de
door deborahlars Nov 11, 2010 om 16:13
Computers & telefonie

Ik kan geen filmpjes bekijken

ik kan geen herhalingen van tv programma's terugkijken.
Youtube doet het wel
Ik heb win7 en gebruik mozilla firefox.
via IE doen ze het wel.

13831 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2010 om 16:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo deborahlars,

Silverlight geïnstalleerd?

de
door deborahlars - Nov 11, 2010 om 16:18
61 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor je snelle reactie.
silverlight is al geinstalleerd

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2010 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@deborahlars,

Geef eens een voorbeeld van een programma dat je niet kunt terugkijken.

freya
door freya - Nov 11, 2010 om 16:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo deborahlars,

Firefox werkt met 'plugins' die geïnstalleerd kunnen worden op het moment dat ze nodig zijn. Deze 'plugins' zijn z.g.n. kleine programmaatjes die b.v. nodig zijn om bepaalde inhoud op websites (zoals filmpjes) zichtbaar te maken. Probeer je dus op een website een bepaald filmpje te bekijken, dan geeft Firefox boven in beeld een melding dat een 'plugin' vereist is en vraagt dan om toestemming om het te installeren. Heb je wel eens zo'n melding gehad?
Soms dien je handmatig een programma (b.v. Silverlight) te installeren. Kun je een voorbeeld geven van een programma wat je wil terugkijken? Als je hier een website/link plaatst, kunnen we kijken om at voor soort filmpje het gaat.

m.vr.gr. Freya

de
door deborahlars - Nov 11, 2010 om 16:24
61 Antwoorden / 4 Vragen

kassa, gtst, etc
als ik gtst wil kijken krijg ik eerst wel de reclame te zien maar zodra het programma begint geeft hij aan

Licensing
(Fout 4001) het bestand kan niet worden geopend

freya
door freya - Nov 11, 2010 om 16:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je wel de laatste versie van Silverlight (versie 4.0) op je computer geïnstalleerd staan? Anders even via die 'link' van edrick3 de laatste versie downloaden en installeren. (je weet maar nooit)

Freya

de
door deborahlars - Nov 11, 2010 om 16:33
61 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb de link gelijk gecheckt en het is de laatste versie

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2010 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@deborahlars,

Dat kan komen omdat een aantal programma's sinds kort niet meer vrij te bekijken zijn, maar daar moet voor betaald worden.
Deze (gtst) doet het bij mij wel gewoon.
Lijkt een probleem van de laatste tijd bij RTL
Zoek het even na.

freya
door freya - Nov 11, 2010 om 16:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer in ieder geval ook eens wat oudere afleveringen. Bij recente afleveringen of programma's wil het wel eens gebeuren dat de 'link' van het betreffende programma al op de website staat, terwijl het filmpje zelf nog niet beschikbaar is. In dergelijke gevallen krijg je dus ook een foutmelding te zien.

Freya

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2010 om 16:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@deborahlars,

Voor zover ik kan vinden ligt het aan een 'controle' door RTL of je wel een geldige (=legale) W7 versie hebt. Waar bemoeien ze zich mee. En dat gaat nog niet goed ook.
Van een forum:
Op http://www.rtl.nl/service/xl/support/ kan er een systeemcheck gedaan worden.
Indien de systeemcheck goed verloopt maar de video niet word afgespeeld ligt het probleem bij de website van RTL Gemist (RTL XL).

Lees maar eens (o.a.) op dit forum.

Met vr.gr.

de
door deborahlars - Nov 11, 2010 om 17:38
61 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb de systeemcheck gedaan en alles werkt correct

maar dit probleem heb ik ook op uitzending gemist van de publieke omroepen

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2010 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@deborahlars,

Ook nog gevonden:
...Het is een bekend probleem bij RTL waar aan gewerkt schijnt te worden, dus je kan er zelf niet zo veel aan doen (het komt ook bij meerdere besturingssystemen en/of browsers voor en het schijnt een fout in de code te zijn). Maar als ik die melding krijg wil hij het meestal wel doen nadat ik de pagina even opnieuw geladen heb, dus probeer dat eens....

Met vr.gr.

freya
door freya - Nov 11, 2010 om 17:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Pagina opnieuw laden door even op (F5) te drukken.....

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2010 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@deborahlars,

Ook op dit forum wordt je probleem aangekaart!

akkefiet
door akkefiet - Nov 11, 2010 om 19:59
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Probeer het eens met de VLC Media plugin voor Firefox

de
door deborahlars - Nov 11, 2010 om 22:00
61 Antwoorden / 4 Vragen

bedankt voor jullie reacties

@akkefiet
bij deze plugin krijg ik de volgende melding

Deze add-on is nog niet bijgewerkt om te werken met uw versie van Firefox.

Niet beschikbaar voor Firefox 3.6.12

ma
door marijnvb - Nov 22, 2010 om 22:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had het zelfde probleem. Mijn datum stond zomaar op 2001. Die heb ik goed gezet en nu werkt het wel
Dus:

Zet je DATUM EN TIJD goed in je pc ( dubbelklik op het klokje rechtsonder)

succes

de
door deborahlars - Nov 22, 2010 om 22:48
61 Antwoorden / 4 Vragen

mijn tijd en datum staan goed
maar ik kan nog steeds geen rtl gemist en uitzending gemist kijken

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 12, 2011 om 15:04
143 Antwoorden / 8 Vragen

Hier staat de oplossing voor dit probleem,succes

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2011 om 15:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aboveoeuf,

Had deze nog niet teruggevonden.
Benieuwd of TS ook gebaat is bij je oplossing!

Met vr.gr.

freya
door freya - Sep 12, 2011 om 15:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zou er na 10 maanden nog behoefte zijn aan een oplossing....?

Freya

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2011 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

Dat dacht birdies - ten onrechte - ook. ;-)
Klik hier.

Met vr.gr.