ov
door overschot Jun 11, 2009 om 19:34
Computers & telefonie

Icoontje "mappen synchroniseren" in outlook

Ik krijg heel vaak rechtsonder op de balk een icoontje "mappen synchroniseren" als ik in Outlook werk. Telkens als dat icoontje verschijnt wordt de pc traag en kan ik vaan geen emails versturen.

Weet iemand wat dit is en vooral wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt.

Groeten

Loek

8084 22 Rapporteer

labswans
door labswans - Jun 11, 2009 om 20:44
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe oud is de pc waarop u werkt ?

Wat is het besturingssysteem waar de pc op draait ?

Hoe vol is de harde schijf ? Misschien te vol ?

laat het eens weten , labswans

ov
door overschot - Jun 11, 2009 om 20:48
5 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn pc is ongeveer 3 jaar oud, Dell, windows XP en de harde schijf zit nog lang niet vol

Groeten

Loek

edwardus
door edwardus - Jun 11, 2009 om 23:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat voor email account is dat? IMAP? Exchange? POP3?
Welke versie van Outlook is het?

me
door mennomulder - Jun 12, 2009 om 12:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even op
http://forum.tipsentrucs.nl/viewtopic.php?p=51885&sid=acd9fd485414334536f5a7414047a8ff

Nog beter ipv Outlook of Outlook Express is Thunderbird gebruiken

pleerol
door pleerol - Jun 12, 2009 om 12:11
30 Antwoorden / 2 Vragen

Dag Menno, ook hier?
Thunderbird werkt inderdaad veel gebruikersvriendelijker en is uiteraard gratis.

du
door dubbelzout - Jun 12, 2009 om 13:05
100 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd heerlijk om te lezen. Iemand vraagt om een oplossing voor een probleem ( bijv. Het voorwiel van mijn fiets zit los, hoe los ik dat op). Standaard komen er dan (als het over computers gaat) de vriendelijke en behulpzame opmerkingen:  "Koop een zijwiel". Heeft geen moer met het probleem te maken. Maar het vult wel lekker een forum.

in
door ingrid58 - Jun 12, 2009 om 13:21
9 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, ook ik hoopte nu eens op een antwoord, maar helaas.......ook nu lijkt het weer meer een forum te worden dan vraag en beantwoord.

Is er ook iemand die antwoord kan geven op de vraag? Dan graag.

Ingrid.

matusso
door matusso - Jun 12, 2009 om 13:43
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Loek,
U gerbuikt Outlook in een thuissituatie zuiver als e-mailprogramma?
Dan is Outlook op dat moment aan het controleren op nieuwe e-mail.
U kunt bij de instellingen "verzenden en ontvangen" opzoeken en  daar eventueel een langere interval tussen de controles instellen.
(Hoe het exact in Outlook omschreven staat heb ik zo snel even niet paraat)

keesstada
door keesstada - Jun 12, 2009 om 13:52
54 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar EXTRA > VERZENDEN EN ONTVANGEN > iNSTELLINGEN VERZENDEN/ONTVANGEN > GROEPEN VERZENDEN/ONTVANGEN

Daar kan je alles instellen, wel of niet automatisch of tijdsfrequentie, enz. Ik heb 'alles' ingesteld. Ik zou namelijk niet weten waarom je dat niet zou doen.

Ik zag inderdaad een beantwoorder zeggen: grappige antwoorden. Je stelt een vraag en krijgt gelijk een stortvloed van vragen om je oren. Heel vaak lees in bij een probleem over verloren gegevens: Heb je een back-up gemaakt? En wat bedoelt hij daarmee.... Of een ander niet zo slim is de backup te gebruiken. Ik hoop wat meer gerichte echte antwoorden te lezen.

polleke1945
door polleke1945 - Jun 12, 2009 om 13:55
76 Antwoorden / 2 Vragen

De oplossing hiervoor is te vinden in de Outlook Help, maar ik heb 'm ff hierheen gecopieerd Wink

Automatically synchronize folders

On the Tools menu, point to Send/Receive, point to Send/Receive Settings, and then click Define Send/Receive Groups.

Under Group Name, select a send/receive group group.

Do either or both of the following:

Set up online synchronization

Under Setting for group Send/Receive group name, select the check boxes that you want:

To automatically synchronize all folders at specified intervals while
you're online, select the Schedule an automatic send/receive every x
minutes check box, and then enter a number between 1 and 1440.

To synchronize all folders after every online Microsoft Outlook
session, select the Perform an automatic send/receive when exiting
check box.

Set up offline synchronization

Under When Outlook is offline, select the check boxes that you want:

To automatically synchronize all folders at specified intervals while
you're online, select the Schedule an automatic send/receive every x
minutes check box, and then enter a number between 1 and 1440.

Waarschijnlijk staat 1 van beide, of zelfs allebei, ingesteld bij jou. Uitschakelen, dus

wong
door wong - Jun 12, 2009 om 14:08
33 Antwoorden / 0 Vragen

Synchroniseren betekent gelijkzetten

Bij databases: wijzigingen van de ene database in de andere database bijwerken. Bij mobiele computers: gewijzigde bestanden op de server bijwerken op de mobiele computer en andersom. Rij RTC: tijd gelijkzetten met die van de externe computer.

