miekmol
door miekmol May 19, 2012 om 19:03
Computers & telefonie

Ik kan IE8 niet installeren

Al jaren gebruik ik IE7 met Win 7.
Omdat alles zo traag gaat heb ik veel reviews zitten lezen over IE9 en dit beloofd niet veel goeds.
Daarom wil ik IE8 installeren. Downloaden lukt uiteindelijk wel maar het installeren niet, telkens krijg ik de melding dat dit niet geschikt is voor mijn besturingssysteem.
Ik heb toch een heel normaal besturingssysteem, Win 7 32 bits.
Google Chrome en Mozilla firefox werken nog trager, deze heb ik al geprobeerd.

Wie heeft er een oplossing?

groet Miek

3444 30 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 19, 2012 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo miekmol,

Lees even hier voor de oplossing.

Suc6

dirck
door dirck - May 19, 2012 om 21:03
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Miekmol,

Zou je een aantal zaken kunnen ophelderen?

Weet je wel zeker dat je Windows 7 hebt? Of dat je IE8 nu gebruikt en niet IE7?

Ten eerste kun je IE7 niet eens installeren onder Windows 7, dus hoe het kan dat je die al jaren gebruikt, mag Joost weten.

Ten tweede is IE8 al standaard geïnstalleerd onder Windows 7, dus waarschijnlijk gebruik je die op dit moment al.

Ten derde is er niet eens een officiële download versie van IE8 voor Windows 7.

dirck
door dirck - May 19, 2012 om 21:14
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Die IE8 die je gedownload hebt, wat is daar de naam van? (wie van de twee)

IE8-WindowsXP-x86-NLD.exe

IE8-WindowsVista-x86-NLD.exe

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 19, 2012 om 21:20
86 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er mis mee om IE9 die niet te willen installeren?

Waarschijnlijk wordt de introductie van IE10, gelijktijdig (wereldwijd) met de introductie van MS Office 2012 op 2 juli a.s.

tot15karakters
door tot15karakters - May 19, 2012 om 21:43
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als Chroom of Firefox niet goed werken en traag zijn even op www.helpmij.nl dit melden of zoeken want daar staan wel de oplossingen.

Als Linux gebruiker geef ik liever deze tip dan fout antwoord.
Op de Windows 8 beta versie die ik draai staat geen IE versie dus daar ook Chroom en Firefox, maar Opera werkt beter...

gsm
door gsm - May 20, 2012 om 10:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

IE8 is onderdeel van Windows 7.
Je kunt onder Windows 7 dus nooit de oudere IE7 hebben.
Controleer in IE, via Help (rechts boven een wit vraagteken in blauw rondje), Over Internet Explorer.
Je ziet dan de versie IE die je hebt.
Dat kan en mag alleen maar IE8 of IE9 zijn.
Ik vermoed dat er een vergissing in je vraag staat en ik denk dus dat je bedoelt dat IE9 nu geïnstalleerd is

Heb je toch IE7, dan heb je Windows Vista (of ouder), of er is iets raars aan de hand. IE8 is onder Windows 7 te installeren door Windows 7 geheel opnieuw te installeren.

Heb je IE9 en je wil terug naar IE8, dan hoef je alleen maar IE9 te verwijderen via het Configuratiescherm, Programma's en onderdelen.

Je kunt IE9 terug installeren via Windows Update.
Als "Automatische updates" aan staat, dan zou IE8 automatisch, na goedkeuring door de gebruiker, vervangen moeten worden.

ro
door ron530 - May 20, 2012 om 10:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Win 7 32 bits is wel wat achterhaald de meeste uitgegeven software van windows draaien op 64 bits. Ie 8 is er wel in 32 bits maar dat moet je wel aangeven.

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 20, 2012 om 11:25
86 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op zondag 20 mei 2012, 10:22]IE8 is onderdeel van Windows 7.
Je kunt onder Windows 7 dus nooit de oudere IE7 hebben.
Controleer in IE, via Help (rechts boven een wit vraagteken in blauw rondje), Over Internet Explorer.
Je ziet dan de versie IE die je hebt.
Dat kan en mag alleen maar IE8 of IE9 zijn.
Ik vermoed dat er een vergissing in je vraag staat en ik denk dus dat je bedoelt dat IE9 nu geïnstalleerd is

Heb je toch IE7, dan heb je Windows Vista (of ouder), of er is iets raars aan de hand. IE8 is onder Windows 7 te installeren door Windows 7 geheel opnieuw te installeren.

