Janneke
door Janneke Mar 14, 2020 om 20:24
Computers & telefonie

Ik wil bij ziggo weg maar hun zeggen dat mijn contract verlengt is in okt door

ik wil bij Ziggo weg omdat ze mij niet aan willen sluiten op het glasvezel

nu ga ik naar Kpn die had het Abonnement opgezegd
nu hoor ik dat ik daar niet weg kan omdat ik een Nieuwe Box heb gekregen vorig jaar Okt
er is niets veranderd in mijn Abonnement
betaal nog net zoveel als vorig jaar Januari
en hun zeggen nu omdat ik een nieuwe box heb kan ik niet weg
of ik betaal een Boete van ruim 200 euro
dit kan toch niet zo zijn dat mensen zo getreiterd worden ??

wat kan ik doen  Janneke

3206 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2020 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor box hebt u dan gekregen? Een Next? Dan hebt u ook een nieuw abonnement.

Janneke
door Janneke Mar 14, 2020 om 22:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat mijn oude Kapot was moest ik een nieuwe box en kreeg ik de Next

sw
door swat1500 Mar 15, 2020 om 05:42
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U moest de nieuwe box waarschijnlijk betalen tenzij u een vernieuwd abonnement voor 1 jaar nam. Dat is de gebruikelijke gang.

Topantwoord

getty
door getty - Mar 14, 2020 om 20:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bij hetverkrijgen van de nieuwe box staat duidelijk dat er een nieuw abonnement voor een jaar wordt aangegaan,

had u zelf om de nieuwe box verzocht ?

Janneke
door Janneke Mar 14, 2020 om 22:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

omdat mijn oude kapot was moest ik een nieuwe

getty
door getty Mar 14, 2020 om 22:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En had u toen een keuze tussen deze of de oude variant?

Janneke
door Janneke Mar 15, 2020 om 09:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee want de Horizon was niet meer leverbaar dus kreeg ik de Next Box

Gr
door Grunn1 Mar 15, 2020 om 11:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

.

getty
door getty Mar 15, 2020 om 13:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als de box u is opgedrongen, dus geen keuze, vind ik het aangaan van een nieuw abonnement niet correct. Als uw oude kapot was en deze vervangen moest worden was dat aan Ziggo om binnen het abonnement te doen.
Als u een keuze had in het soort box, dan is het een ander verhaal.

Ik zou in uw geval een klacht indienen en dreigen met de geschillencommissie.

lo
door lovewinnie - Mar 14, 2020 om 20:55
1210 Antwoorden / 1 Vragen

4k box toevallig. Dan is dat indd zo. Alleen nieuwe klanten krijgen die of bij nieuwe contract. Hebben ze dat u niet verteld?
Ik heb deze niet gepakt ( al jaren klant) omdat ik geen  jaren vast wil zitten mocht ik weg willen . Uiteindelijk krijgen we vanzelf de nieuwe box

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2020 om 21:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon even je contract uitzitten dan, glasvezel heb je zeer waarschijnlijk toch helemaal niet nodig.

ne
door neodutchio - Mar 14, 2020 om 22:07
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt een lopend contract. Dat Ziggo deze op uw wens niet wil of kan aanpassen is jammer, maar geen reden om te kunnen ontbinden.U bent een overeenkomst aangegaan voor een bepaalde tijd en beide partijen hebben daarin verplichtingen.
Bij het ontvangen van de nieuwe box zal ongetwijfeld een nieuw jaarcontract overeen gekomen zijn. In uw persoonlijke omgeving kunt u dat zien.

Janneke
door Janneke Mar 14, 2020 om 22:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

dus als mijn oude kapot is en ik een nieuwe moet gaan ze het contract verlengen voor een jaar dat vind ik geen excuus van hun ik vraag niet om verlening alleen om een nieuwe box ben al sinds 2004 klant van hun en je kan toch  gewoon maandelijks opzeggen volgens hun

ne
door neodutchio Mar 14, 2020 om 22:19
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U weet wat er besproken is in oktober en u weet wat u ontvangen hebt. Als er toen iets fout zou zijn had u toen aan de bel moeten trekken.

