pe
door pe13et Feb 16, 2017 om 04:49
Computers & telefonie

Ik heb op 05-02 een telefoon gekocht bij Typhone,nu lees ik dat ze een faillise

Op 05-02-2017 heb ik een Iphone vam 649 euro gekocht bij Typhone.nl,ik kreeg op 08-02-2017 een telefoontje dat het toestel niet voorradig was en dat er werd gewacht op nieuwe voorraad,op mijn vraag wanneer er dan weer geleverd werd gaf Typhone aan maandag 13-2-2017 !Typhone zou mij het zeer spoedig laten weten en bedankte mij nog voor mijn geduld.Woensdag zelf contact gezocht,uiteindelijk na lang wachten telefonisch contact gekregen,Er werd niets gerept dat er inmiddes op 13-02-2017 faillisement was aangevraagd bij de rechtbank!
Hoe krijg ik alsnog mijn Iphone of anders mijn geld?

1478 4 Rapporteer

Ka
door Kassafoutje - Feb 16, 2017 om 07:28
19 Antwoorden / Vragen

Ik laat maar even in het midden dat je voor amper 10 euro meer beter die telefoon bij Apple zelf had kunnen kopen maar ja, gedane zaken....Heb je dit misschien al gezien op de website? Niet te snel opgeven hoor, dit kan best nog goed komen.

Beste bezoeker,

Typhone E-concepts B.V. heeft op maandag 13 februari 2017 een faillissementsaanvraag ingediend bij de rechtbank. Daarom is het momenteel niet mogelijk om bestellingen te plaatsen in de webshop van Typhone. Nadere informatie over Typhone en eventuele bestellingen leest u de komende dagen op deze website. Wij adviseren u deze dus goed in de gaten te houden. Vanzelfsprekend streven wij ernaar uw vragen zo spoedig als mogelijk te beantwoorden.

pe
door pe13et Feb 16, 2017 om 08:54
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie !!

marita5
door marita5 - Feb 16, 2017 om 08:06
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pe13et ,

Lees deze informatie eens door  , klik op de rode regel .

https://androidworld.nl/nieuws/phone-house-faillissement/ .

Contact curatoren :

Mr J.V   (Janina ) Maduro : Maliebaan 29-33, 3581 CC Utrecht

Postadres: Postbus 516, 3500 AM Utrecht
Tel.+ (0)30 - 234 72 34

 Mr. E.L. Zetteler

Maliesingel 20 (receptie)3581 BE Utrecht

Tel +31(0)30-2320800 Fax + 31(0)30-2341644
info@wijnenstael.nl

Postadres:Postbus 3543500 AJ Utrecht

pe
door pe13et Feb 16, 2017 om 08:53
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw uitvoerige reactie.Ik ga hiermee gelijk aan de slag.

marita5
door marita5 Feb 16, 2017 om 08:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2017 om 08:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan je inderdaad melden bij de curator, maar verwacht er niet te veel van. De consument komt bij faillissementen helemaal onderaan de lijst van de schuldeisers. Je zult er rekening mee moeten houden dat je EN geen iPhone krijgt EN je geld kwijt bent.

Verdomd jammer dat je met Ideal hebt betaald en niet met een creditcard.

Ik zie wel dat de winkels van ThePhoneHouse voorlopig open blijven omdat een doorstart geprobeerd wordt.

pe
door pe13et Feb 16, 2017 om 08:52
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie,je kon echter helaas niet met een creditcard betalen maar alleen maar met Ideal.

Cookies
door Cookies Feb 16, 2017 om 08:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Raar dat je bij zo'n relatief grote shop (valt tenslotte onder ThePhoneHouse) niet eens met een CC kan betalen. Laat het een waarschuwing zijn voor volgende webshop aankopen; als het even kan altijd met CC betalen, kun je je geld terug claimen. De ene na de andere shop sluit de laatste jaren hun deuren en dan sta je als consument met lege handen.

costnix
door costnix Feb 16, 2017 om 09:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kocht mijn telefoon in een stenen winkel en kreeg deze gelijk na betaling mee ;-)

Cookies
door Cookies Feb 16, 2017 om 09:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat kan, maar als de stenen winkel morgen failliet gaat, kun je garantie ook op je buik schrijven.;-)

costnix
door costnix Feb 16, 2017 om 14:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar wel een telefoon en de winkel zal niet zo gauw failliet gaan (KPN)

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2017 om 09:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien is Typhone nog telefonisch bereikbaar? Zou het in ieder geval wel proberen. Tenslotte had je ze woensdag ook nog aan de telefoon en toen waren ze ook al failliet.