Heb je IE9 en je wil terug naar IE8, dan hoef je alleen maar IE9 te verwijderen via het Configuratiescherm, Programma's en onderdelen.

Je kunt IE9 terug installeren via Windows Update.
Als "Automatische updates" aan staat, dan zou IE8 automatisch, na goedkeuring door de gebruiker, vervangen moeten worden.

Even ter aanvulling, terugzetten gaat dan via 'geïnstalleerde updates weergeven' middels 'programma's en onderdelen' van het configuratiescherm.

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 20, 2012 om 11:33
86 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 20 mei 2012, 10:49]Win 7 32 bits is wel wat achterhaald de meeste uitgegeven software van windows draaien op 64 bits. Ie 8 is er wel in 32 bits maar dat moet je wel aangeven.[quote=gsm schreef op zondag 20 mei 2012, 10:22]IE8 is onderdeel van Windows 7.
Je kunt onder Windows 7 dus nooit de oudere IE7 hebben.
Controleer in IE, via Help (rechts boven een wit vraagteken in blauw rondje), Over Internet Explorer.
Je ziet dan de versie IE die je hebt.
Dat kan en mag alleen maar IE8 of IE9 zijn.
Ik vermoed dat er een vergissing in je vraag staat en ik denk dus dat je bedoelt dat IE9 nu geïnstalleerd is

Heb je toch IE7, dan heb je Windows Vista (of ouder), of er is iets raars aan de hand. IE8 is onder Windows 7 te installeren door Windows 7 geheel opnieuw te installeren.

Heb je IE9 en je wil terug naar IE8, dan hoef je alleen maar IE9 te verwijderen via het Configuratiescherm, Programma's en onderdelen.

Je kunt IE9 terug installeren via Windows Update.
Als "Automatische updates" aan staat, dan zou IE8 automatisch, na goedkeuring door de gebruiker, vervangen moeten worden.

Tijdens de introductie (oktober 2009) van Windows 7 waren nog divers desktop/laptops/notrebooks nog met 4 Gb ramgeheugen uitgerust. Omslagpunt voor 32 of 64 bits versie ligt (lag) bij die (vanaf) 4 Gb ramgeheugen en waren toen uigerust met het besturingssysteem Windows Vista (32 bits). Zo was mijn 4 Gb ramgeheugen (Acer) Windows Vista 32 bits uitgerust. Dus was de update baar Windows 7 NL (€14,90) ook 32 bits!!

dirck
door dirck - May 20, 2012 om 11:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 20 mei 2012, 10:49]Win 7 32 bits is wel wat achterhaald de meeste uitgegeven software van windows draaien op 64 bits. Ie 8 is er wel in 32 bits maar dat moet je wel aangeven.
Hallo Ron530,

Kun je misschien ook vertellen waar je dat moet aangeven? (snap dat zinnetje namelijk niet helemaal)

miekmol
door miekmol - May 21, 2012 om 09:40
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=zomerkoninkje schreef op zondag 20 mei 2012, 11:33][quote=ron530 is

Tijdens de introductie (oktober 2009) van Windows 7 waren nog divers desktop/laptops/notrebooks nog met 4 Gb ramgeheugen uitgerust. Omslagpunt voor 32 of 64 bits versie ligt (lag) bij die (vanaf) 4 Gb ramgeheugen en waren toen uigerust met het besturingssysteem Windows Vista (32 bits). Zo was mijn 4 Gb ramgeheugen (Acer) Windows Vista 32 bits uitgerust. Dus was de update baar Windows 7 NL (€14,90) ook 32 bits!!

Dit heb ik nu ook!
Ik zat al met verbazing naar alle antwoorden te kijken, ik begon aan mezelf te twijfelen of ik toch geen IE8 had, maar nee dus.

Ron en Dirck ik heb IE for Windows 7 32 bits nld en een Internet explorer 8 gedownload, eentje bij Softonic en de ander bij Solimba.

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 21, 2012 om 10:12
86 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=miekmol schreef op maandag 21 mei 2012, 09:40][quote=zomerkoninkje schreef op zondag 20 mei 2012, 11:33][quote=ron530 is

Tijdens de introductie (oktober 2009) van Windows 7 waren nog divers desktop/laptops/notrebooks nog met 4 Gb ramgeheugen uitgerust. Omslagpunt voor 32 of 64 bits versie ligt (lag) bij die (vanaf) 4 Gb ramgeheugen en waren toen uigerust met het besturingssysteem Windows Vista (32 bits). Zo was mijn 4 Gb ramgeheugen (Acer) Windows Vista 32 bits uitgerust. Dus was de update baar Windows 7 NL (€14,90) ook 32 bits!!

