Ik
door Ikkuh1 Oct 10, 2017 om 00:26
Computers & telefonie

Ik zoek een goede printer met laaggesprijste cartridges

Ik had een Epson Dx 4000 die deed plots niets meer. Dus naar een Epson XP245 wat een rotpinter zeg. Kan alleen foto's op de hele pagina printen dus per foto een heel fotovelpapier. Nieuwe cartridges net aangeschaft na de leegstand van de bijgeleverde set. Ben ik ver over de 50 euro kwijt voor potjes van 123 inkt eigen merk. Heb me zo aan het ding geergerd dat ik hem waarschijnlijk heb vermoord want hij kan niet meer aan.

Ik heb al diverse chatberichten met Epson gehad en kom niet verder na bellen bleek dus dat ik nieuwe cartridges nodig had en nu ik heb geprobeerd een foto af te drukken deed het ding het nog niet.

Zo*****  Waardeloos.

Dus wie kan me een tip geven zodat ik een goede printer heb waar ik gemakkelijk foto's af kan drukken die niet alleen maar in het midden van de pagina terecht komen en ook nog redelijk snel is en vooral geen superdure cartridges.

21923 22 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 10, 2017 om 00:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat wordt dus zoeken op internet en vergelijken.....
Heeft u wel de gebruiksaanwijzing gelezen over wat te doen bij welke problemen en als u cartridges vervangt?
Als u van huismerk of zo van 123 ink gekocht heeft dan zal er op die website ook vermeld staan wat u dan moet doen, resetten of juist niet.
Ik heb al een paar jaar een eenvoudige Brother en ben daar erg tevreden over (knock-knock on wood). Ik print geen foto's.
Zoek ook naar merken die bij weinig printen niet extra veel inkt gebruiken.

marita5
door marita5 - Oct 10, 2017 om 06:21
11512 Antwoorden / 15 Vragen
diumenge
door diumenge - Oct 10, 2017 om 07:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ligt dan aan u printkwaliteiten, want met elke printer is het mogelijk foto's op ander papierformaat af te drukken. Maar u kunt foto's beter bij een winkel afdrukken en een goedkope laserprinter voor thuis aanschaffen.

gsm
door gsm Oct 10, 2017 om 10:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een laserprinter vind ik ook inderdaad veel beter, stiller, goedkoper in gebruik en minder (vaak) geknoei met patronen.
In mijn laserprinter gaat een nieuwe patroon, inclusief drum voor ongeveer €18,-
Daar print ik dan minstens een jaar mee (tot 1600 pagina's)

gsm
door gsm - Oct 10, 2017 om 08:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Die inkt (4 patronen) is er ook voor €26 bij andere leveranciers.
Foto's afdrukken op een printer is vele malen duurder en ook nog heel veel minder van kwaliteit, dan laten afdrukken.
Er zijn vele mogelijkheden bij diverse bedrijven om dit prima te laten doen.

tdmduc
door tdmduc - Oct 10, 2017 om 09:50
704 Antwoorden / 2 Vragen

Met het programma ACDSEE kan je je velletje A4 papier indelen waar je de foto en hoe groot je de foto('s)afgedrukt wilt hebben. Waarschijnlijk kan dat wel met meer software.

Je zou het zelfs met Word kunnen doen (maak je je eigen collage.)

Ik heb een Canon MP980 printer en daar kan je op de printer zelf ingeven(zonder pc) welk papierformaat je gaat gebruiken. Dus als ik 1 foto wil afdrukken dan is het een kwestie van 1 velletje van bijv. 10x15 cm(glossy fotopapier) in de handinvoer leggen en hij drukt het af op exact dat formaat.

gsm
door gsm Oct 10, 2017 om 10:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan inderdaad met heel veel programma's.

Ge
door Genee - Oct 10, 2017 om 10:29
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kan me niet voorstellen dat er geen ander papierformaat dan A4 gebruikt kan worden.
Het is toch heel normaal dat voor fotoafdrukken ook fotopapier van b.v. 10 x15 gebruikt kan worden.
De printer doet nu niets meer? Haal hem eens een dag van de spanning, stekker eruit.
Wanneer u een printer met heel goedkope inkt wilt kijk eens naar de ET eco printers van Epson.
70ml voor ~ €8.
Fotokwaliteit zeer acceptabel maar minder dan van een fotoprinter.
Bekijk de beoordelingen en reviews eens.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2017 om 10:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan alleen foto's op de hele pagina printen dus per foto een heel fotovelpapier.

