be
door berbelk Dec 13, 2010 om 15:39
Computers & telefonie

Ik heb onvoldoende bereik nadat simpel zijn netwerk veranderd heeft, kan ik kostenloos mijn abonnement op zeggen??

L,s.

Ik ben ongeveer een jaar geleden overgestapt naar Simpel omdat zij via het netwerk van KPN werken en die het beste bereik in mijn kleine dorpje hebben (Dreischor, Zeeland).
Ik heb laatst nog mijn abonnement naar boven laten bij stellen, ik was super tevreden. Tot ik heb heugelijke nieuws ontving dat ze van netwerk gingen veranderen, In plaats van KPN zit ik nu op het t-mobile netwerk. Ik hield mijn hart vast. En helaas het bereik in mijn huis is 0, onderweg van mijn werk naar huis heb ik de halve reis geen bereik. Ik bel privé, maar voer veel zakelijke gesprekken op deze telefoon, de verbinding is slecht of valt weg, en ik ben vaak helemaal niet te bereiken. Dat mag toch niet.

Ik heb het abonnement vooruit betaald, ik ben dat geld toch hopelijk niet kwijt!

Voor de wisseling was ik een tevreden klant, nu voel ik me genaaid.. Ik heb dit hele gevecht met Vodafone net een jaar geleden gevoerd en verloren.. Telecom aanbieders zijn niet verplicht om bereik binnenhuis te bieden..

Heeft iemand toch een idee hoe ik hier kosteloos van af kan komen..


1024 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Dec 13, 2010 om 16:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

U kunt eerst d.m.v. aangetekende brief Simpel in gebreke stellen. Termijn aangeven waarin u verwacht dat u goed bereik heeft.

Lukt dit niet dan kunt u wederom aangetekend opzeggen met verzoek dat dit kosteloos gebeurt. Gaat Simpel hier niet mee akkoord, dan zult u naar Rechtbank of Geschillencommissie moeten als Simpel bij Geschillencommissie is aangesloten.

Kopie brieven + verzend- en eventueel ontvangstbewijs goed bewaren.

Ik zou eerst nagaan of de kosten die u moet maken om uw gelijk te krijgen opwegen tegen de kosten die u gemaakt heeft t.a.v. abonnement.

mahadma
door mahadma - Dec 13, 2010 om 16:17
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Berbelk,

even gezocht bij de Veel Gestelde Vragen:

"Kan ik mijn contract opzeggen vanwege de wisseling van netwerk? Simpel klanten hebben een contractduur van 24 maanden met daarna een opzegtermijn van 1 maand. De regels voor opzegging blijven onveranderd."

Maar als je geen bereik hebt, volg dan het advies van tdehond op.


mahadma
door mahadma - Dec 13, 2010 om 16:20
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

De reden van het veranderen van kpn naar t mobile:

"Waarom wisselt Simpel het netwerk naar T-Mobile?Door deze overstap kan Simpel scherpe tarieven blijven bieden voor bellen en sms’en en ook goedkope internetbundels aanbieden."



mahadma
door mahadma - Dec 13, 2010 om 16:24
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Simpel geeft aan in de algemene voorwaarden aan dat ze lid zijn van de geschillencommissie.

"Geschillencommissie: Geschillencommissie Telecommunicatie, Bordewijklaan 46, 2591 XR, Den Haag (www.geschillencommissie.nl)"

Succes.

Ruiter33
door Ruiter33 - Dec 29, 2010 om 19:42
8 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op maandag 13 dec 2010, 16:20]De reden van het veranderen van kpn naar t mobile:

"Waarom wisselt Simpel het netwerk naar T-Mobile?Door deze overstap kan Simpel scherpe tarieven blijven bieden voor bellen en sms’en en ook goedkope internetbundels aanbieden."

Ja, en ze leefden nog lang en gelukkig.
Dit is de PR-retoriek om klanten een inferieur netwerk door de strot te duwen.

mahadma
door mahadma - Dec 29, 2010 om 19:50
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

ruiterwr,

de qoute van de Simpel site is bedoeld voor algemene info. Niet mijn mening.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer