empee
door empee May 25, 2020 om 20:14
Computers & telefonie

Iemand anders leest ook mijn whatsapp

Vanochtend appte ik mijn vriendin op mijn iphone7 met een recept. Een andere vriendin appte terug, dat het haar lekker leek. Dus zij kon mijn berichten meelezen. Het was geen groepsbericht of zo. Dat moet toch niet kunnen eigenlijk. Wat is hiertegen te doen?

6805 15 Rapporteer

Topantwoord

rj
door rjw - May 25, 2020 om 20:25
3268 Antwoorden / 5 Vragen

200% zeker dat je niet per ongeluk het bericht naar meerdere personen hebt gestuurd? Of heeft vriendin 1 het wellicht doorgestuurd naar vriendin 2? Als dit een bug in Whatsapp zou zijn was het al wereldnieuws geweest.

Thijs12
door Thijs12 - May 25, 2020 om 20:36
544 Antwoorden / Vragen

Dan heeft ze het doorgestuurd of verteld.

diumenge
door diumenge - May 25, 2020 om 20:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je vriendin heeft het bericht dan doorgestuurd naar die andere vriendin, niets bijzonders aan de hand dus.

br
door brui0929 - May 25, 2020 om 21:19
635 Antwoorden / 10 Vragen

Whatsapp maakt gebruik van end to end scriptie daar komt niemand tussen. Alleen u en die persoon die dit deze app ontvangt ziet wat er gestuurd wordt.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets May 26, 2020 om 07:04
29 Antwoorden / Vragen

Incorrect. Standaard wordt een back-up geplaats op Google Drive, onbeveiligd.

justmeagain
door justmeagain May 26, 2020 om 23:36
623 Antwoorden / 8 Vragen

@deliciousofzoiets. Bij mij niet want er komt niets en staat niet op Google Drive.
Ik heb alle opties uitgezet om naar iets naar Drive te backuppen. Maak lokale backup in thuis netwerk.

diumenge
door diumenge May 26, 2020 om 23:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@justmeagain, dan klopt de reactie van delicieusoffzoiets toch, het stond aan en jij hebt het uitgezet.

rj
door rjw May 27, 2020 om 21:46
3268 Antwoorden / 5 Vragen

De backup is ook encrypted.

MisterrMix
door MisterrMix May 28, 2020 om 11:40
18 Antwoorden / Vragen

Incorrect, whatsapp accounts, icm met de end to end zijn gewoon te clonen door derden en dan is alles mee te lezen.

Ook met gebruik van whatsapp web kan een ander mee lezen mits je zelf een keer hebt ingelogd ;)

tenormin
door tenormin - May 26, 2020 om 01:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Niet zoveel @ empee, je twee vriendinnen leken het allebei lekker, dus good work. Maar geef ze in een ander appje even een "waarschuwing" zo je wilt: niet doorsturen aan vriendin 1 (of 2, 3 of 4) ;-)

edrick3
door edrick3 - May 26, 2020 om 15:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dus zij kon mijn berichten meelezen.
Dat lijkt me een voorbarige conclusie.
- of je hebt zelf per abuis het bericht naar die vriendin verstuurd
- of je vriendin heeft het doorgestuurd.
Al eens bij haar geïnformeerd of ze dat gedaan heeft?

empee
door empee - May 26, 2020 om 22:00
179 Antwoorden / 140 Vragen

De "verdachten" zeggen allebei, dat ze niets verkeerd hebben gedaan. Door jullie antwoorden weet ik wel beter. Dank allemaal en groetjes.

diumenge
door diumenge - May 26, 2020 om 22:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is er verkeerd aan het doorsturen van een recept?

mi
door miennaamishaaz - May 26, 2020 om 22:19
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan zijn dat uw vriendin het heeft doorgestuurt.

marijke77
door marijke77 - May 27, 2020 om 12:02
158 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik Signal, zeker zo veilig.

rj
door rjw May 27, 2020 om 21:47
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Scheelt ook een hoop berichten, want er zijn niet zo veel mensen die het gebruiken. Vrij useless dus.

pi
door piet limburg - May 27, 2020 om 12:45
232 Antwoorden / 15 Vragen

Soms stuur je een berichtje naar een kennis.....en een half uur later is het over de hele wereld.
Bezin eerst....voordat je wat schrijft of plaatst op de multi media

rj
door rjw May 27, 2020 om 21:48
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Als het een half uur later overal staat kan je beter eens goed nadenken over je "vrienden". Dat heeft niets met social media te maken.

diumenge
door diumenge May 27, 2020 om 22:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou @RJW, PietVoncken is héél belangrijk hoor dat nou net zijn berichtjes binnen een half uur over heel de wereld gaan ;-).

MisterrMix
door MisterrMix - May 28, 2020 om 11:41
18 Antwoorden / Vragen

Whatsapp is te clonen, en ook via whatsapp web kan iemand mee lezen, dat kan je controleren via: actieve sessies in je instellingen.