Dat ligt dus aan jou en niet aan de printer.
Instellingen al eens bekeken?

jo
door jorisw - Oct 10, 2017 om 11:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je (relatief) goedkope inkt wilt hebben zul je moeten investeren in een professionele printer. Daar betaal je gewoon een normale prijs voor de hardware (en niet zoals bij de meeste consumer printers onder de kostprijs) en kunnen ze de inkt voor een realistisch bedrag verkopen. Maar dat loont alleen als je veel moet printen... Als je weinig print is het huidige model van (te) goedkope printer en dure inkt wellicht helemaal niet zo duur als het lijkt.

costnix
door costnix - Oct 10, 2017 om 11:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben gestopt met het zelf printen van foto’s, nadat de dure Epson kle(u)re(n) printer het begaf.
Ik vind het veel te duur. Ga wel met een stickie naar een fotowinkel om ze te laten printen. Zo klaar.
Voor tekst heb ik nog een oeroude HP LaserJet 4L van de vorige eeuw

reflecs
door reflecs - Oct 10, 2017 om 11:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is het nu? Kan hij niet aan of doet hij het niet? Want om de cartridges te kunnen vervangen moet er stroom op staan.
Gebruikt u een USB-kabel?

Op dze pagina staat onderaan de Gebruikershandleiding:https://www.epson.nl/products/printers/inkjet-printers/consumer/expression-home-xp-245#manuals
Inclusief een gedeelte Problemen oplossen en meerdere methodes om de lay out van de pagina aan te passen.

re
door red1 - Oct 11, 2017 om 12:35
329 Antwoorden / 1 Vragen

CANON 7750 heeft 6 inkt patronen en die koop ik altijd bij 123inkt.nl

jantom
door jantom - Oct 11, 2017 om 12:42
377 Antwoorden / 0 Vragen

Het merk Epson staat voor hoge kwaliteit.

Het kan zijn dat een apparaat van Epson faalt.
Maar als ik uw woorden lees gaat u op een verkeerde wijze met uw apparatuur om.

En het gebruik van inkt van een ander merk vraagt om problemen.

En die heeft u gekregen.

Ja
door Jacob Harreman - Oct 11, 2017 om 13:04
4 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb ooit een HP Deskjet 710C gehad. Ideaal, maar helaas niet meer nieuw verkrijgbaar. Zoek eens op marktplaats!

oo
door oompol - Oct 11, 2017 om 13:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Epson xp 412  doet het prima de catridges koop ik bij de Action voor € 9.95 soms nog minder dus ik ben uitermate tevreden
de printer is ook niet te duur in aanschaf .je kunt hem ook prima instellen

gerbera
door gerbera - Oct 11, 2017 om 13:54
7364 Antwoorden / 14 Vragen

waar ik gemakkelijk foto's af kan drukken die niet alleen maar in het midden van de pagina terecht komen
Ben bang dat die voor u nog uitgevonden moet worden gelet op uw omgang met zo'n apparaat.
Een printer doet dat wat u hem aangeeft en daar heb je o.a. software voor nodig. En dan bedoel ik o.a. een fotoprogramma waarin u de afdrukopties gewoon kan instellen. Dus als u alleen maar op A4 kunt printen doet u duidelijk iets verkeerd.
en vooral geen superdure cartridges.
Dat wordt dan ff goed puzelen want juist die dingen zijn de winstproducten van een printerfabrikant.

welcome
door welcome - Oct 11, 2017 om 13:57
39 Antwoorden / 2 Vragen

Heel simpel, een mono laserprinter, ook draadloos aan te sluiten, print gelijk van iPhone en iPad. Een poeder tank voor 2600 A4tjes en is nooit verstopt. Een kind doet de was. Foto's uitbesteden, wat is veel goedkoper.

