ni
door nitwitje Dec 17, 2016 om 13:23
Computers & telefonie

Ik krijg steeds een berichtje dat ik één mail niet kan verzenden

Het bericht kan niet worden verzonden. De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] moeten mogelijk worden geconfigureerd. Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor fsdgs@huoag.nl.

Onderwerp 'Re: Onregelmatige activiteiten op uw ICS-creditcard'

Serverfout: 550

Reactie van server: 550 Recipient e-mail address invalid / Ontvanger e-mail adres bestaat niet

Server: 'smtp.ziggo.nl'

Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79

Protocol: SMTP

Poort: 587

Beveiligd(SSL): Ja

3825 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 17, 2016 om 13:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is omdat u probeert te reageren op een phisingmail met als afzender een niet bestaand e-mail adres.

edrick3
door edrick3 - Dec 17, 2016 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zoals al staat aangegeven: 550 Recipient e-mail address invalid / Ontvanger e-mail adres bestaat niet

Ma
door MacWally - Dec 17, 2016 om 13:39
151 Antwoorden / Vragen

Dus mijnheer of mevrouw stond op het punt om flink besodemieterd te worden met zijn of haar ICS-Card.

diumenge
door diumenge Dec 17, 2016 om 13:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of is besodemieterd... zal mij niets verbazen als er óók op de link is geklikt.

edrick3
door edrick3 Dec 17, 2016 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Daar ben ik ook bang voor ... ;-)

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2016 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem dan maar per omgaande op een andere manier contact op met uw bank waar u de creditcard van hebt. En vertel hen wat u hebt gedaan. Kunnen ze incasso's wellicht hij voorbaat stoppen.

Cookies
door Cookies Dec 17, 2016 om 15:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Z***t......

ni
door nitwitje - Dec 18, 2016 om 12:03
69 Antwoorden / 35 Vragen

en nu  ???? moet ik naar de PC winkel  of  ICS   of  ZIGGO
ik ben echt een nitwit  op dit gebied.  Ik kan het niet te verzenden bericht doch ook niet verwijderen

Cookies
door Cookies - Dec 18, 2016 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op phishingmails moet je natuurlijk nooit gaan reageren. Ziggo bemoeit zich hier niet mee. En als je geen ICS card hebt, hoef je ook geen contact te zoeken met ICS.

Om het mailtje te verwijderen, even de internetverbinding verbreken, dan moet verwijderen wel lukken.

Heb je op een link geklikt in dat mailtje?

DOOR NITWITJE - 18 DEC. 2016 OM 12:03
67 ANTWOORDEN / 33 VRAGEN

en nu  ???? moet ik naar de PC winkel  of  ICS   of  ZIGGO
ik ben echt een nitwit  op dit gebied.  Ik kan het niet te verzenden bericht doch ook niet verwijderen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2016 om 13:55
16861 Antwoorden / 202 Vragen

SPAM!!! Phishing!! Wees blij dat u dat niet kunt verzenden! Verzenden zou rampzalige gevolgen kunnen hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2016 om 13:59
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend: ook ICS Card services zal u NOOIT een dergelijk bericht via e-mail zenden! Als ook al gezegd: controleer uw creditkaart gegevens als u een Visa kaart heeft en meld telefonisch als u onverhoopt toch onregelmatigheden ziet.

Aandachtspunt: veelal zijn dit soort berichten 'een voorbeeld van zeer goed - dus helemaal geen goed - taalgebruik.