Janneke
door Janneke Mar 15, 2020 om 09:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het Staat nergens in mijn  Ziggo en ze zeggen dat ze mijn een mail gestuurd hebben ndaarover maar dat is niet zo

ne
door neodutchio Mar 15, 2020 om 10:05
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Er staat ongetwijfeld welk contract u hebt, welke begindatum en dus ook welke einddatum.

justmeagain
door justmeagain - Mar 14, 2020 om 23:33
623 Antwoorden / 8 Vragen

Natuurlijk wil Ziggo u niet aansluiten op glasvezel. Dat hebben ze namelijk niet.
En wat denkt u te winnen met glasvezel, Ziggo heeft volgend jaar in heel het dekkingsgebied 1Gbps. Dat is ook wat glasvezel aanbied.
U eist iets wat het bedrijf gewoonweg niet heeft.
U krijgt bij de KPN ook geen Ziggo sport, of bij de Mercedes dealer een BMW.
Netwerk van Ziggo is voor 98% glasvezel alleen de aansluiting naar uw huis is coax.

br
door bravehenk - Mar 15, 2020 om 00:33
206 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo heeft geen glasvezel,dus kunnen ze u ook niet aansluiten.
Als abonee kreeg u niet zomaar een nieuwe next box mijn dochter kreeg ook nog een oude toen de hare stuk was.Je betaald voor de nieuwe ook iets meer in de maand..Ik heb er wel specifiek om gevraagd omdat ik een 4K TV heb.Kreeg ook een bevestigingsmail van de bestelling waarin ook vermeld stond op pagina 3 dat het een 1 jarig abonnment was,was ook meegedeeld.Neem aan dat u ook een mail ontvangen heeft dat gebeurd bij iedere wijziging,tenminste bij mijn familie en kennissen wel.

panter22
door panter22 - Mar 15, 2020 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Ziggo heeft eigen glasvezelkabels in de grond liggen. Waarom zou je veranderen als Ziggo je goed bevalt?
Laat je niet gek maken en zeker niet door die aanbiedingen om maar een abonnement te nemen.
Als je kijkt naar de prijs van Ziggo en KPN glasvezel, dan is dat bijna gelijk. De kwaliteit is ook hetzelfde.
Dus als je wilt overstappen, wacht dan tot je Ziggo abonnement in oktober afgelopen is. Zonde van het geld om meer dan €200 te betalen. Daar kun je veel leukere dingen mee doen,
Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice van KPN en gaat je abonnement in oktober in?

Janneke
door Janneke Mar 15, 2020 om 09:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

ja ik heb gebruik gemaakt  van de overstap serviece  van KPN
maar Ziggo Beweert nu dat ze dat helemaal niet hebben ontvangen
en mijn abonnement zou 12 maart in gaan
maar heb dit nog weten af te zeggen

panter22
door panter22 Mar 15, 2020 om 09:59
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig maar. Gewoon voorlopig bij Ziggo blijven,

tdmduc
door tdmduc Mar 15, 2020 om 16:32
704 Antwoorden / 2 Vragen

"Ziggo heeft eigen glasvezelkabels in de grond liggen"?????

Nee hoor, dit is de reden dat ik in Deventer ben overgeschakeld naar T-MobileThuis.

Ze kwamen vorige week nog aan de deur vragen (na 3 jaar) of ik niet weer wilde terugkomen.

Ik zei:  als jullie ook glasvezel aanbieden in deze wijk dan praten we verder......

justmeagain
door justmeagain Mar 15, 2020 om 23:15
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tmduc, Ziggo heeft weldegelijk glasvezel in de grond. Bijna hun volledige netwerk is glas. Alleen van straatcentrake naar woning is coax.
Daarnaast wordt glas wel erg zaligmakend neergezet terwijl Ziggo ook 1Gbos aanbied volgend jaar in heel het dekkingsgebied

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 16, 2020 om 09:28
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@JUSTHIMAGAIN geeft drie minuten later bij mij te kennen dat Ziggo niet aan consumenten levert.

1paul
door 1paul - Mar 15, 2020 om 08:54
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Niets, bij een aanvraag voor een nieuwe box gaat het abbonement opnieuw lopen voor een jaar, ziggo kan je trouwens niet aansluiten op glasvezel, wel kunnen ze je een hele hoge internetsnelheid aanbieden via de kabel...

blijf nog even bij ziggo dus en zeg je aanvraag bij KPN op...

Gr
door Grunn1 - Mar 15, 2020 om 11:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Alleen mensen met het duurste pakket krijgen een next box. De next box is al maanden amper leverbaar. De goedkopere boxen zijn wel gewoon leverbaar (media box en media box xl). Als je van een horizon box naar een next box gaat gaat er een nieuw contract in want deze box is een stuk duurder.
Toevallig had mijn buurvrouw vorige een kapotte humax en werd keurig gratis door Ziggo vervangen voor een media box. Als ze de next wilde, kon ook, moest ze een nieuw contract afsluiten.