Outlook is in uw geval bezig met het automatisch zoeken naar nieuwe e-mails. Als u dat vervelend vind, kunt u waarschijnlijk deze optie uitzetten, Maar dan dan moet u zelf steeds kijken of er nieuwe mailtjes zijn via Extra - Verzenden/ontvangen

Veel succes,

yt
door ytsma02 - Jun 12, 2009 om 14:12
18 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Dat mappen synchroniseren heb ik wel als optie in Outlook staan, maar gebruik het nooit. Aanklikken heeft geen effect. Wel verschijnt er soms een bericht dat Outlook berichten kan comprimeren, zodat er meer schijfruimte beschikbaar komt. Misschien kun je dat instellen? Regelmatig de schijf opruimen en defragmenteren (via Programma's) helpt ook de computer weer beter te laten verlopen.

vl
door vladdermuis - Jun 12, 2009 om 14:39
31 Antwoorden / 11 Vragen

Ja het is leuk om hier te laten zien wat je weet zonder een antwoord te geven. Maar hier dan een optie voor dit probleem.

Ga naar START en rechtsklik op MIJN (deze) COMPUTER. Linksklik op VERKENNEN en linksklik in de taakbalk op EXTRA. Linksklik dan op SYNCHRONISEREN bekijk de 3 opties er zal waarschijnlijk iets aangevinkt staan. Alles kan uitgevinkt staan. Het probleem kan hiermee verholpen zijn.

tienvliet
door tienvliet - Jun 12, 2009 om 17:42
72 Antwoorden / 3 Vragen

Nee vladdermuis,  de vraagsteller heeft moeite met Outlook en niet met Verkenner. Lees nu eens goed bij Polleke 1945, dat is toch duidelijk genoeg dacht ik. Is maar een opmerking hoor.!! tienvliet

poltol
door poltol - Jun 12, 2009 om 18:03
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo loek,

Wat mij steeds weer verbaasd is het gedoe over een gegeven antwoord. Daar heeft de vraagsteller dus helemaal niets aan. Nu merk ik ook op de vraagsteller niet meer reageert. Ook dat is [helaas] tegenwoordig mode. Is het nu wel of niet opgelost? Ik stuur even een engelse tekst mee over een oplossing. Automatically synchronize folders

On the Tools menu, point to Send/Receive, point to Send/Receive Settings, and then click Define Send/Receive Groups.
Under Group Name, select a send/receive group group.
Do either or both of the following:

Set up online synchronization

Under Setting for group Send/Receive group name, select the check boxes that you want:
To automatically synchronize all folders at specified intervals while you're online, select the Schedule an automatic send/receive every x minutes check box, and then enter a number between 1 and 1440.

To synchronize all folders after every online Microsoft Outlook session, select the Perform an automatic send/receive when exiting check box.

Set up offline synchronization

Under When Outlook is offline, select the check boxes that you want:
To automatically synchronize all folders at specified intervals while you're online, select the Schedule an automatic send/receive every x minutes check box, and then enter a number between 1 and 1440.

Succes er mee en laat aub eens horen of het nu wel of niet opgelost is. Vr.gr. poltol

ov
door overschot - Jun 12, 2009 om 18:10
5 Antwoorden / 5 Vragen

Het probleem is nog steeds niet opgelost nadat ik alles heb geprobeerd dat jullie hebben gemailed.

Maar wel alvast bedankt voor de moeite.

Groeten

Loek

gallito
door gallito - Jun 12, 2009 om 20:12
479 Antwoorden / 66 Vragen

@Loek (deel 1)

Handmatig mailmappen verkleinen

E-mailberichten nemen ruimte in op uw harde schijf. Outlook Express zal geregeld voorstellen om die automatisch voor u te comprimeren (verkleinen). Als u geen zin hebt om hierop te wachten, kunt u dit klusje heel snel zelf laten uitvoeren.

Outlook Express zal automatisch de mappen waarin de e-mailberichten worden opgeslagen comprimeren, zodra de grens van 20 procent verloren ruimte wordt bereikt.

gallito
door gallito - Jun 12, 2009 om 20:12
479 Antwoorden / 66 Vragen

@Loek (deel 2)

. Zo start u dit proces handmatig:

  • Start Outlook Express

  • Kies Extra > Opties > Onderhoud en klik op de knop Nu opruimen.

  • Klik nu op de knop Comprimeren.

  • De mappen worden nu gecomprimeerd, waardoor deze minder ruimte op de harde schijf in beslag nemen.

Let op: het is belangrijk dat u geduldig wacht tijdens het uitvoeren van dit karweitje. Wie halverwege de computer afsluit, loopt de kans dat de mailmappen worden gewist. Als u wacht tot het klaar is, en dan pas een andere taak gaat doen of de pc afsluit, gebeurt dit niet.

in
door ingrid58 - Jun 12, 2009 om 22:50
9 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, comb. van dit en rondvragen, kom ik er wel uit. Bedankt voor alle uitleg.Ingrid.

dirck
door dirck - Jun 12, 2009 om 23:42
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@gallito, wat heeft jouw antwoord met de vraag te maken???

De vraag gaat over Outlook en Synchroniseren.

Jouw antwoord gaat over Outlook Express en Comprimeren.

wa
door waardg - Jul 31, 2009 om 14:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt veroorzaakt door de searchfolders die meekomen met 2003 en 2007 versies. Categorized Mail, Uread Mail and Large Mail. Je hebt deze files eigenlijk niet nodig. Als je deze delete (rechtermuis op de directory en delete selecteren) dan gaat de synchro functie niet uit maar de tijd voor het synchroniseren wel (tot 1 a 2 sec) omdat er niets meer te kopieren valt naar die directories. Bij mij werkt het prima althans ik kan gewoon doorwerken.