Dit heb ik nu ook!
Ik zat al met verbazing naar alle antwoorden te kijken, ik begon aan mezelf te twijfelen of ik toch geen IE8 had, maar nee dus.

Ron en Dirck ik heb IE for Windows 7 32 bits nld en een Internet explorer 8 gedownload, eentje bij Softonic en de ander bij Solimba.

Je had ook IE8 van de Microsoft website kunnen downloaden. Ook IE9 is van daaruit te downloaden, hoewel Microsoft dit al (on)gewild promoot met een optionele update (tot vervelends toe).

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 21, 2012 om 10:13
86 Antwoorden / 1 Vragen

Je had ook IE8 van de Microsoft website kunnen downloaden. Ook IE9 is van daaruit te downloaden, hoewel Microsoft dit al (on)gewild promoot met een optionele update (tot vervelends toe).

dirck
door dirck - May 21, 2012 om 11:35
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Mieke,

Zoals ik hierboven al meldde, er is geen IE8 voor Windows 7 te downloaden.

Die IE8 die je gedownload hebt van Softonic is namelijk de Windows XP versie en die kun je uiteraard niet installeren onder Windows 7, vandaar dat je ook de melding krijgt dat hij niet geschikt is voor je besturingssysteem.

Wat voor naam krijg je te zien bij dat bestand als je hem gedownload hebt?
Deze misschien? IE8-WindowsXP-x86-NLD.exe

Als je in Internet Explorer op Help of op het vraagtekentje klikt en dan op Over Internet Explorer, wat staat er dan te lezen?

dirck
door dirck - May 21, 2012 om 11:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zomerkoninkje schreef op maandag 21 mei 2012, 10:13]Je had ook IE8 van de Microsoft website kunnen downloaden.
@zomerkoninkje,
Heb je ook een link naar die IE8 voor Windows 7

dirck
door dirck - May 21, 2012 om 11:48
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Mieke,

Wat bedoel je eigenlijk met Solimba?
Je hebt het hopelijk toch niet over de "Solimba trojan"

Als je die wel hebt, dan verklaart dat waarschijnlijk het trage werken van IE, Firefox en Google Chrome.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 12:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=dirck schreef op maandag 21 mei 2012, 11:36][quote=zomerkoninkje schreef op maandag 21 mei 2012, 10:13]Je had ook IE8 van de Microsoft website kunnen downloaden.
@zomerkoninkje,
Heb je ook een link naar die IE8 voor Windows 7

Hoi dirck,

Klik eens op de link in mijn 1e antwoord en lees de antwoorden van grasshopper.
Daar staat dat IE8 geïntegreerd is in W7

Voor wat het waard is.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@miekmol,

Scan voor de zekerheid even met MBAM!!
Klik onder FREE.

Met vr.gr.

dirck
door dirck - May 21, 2012 om 12:37
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Edrick,

Als je mijn antwoorden leest, dan weet je dat ik dat al weet!

Waar het mij om gaat, is dat hier gezegd wordt dat je zomaar even IE8 voor Windows 7 kunt downloaden, maar er bestaat helemaal geen download voor IE8 voor Windows 7, vandaar ook mijn vraag aan Ron en Zomerkoninkje waar die download dan te vinden is!

Snap je me nu?

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoi dirck,

Was even niet bij de les:
je schreef: .....Ten tweede is IE8 al standaard geïnstalleerd onder Windows 7, dus waarschijnlijk gebruik je die op dit moment al......

Sorry.

dirck
door dirck - May 21, 2012 om 12:53
3201 Antwoorden / 3 Vragen

En het is ook jammer dat Miekmol even geen antwoord geeft op een heel simpele vraag, maar volgens mij wat om de antwoorden heen draait.

De simpele vraag is: klik in Internet Explorer eventjes op het vraagtekentje, klik dan vervolgens op "Over Internet Explorer" en meld dan even wat er staat te lezen.

Een heel simpele handeling en we weten meteen welke IE Miekmol nou gebruikt.

IE7 is onmogelijk onder Windows 7 en aangezien Miekmol zegt dat ze IE9 nog niet aandurft, blijft er nog maar één mogelijkheid over, namelijk, dat Miekmol al IE8 gebruikt!

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dirck,

Helemaal met je eens.

Dat wordt dus wachten op een reactie.

miekmol
door miekmol - May 21, 2012 om 13:37
201 Antwoorden / 50 Vragen

Dag heren... sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, ik was gewoon niet eerder thuis.

En duizendmaal excuus... ik heb op het vraagtekentje geklikt en zie inderdaad hetvolgende: Versie 8.0.7601.17514 256 bits updates 0

Solimba is hetgeen wat er staat als ik op de download van Internet Explorer 8 op eigenschappen klik...

Bedankt dat jullie zo met me begaan zijn.
Nu kan ik dus wel IE9 installeren en het altijd nog ongedaan maken toch als het helemaal niet bevalt?

groetjes Miek

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@miekmol,

.....Nu kan ik dus wel IE9 installeren en het altijd nog ongedaan maken toch als het helemaal niet bevalt?.....

Ja. Zie ook het eerdere antwoord van gsm over eventueel weer verwijderen.

Suc6

viejo
door viejo - May 21, 2012 om 19:12
63 Antwoorden / 4 Vragen

Terzijde.
Ik vond W7 een zeer 'zelfingenomen' programma.
o.a. Het gedrag van de explorer was selectief en chaotisch.
Het verwijderen van ongewenste (W7 + ) programmas en bestanden kon enkel m.b.v. een live-CD omdat W7 mij daartoe 'onbevoegd' verklaarde.
Programmas die W7 niet wilde installeren konden alleen gebruikt worden als ze werden aangeboden als autonome bestanden die vanaf een CD draaiden.
Uiteindelijk W7 geklasseerd als miskoop en de HD geherformatteerd.
Nu draait de PC op fedora.

miekmol
door miekmol - May 22, 2012 om 18:23
201 Antwoorden / 50 Vragen

Vandaag IE9 eens kunnen ontdekken en verkennen, evenals Mozilla Firefox.
Ik heb gisteren beide geinstalleerd en kan niet zeggen dat ze sneller zijn dan IE8.

Het probleem waar ik nu vooral tegen aanloop is het sluiten van een pagina.
Soms heb ik wel 4-5 pagina's openstaan. In IE8 kon je die een voor een sluiten, als ik er nu een sluit, sluiten alle paginá s zich, incl. IE9 en moet ik die weer opnieuw opstarten. Dit is irritant.

Weet iemand waar ik dat anders kan instellen?

groet Mieke

edrick3
door edrick3 - May 22, 2012 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@miekmol,

Klik je dan wel op het kruisje rechtsbovenaan op het tabblad?
(Dus niet op het rode kruisje helemaal rechtsbovenaan!)

miekmol
door miekmol - May 22, 2012 om 18:59
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hoi Edrick,

Ik klik op het kruisje van de pagina die openstaat en toch gaat dan ook de startpagina weg, zeker als er 1 tabblad openstaat. Ik heb een werkbalk met websites die ik vaak bezoek. Als ik er nu een aanklik en wil even naar de andere dan gaat de vorige ook weg... Voorheen in IE8 bleven alle pagina's openstaan en dat wil ik weer heel graag terug.

groetjes Mieke

aaromijn
door aaromijn - May 23, 2012 om 19:53
37 Antwoorden / 9 Vragen

De officiële aanbeveling is deze:
gebruik IE8 voor XP, en gebruik IE9 voor Vista en W7.

edrick3
door edrick3 - May 23, 2012 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=miekmol schreef op dinsdag 22 mei 2012, 18:59]Hoi Edrick,

Ik klik op het kruisje van de pagina die openstaat en toch gaat dan ook de startpagina weg, zeker als er 1 tabblad openstaat. Ik heb een werkbalk met websites die ik vaak bezoek. Als ik er nu een aanklik en wil even naar de andere dan gaat de vorige ook weg... Voorheen in IE8 bleven alle pagina's openstaan en dat wil ik weer heel graag terug.

groetjes Mieke

Vreemde zaak.
Zou zo gauw niet weten waar dat nu weer door veroorzaakt wordt.
Heb je gescand met MBAM? Voor de zekerheid even DOEN.

Zou ook IE9 eens resetten:

Extra - Internetopties - Tab geavanceerd - Knop 'opnieuw instellen' en daarna
IE9 opnieuw opstarten.

Suc6