Janneke
door Janneke Mar 15, 2020 om 17:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

nou ook ik had de Humax de eerste maar toen hij kapot ging
moest ik zelf maar de fabriekant vragen om een nieuwe
dus heb ik toen zelf maar 1 gekocht
tot ik bij Ziggo de Horizon Box zag en toen deze aan gevraagd met daarbij een geheel nieuw abonnement
tot vorig jaar al meer malen dat ding storing aan gaf en niet goed werkte heb ik ook aan gegeven bij ziggo
toen kreeg ik de Next Box in ock op de factuur moest ik iets meer betalen 1 maalig
nergens vind ik op mijn Ziggo dat mijn contract verlengt is met een jaar

in de voorwaarden staat dat ik ten alle tijden het contract kan opzeggen met een maand en dat heb ik gedaan

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 15, 2020 om 11:10
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als antwoord op uw vraag: wat kan ik doen? Heel lastig, tenerste heeft u zoals ik het begrijp een nieuw abonnement afgesloten bij het ontvangen van een nieuwe box en dan dient u te termijn van één jaar tenminste uit te dienen of de afkoop (u noemt dat boete) betalen.
U heeft kennelijk al een nieuw abonnement met KPN afgesloten en dat zal dan ook nog eens beëindigd moeten worden omdat daar dan ook tenminste de termijn van één jaar voor geldt.

Uw reden: Ziggowil niet aansluiten op glasvezel. Dat is voor mij een compleet raadsel omdat Ziggo, als ook al gezegd, zelf een glasvezelnet heeft en voorzobver nog niet overal, ook daar aan wordt gewerkt. Het lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk dat zij zeggen dat aansluiten op glasvezel niet kan, mogelijk bent u al voor een groot deel daarop aangesloten maar mogelijk net het laatste stukje van verdeelkast tot uw woning niet.

Ergo, het lijkt mij dat u het zichzelf zeer lastig heeft gemaakt. Helaas.

justmeagain
door justmeagain Mar 15, 2020 om 23:18
623 Antwoorden / 8 Vragen

Uw veronderstelling is onjuist. Ziggo heeft inderdaad een glasvezelnetwerk maar dat komt niet voor de consument beschikbaar. Aansluiting op glasvezel is dus echt onmogelijk bij Ziggo.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 16, 2020 om 09:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, @ u alweer: laat het nu toch echt zo zijn dat de verdeelkast van Ziggo, pal naast mijn woning wel degelijk is aangesloten op glasvezel! En vandaaruit via al bestaande verbindingen naar de in mijn omgeving bij het aangesliten woningen en ikzelf ook signaal van Ziggo ontvang.
En om JUSTYOUAGAIN verder te behoeden voor onjuiste reacties, zie: https://www.ziggo.nl/internet/glasvezel/

en 3 minuten voor dat u deze reactie gaf, gaf u een geheel andere.

justmeagain
door justmeagain Mar 21, 2020 om 00:20
623 Antwoorden / 8 Vragen

Op weg naar 1 Gbit/s

Maar liefst 97% van ons sterke signaal loopt via glasvezel. En het laatste stukje is supersnelle coaxkabel. Hiermee kun je nu al genieten van supersnel internet tot 500 Mbit/s. In Utrecht al tot 1000 Mbit/s en de rest van Nederland volgt stapsgewijs.

Dus geen glasvezel voor de consument.

En Gerrit ik ben justmeagain. En dat ik iets anders schreef is onjuist. U interpretatie is anders. Ziggo heeft geen glasvezel om een consument op aan te sluiten. Dus voor ts gezien heeft Ziggo geen glasvezel. Dat Ziggo dit gebruikt voor haar eigen netwerk is dus een ander verhaal.

rj
door rjw - Mar 15, 2020 om 13:28
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Mensen worden niet getreiterd. Mensen worden gewoon aan hun contract gehouden.

Maar waarom wil je glasvezel? Dat voegt echt niet veel toe aan wat Ziggo je biedt. Hoogstens een hogere uploadsnelheid.

gsm
door gsm - Mar 15, 2020 om 14:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het gaat misschien alleen om een nieuwe modem/router met de naam Connectbox.
Als die ongevraagd vervangen is door Ziggo, om de hogere snelheden van Ziggo internet aan te kunnen, dan lijkt het mij sterk dat je daarmee aan een jaarcontract vastzit.

Heb je zelf gevraagd om een aanpassing van het abonnement, met nieuwe modem- of media-box, dan is het een ander verhaal.

Gr
door Grunn1 Mar 15, 2020 om 15:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je goed had gelezen dan weet je dat het om een horizon box ging en geen modem.

br
door brui0929 - Mar 15, 2020 om 16:45
636 Antwoorden / 10 Vragen

U kunt bij Ziggo ook met de CI plus module kijken als u die gekocht heeft. Het voordeel is dat de mediabox XL als video recorder gebruikt kan worden dit kan met glasvezel niet. De mediabox hoeft niet altijd aan te staan.

Janneke
door Janneke - Mar 20, 2020 om 12:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hier nog ff een Update ik kan toch eerder weg bij Ziggo en wel 20 april
zonder Boete klact is behandeld en hij vond het ook niet netjes van de klanteservice
dat er zo maar een contract aan vast geplakt werd als iets kapot was
dus Eind goed al goed