li
door littlegettog Jan 22, 2006 om 01:09
Computers & telefonie

Ik wil de wanadoo livebox op 2 pc aansluiten

wie kan mij helpen
ik wil de wanadoo livebox op 2 pc's aansluiten
maar ik weet totaal niet hoe dat moet.
wat moet er naar de 2e pc en wat heb ik nog nodig?
bv splitter ofzo?

452 4 Rapporteer

dirck
door dirck - Jan 22, 2006 om 10:59
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik neem aan dat je een handleiding hebt, anders kun je hem
hier bekijken.

Staat alles stap voor stap in besproken.

http://www.wanadoo.nl/livebox/handleidingadslfamily.pdf

Succes

li
door littlegettog - Jan 22, 2006 om 18:01
24 Antwoorden / 13 Vragen

bedankt ik zal er naar kijken

dirck
door dirck - Jan 22, 2006 om 18:02
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je 2e pc een netwerkaansluiting heeft, dan sluit je een UTP-kabel
aan op de oranje aansluiting van de Livebox en op je 2e pc.

Heb je geen netwerkaansluiting op je 2e pc, dan kun je een verbinding
maken via de USB aansluiting die ook op de Livebox zit, je moet wel USB
2.0 op je pc hebben.

dg
door dgb - Jan 22, 2006 om 20:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Tip voor Wanadoo-Livebox gebruikers.

Wanneer u een adsl-abonnement heeft van Wanadoo via de Livebox, dan kunt u vrij eenvoudig met twee computers tegelijk en onafhankelijk van elkaar internetten.Het gaat als volgt:

Wanneer u eenmaal uw Wanadoo-account via uw computer(1) op de Livebox geinstalleerd hebt,beschikt u over 2 ethernetpoorten die u vrij en onafhankelijk van elkaar kunt gebruiken om te internetten.

Ideaal voor een tweede computer thuis of als b.v. als uw vriend langs komt met z?n laptop of pc.

Sluit uw eigen computer(1) aan op de rode ethernetpoort en de andere computer(2) op de gele ethernetpoort van de Livebox.

Computer(1) hoeft niet aan te staan als u met computer(2) wilt internetten of omgekeerd.

Ook mag b.v. op computer(2) een andere account (andere dan Wanadoo)geinstalleerd zijn .

In principe hoeft u dus aan de instellingen van computer (2) niets te veranderen.

Waar het om gaat is dat computer(2) geconfigureerd is m.b.t.het internetprotocol.

U heeft alleen een extra utp(crossed)ethernetkabel nodig om computer(2) ook op de Livebox aan te sluiten.

Ook kan de gebruiker van computer(2) via zijn eigen e-mailaccount (anders dan Wanadoo) via b.v. Outlook Express)zijn berichten lezen.

Alleen als u e-mail wilt versturen met computer(2) moet u in de instellingen van die e-mailaccount de smtp-server van Wanadoo invullen(zie computer(1)).