el
door elisa_2 Apr 12, 2005 om 12:19
Computers & telefonie

Ik wil mijn geld terug

In oktober vorig jaar kocht ik bij Lycos een all-in-one pakket. De betaling van 108,34 euro was zeer snel geregeld. In het pakket zat een software cd, die ik na ongeveer drie weken toegestuurd zou krijgen. Het liep allemaal niet zo goed als ik had gehoopt en zeker niet zoals Lycos doet voorkomen. Mijn gastenboek kreeg ik niet geactiveerd, evenals de teller. De FTP-server werkte op een gegeven moment 5 dagen niet, dus ik kon niet bij mijn site komen. Aangezien ik toen een beginner was, had ik niet zo snel een andere oplossing voor handen. De beloofde ondersteuning van de helpdesk was zeer ver te zoeken. De software cd heb ik nooit ontvangen. In december 2004 heb ik Lycos geschreven dat ik mijn geld terug wenste, want dat ze hun beloftes niet nakwamen. Ik kreeg direct een brief terug van dhr of mw Robin van der Vegte van Customer Care dat ze mijn pakket hadden geannuleerd en dat ik ze zo spoedig mogelijk mijn geld zouden terug storten. In december 2004 werd mijn site al van internet gehaald. Tot op heden heb ik nog steeds niets ontvangen. Ik heb diverse brieven gestuurd t.a.v. dhr of mw Robin van der Vegte; ook heb ik een paar e-mails gestuurd, maar er wordt gezwegen in alle talen. Op hun site kan ik ook geen andere mogelijkheid voor benadering ontdekken. Het is net een vesting. Kan iemand mij adviseren hoe ik mijn geld terug kan krijgen? Weet iemand misschien een telefoonnummer of een ander contactpersoon? Ik kan wel een advocaat inschakelen, maar dan kost het me meer dan dat mijn pakket heeft gekost. Alvast bedankt! Een groet van Elisa 

315 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag elisa,


Dat is in dit geval gemakkelijker gezegd dan gedaan. Uit hun voorwaarden blijkt dat je bij klachten schriftelijk en aangetekend kontakt met hen dient op te nemen. Voorzover ik kan nagaan zijn ze telefonisch niet bereikbaar en uit de afschriften van rechtzaken die ik heb ingezien, heb je te maken met een zeer ongemakkelijke firma. Ik zou zeggen, probeer het nog eens aangetekend met eventueel de dreiging dat je je rechtsadviseur en/of de consumentenbond/opgelicht/boycot nu/radar en kassa zult inschakelen.


Naam: Lycos Netherlands B.V. Vestigingsadres: Richard Holkade 30 -34 Vestigingsplaats: 2033PZ Haarlem


Sukses, groeten, Ton.


PS. mogelijk is dit een mooi onderwerp voor kassa's BELBUS. Daar zullen ze bij Lycos zeker niet blij mee zijn.


 

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Ton,


Dank je wel voor je reactie en voor je advies. Ik zal zien wat ik verder nog ga ondernemen.


een vriendelijke groet van


Elisa


 

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

voor de belbus zouden jullie heel wat mensen kunnen helpen daar lycos hun afspraken in geheel niet nakomen lycos heeft ook een chat en er zijn zoveel chatters die pakketten hebben gekocht en geen waar voor hun geld kregen. emails. telefoneren e.d lycos is niet berijkbaar. hoop dat jullie er eens aandacht voor kunnen geven


en Elisa  (tip) zoek een andere


succes


 

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste respect,


Bedankt voor je reactie. Een schrale troost, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die door Lycos wordt benadeeld. Ik ga bedenken hoe ik mensen kan oproepen om onze klachten over Lycos te bundelen. Ik heb al in december vorig jaar een andere provider gevonden en ik heb een mooie site op het web die goed wordt bezocht. Met de provider ben ik tot nu toe helemaal tevreden en hij is nog goedkoper dan Lycos ook. Wellicht kan ik op mijn site een oproep doen?


een vriendelijke groet
van Elisa 

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb 2 jaar terug een pakket bij Lycos gehad, maar wat een verschrikkelijk rotbedrijf is dat zeg.


Ik ben er na een week weggegaan, en heb het verlies van ruim 100 euri voor lief genomen, de ergernissen kostten me meer!


Ik zit nu bij Hostway, en daar kan Lycos heel wat van leren, al is het alleen al de helpdesk. Bij Lycos zitten er een stelletje oenen achter de helpdesk die echt niets weten en de gehele service van Lycos is echt beneden alle peil.Er wordt niet eens op brieven gereageerd

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik denk dat iedereen die nog geld van Lycos Nederland tegoed heeft bedrogen uitkomt.


Lycos Nederland bestaan namelijk niet meer. en Dhr. Robin vd Vegte waarover hier wordt gesproken heeft nu een nieuwe functie binnen de organisatie. Ik weet dat er een hele hoop mensen ontevreden zijn over het zogeheten '' chatpakket '' ( je betaald een x bedrag en daarmee krijg je meerdere chatfuncties), maar er heeft, naar mijn weten, nog nooit iemand zijn of haar geld terug gekregen. De enige manier om Lycos aan te pakken is collectief een advocaat in de hand nemen. Misschien maak je dan een kans. Maar nogmaals ik denk dat je bedrogen uitkomt. Ik heb al heel wat jaartjes te maken met Lycos en weet inmiddels hun handelswijze.


 


 


 

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben bang dat het er slecht uitziet en dat Lycos zijn klanten mooi bij de neus genomen heeft met zijn mooie beloftes. Dus mensen die van Lycos geld terug te vorderen hebben verenigd U! 


groet van Elisa


 


 

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Elisa als lycos NL niet te traceren valt (en niet reageerd op emails e.d) zijn de gebruikers van lycos toch afhankelijk van medewerking van instantie's die hun wel kan traceren. vind "t te gek voor woorden dat een chat box zoals lycos NL er met de zuur verdiende eurocentjes vandoor gaat

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer