be
door bengelina Aug 17, 2009 om 06:03
Computers & telefonie

Icoon en software avast verwijderen

Beste helper, Omdat avast (gratis versie) de laatste tijd wel erg veel opstarttijd vroeg, wilde ik deze software vervangen. Via het configuratiescherm heb ik avast verwijderd. Helaas blijft er een restant van avast in het softwareoverzicht staan, die ik niet kan verwijderen. Ook in de taakbalk kan ik de "icoon" van avast niet verwijderen. Hierbij krijg ik de melding: "Er is een fout opgetreden tijdens het actualiseren." Hoe krijg ik avast geheel verwijderd? R.A.


 

1539 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kenwel2
door kenwel2 - Aug 17, 2009 om 10:45
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Dag bengelina, hieronder een link met tooltje, om je avast te verwijderen, kijk wel uit dat je het op de juiste manier doet, volg goed de aanwijzingen (engels)


http://www.avast.com/eng/avast-uninstall-utility.html


Succes, Henri

be
door bengelina - Aug 17, 2009 om 10:53
8 Antwoorden / 5 Vragen
0

Beste Henri/helper, Jouw antwoord heb ik al geprobeerd zonder resultaat. Welke powertool kan ik het beste gebruiken voor het verwijderen van avast? Al vast bedankt. R.A.

kenwel2
door kenwel2 - Aug 17, 2009 om 11:59
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Dag, bengelina. Heb alleen dit tooltje kunnen vinden, maar als je op google intypt: avast verwijderen, kun je nog op diverse forums diverse tips vinden, van gebruikers van avast. Zelf gebruiken wij al jaren McAfee, betaalde versie. Omdat ik niet zo'n hele grote computerfreak ben, kunnen mogelijk anderen u helpen, met een beter bruikbaar antwoord, ik heb m'n best gedaan.


Succes verder,


Mvgr Henri

fo
door forummuis - Aug 17, 2009 om 12:00
14 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als het tooltje van Henri niet werkt, werkt een ander waarschijnlijk ook niet.
Je hebt het wel in de veilige modus geprobeerd zoals het tooltje aangeeft? En avast uitgeschakeld?



fo
door forummuis - Aug 17, 2009 om 12:01
14 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik bedoel kenwel en niet henri


be
door bengelina - Aug 17, 2009 om 12:03
8 Antwoorden / 5 Vragen
0

Beste Henri, Bedankt voor jouw tips. Helaas heb ik met de aanwijzingen op internet mijn probleem niet kunnen oplossen. Reden waarom ik bij kassa mijn vraag heb gedeponeerd. Misschien weet een ander nog een goede tip? B.v.d. R.A.


 


 


 

kenwel2
door kenwel2 - Aug 17, 2009 om 12:17
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Dag bengelina, jammer dat het niet will lukken, @forummuis, ik neem aan dat ts angelina, wel goed gelezen heeft, de veilige modus staat al aangegeven bij de download pagina. 


Hoop dat anderen met ervaring in gebruik avast, u alsnog een bruikbare tip kunnen verschaffen.


Succes in ieder geval,


Henri of kenwel, maakt niet uit, ook de nummering niet :-)

dirck
door dirck - Aug 17, 2009 om 13:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste Bengelina,

Zoals je al weet kun je het beste Avast verwijderen in de Veilige modus. Als je dit niet gedaan hebt, heb je dan na het verwijderen van Avast, de computer wel opnieuw opgestart en de map van Avast handmatig verwijderd?

Installeer anders Avast eens opnieuw en verwijder dan Avast nogmaals in de Veilige modus.

En wat bedoel je eigenlijk met; dat Avast de laatste tijd wel erg veel opstarttijd vroeg.
Bedoel je dat je het icoontje constant ziet ronddraaien?
Dit is normaal, Avast gaat na het opstarten van de computer eerst kijken of er ook nieuwe updates zijn. (dit doen trouwens alle virusscanners)

Groet, Dirck


be
door bengelina - Aug 17, 2009 om 14:11
8 Antwoorden / 5 Vragen
0

Beste Dirck, Het opstarten van avast duurde de laatste tijd soms wel vijf minuten i.v.m. de virusbibliotheek. Vond ik wel erg lang worden. Ik heb nu AVG op de computer gezet. Zojuist heb ik nog eens de computer opgestart in de veilige modus en ineens is het icoontje weg. Avast in het configuratiescherm verwijderen lukt nog niet. Dat zal ik dan voorlopig maar voor lief nemen. Bedankt voor jouw reactie. Met de groetjes van Bengelina

aurora1
door aurora1 - Aug 17, 2009 om 23:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dag bengelina, misschien had je vergeten om avast eerst uit te zetten alvorens het te verwijderen via de softwarelijst?  


Mogelijk kun je nog via Start - zoeken - avast intikken weg de restanten ervan verwijderen.


Avg is ook redelijk zwaar (en groot), een goed gratis alternatief zou kunnen zijn Avira AntiVir Personal (is iets beter dan avg). Kijk op de gratissoftwaresite.nl even naar de toelichting op gratis virusscanners. Om het opstarten te versnellen kun je van virusscanners de automatische updates uitzetten en dan dagelijks handmatig updaten. W.b. Avira krijg je soms een reklame venster bij het updaten, maar dat kun je wegklikken.


vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer