschien is het u nog niet opgevallen maar ook ik probeer net als u anderen op dit forum te helpen!
Daarnaast doe ik een poging een positieve bijdrage te leveren aan dit forum én de kwaliteit daarvan.
Dat probeer ik op een nette en duidelijke manier met in achtneming van normale fatsoen- en gedragsregels en respect voor anderen.
Het is spijtig te moeten constateren dat u wat dat betreft een heel andere mening bent toegedaan.
Uw mening én zeker de kwalificaties die u zichzelf toekent vind ik in dit opzicht nl. nogal ongepast zo niet aanmatigend te noemen.

Om nu niet, hier op deze plek, voortdurend “off-topic” te verblijven stel ik voor, indien gewenst en/of daar behoefte aan is, deze discussie voort te zetten in een nieuw te openen topic, bijv. “huisregels forum”.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Edube

271 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 26, 2009 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag edube,

Het lijkt me geen goede zaak om hier een discussie op te starten over de in acht te nemen huisregels van dit forum (door de redactie zo prachtig maar verwarrend genoemd: discussies). Die huisregels zijn volstrekt duidelijk. Zie:

De huisregels van dit forum

Bovendien heeft de redactie niet gevraagd om over de door haar ingestelde huisregels te discussiëren. Zij hebben wel gevraagd om verbeteringspunten in te brengen over de werking van de nieuwe site en dan met name ook over de werking van de rubrieken Vraag&Beantwoord en Discussies.

Pedro.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2009 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read
Dank voor uw reactie.
Even voor de duidelijkheid.
Het is of was ook absoluut niet 'mijn' bedoeling om een dicussie over de huisregels te starten. Wél om enige verbetering in de wijze waarop er op dit forum soms wordt gereageerd te bewerkstelligen. Naar mijn mening komt dat dit forum alleen maar ten goede.

Aanleiding hiervoor was de toch wel erg misplaatste gevoerde discussie in het hiervoor genoemde topic mede n.a.v. een opmerking mijnerzijds hierover.
In verband daar mee heb ik, slechts ter verduidelijking, verwezen naar andere fora, inclusief de huisregels. Naar mijn mening valt daar voor de betrokkenen nog veel van te leren.

Als goed voorbeeld heb ik vervolgens voorgesteld deze discussie, die niets met het oorspronkelijke onderwerp van doen heeft, te starten in een nieuw topic.

Of 'de redactie' nu wel of niet heeft gevraagd om een discussie over huisregels doet aan dit feit naar mijn mening niets af! Integendeel zou ik zeggen!

Het stelt mij overigens teleur dat read op deze wijze reageert en niét op de toch wel storende 'off-topic'-conversaties waar het nu juist om te doen is.....

Ben benieuwd hoe anderen 'off-topic'- reacties ervaren!?

ve
door verwijderd - Nov 26, 2009 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja zo gauw het kan dat anoniem de reactie van de duim nar beneden gebruikt wordt voor andere doeleinden dan waar hij voor is fatsoen wel zoek.
Als je ergens vind dat je het beter weet zet dan een antwoord er achter met de feiten die wel juist zijn maar niet willekeurig zonder te melden warom je dit doet is niet juist. Kom er dus vooruit dat isde juiste manier.
Met Vr.GRT. Valerius

ve
door verwijderd - Nov 26, 2009 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@valerius
Wél een relevant antwoord!
Vindt je anders ook dat een dergelijke discussie (over duimen) ergens anders thuis hoort en het storend is voor de lopende discussie?

ve
door verwijderd - Nov 26, 2009 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edube het ging toch over fatsoen ik wou alleen maar duidelijk maken wat mij dus dwars zat, ik vind persoonlijk dat dit dus niet hier thuis hoort. .het zefde is n.l laat hier onder u mening horen.
Dat is heel wat anders dan afz.....n. daar zijn discussies tocht niet als je dus zelf de regels in acht neemt dan mag je toch verwachten dat anderen dat ook doen, een discussie is van uit 2 kanten.

Laat ik maar over ophouden ik doe vrijwillig mee dus laat ik het dan maar op mijn manier doen en me dus niet laten provoceren door een of andere die er andere principis op na houd.
Groet van de 80 jarige Valerius.