Pi
door PimJoris - Oct 11, 2017 om 14:05
78 Antwoorden / Vragen

Veel goedkoper dan bij 123 inkt, zult u geen inkt vinden.
Zelf foto's printen is vele malen duurder dan ze laten afdrukken. Op de verwerkingskosten kunt u besparen door foto's per gewenste afmeting afdruk opspaart en ze dan in één keer laat afdrukken.
Voor het overige drukwerk heeft u dan meer dan genoeg aan een eenvoudige inktjetprinter van minder dan 100 euro en dan kunt u ook nog besparen op inktkosten door zoveel mogelijk af te drukken in zwart/ griis en de kwaliteit van afdrukken Standaard in te stellen op ' versneld'  of ' standaard' in plaats van op 'hoog'.

st
door stoethaspel - Oct 11, 2017 om 14:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon wachten op een aanbieding van een Canon bij bv Kruidvat en patronen halen bij Action, 6 patronen voor € 10,=

kc
door kcdb - Oct 11, 2017 om 14:17
113 Antwoorden / 2 Vragen

Inktjetprinters met goedkope inktcartridges is een combinatie die, volgens mij, niet bestaat. Zeker als u originele inktcartridges gebruikt dan heeft u in de kortste keren een veelvoud van de aanschafprijs van de printer aan die cartridges uitgegeven. Velen gebruiken daarom vaak compatible cartridges van firma’s als 123inkt.nl, sneltoner.nl of inktmedia.nl, e.v.a. Weliswaar ben je met die cartridges voordeliger uit als met de originele cartridges, en de kwaliteit daarvan doet nauwelijks onder voor die van de originele cartridges, maar ze  blijven duur die inktcartridges. Printerinkt wordt niet voor niets vloeibaar goud genoemd. Ook de aanschaf van een kwalitatief goede fotoprinter is toch ook al gauw enkele tientallen euro’s als u al niet in de buurt van € 100,00 uitkomt.

Jaren geleden ben ik daar achter gekomen en heb een hele andere keuze gemaakt, die ik ook u kan aanraden. Ik ben op zoek gegaan naar een kleuren-laserprinter voor de consumentenmarkt. Daar heb ik absoluut geen spijt van gehad. Voor aanschafprijzen tussen de € 100,00 en € 150,00 koopt u al kwalitatief hele goede kleuren-laserprinters. Uiteraard kunt u deze bij de reguliere computerwinkels of computerwinkels online kopen. Nog voordeliger kunt u uit zijn bij, jawel, sommige van genoemde leveranciers van inktcartridges en (laser)toners. Zij hebben soms hele scherpe aanbiedingen in kleuren-laserprinters. En wat er in die dozen zit is precies hetzelfde als wat u bij de reguliere computerwinkels koopt. Verder is de bouw van dit soort printers een stuk degelijker als de inktjetprinters.

Als u oppervlakkig naar de variabele kosten van lasertoners kijkt, schrikt u misschien in het begin. Ook hier geldt, net als bij inktcartridges, dat compatible lasertoners een stuk voordeliger zijn als originele lasertoners. Maar het aantal afdrukken dat u uit één lasertoner haalt is vele malen groter als wat u uit een inktcartridge haalt. Ze lijken misschien duur maar als u het terugrekent naar de prijs per bijvoorbeeld 10 afdrukken dan ziet u dat u vele malen voordeliger uit bent als bij inktcartridges.

Tot slot de fabel over de kwaliteit van fotoafdrukken. Die zou bij laserprinters slechter zijn als bij foto-inktjetprinters. Mijn ervaring van jaren is dat, zeker bij huis-tuin-en-keukengebruik, waarvoor toch de meeste printjes bestemd zijn, dit 100% meevalt. Zeker als u het wat duurdere fotopapier voor laserprinters gebruikt valt die kwaliteit alleszins mee. Realiseert u zich dat als u bijvoorbeeld fotoboeken besteld dat deze ook allemaal vervaardigd zijn met laserprinters. Daarbij let bijna niemand op de kwaliteit en betaald men er grof geld voor.

@H
door @HENK@ - Oct 11, 2017 om 15:37
159 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al jaren een epson, geen enkel probleem mee.

cardridges van 123 inkt (eigen merk met meer inhoud dan de originele kosten 5.50 per stuk dus zeker minder dan over de 50 euro) en ook van action (5 cardriges, 3 kleur en 2 zwart voor €10,-) , ook geen enkel probleem.

printen op ander formaat is naar mijn mening met elke printer mogelijk, als het niet op de printer is in te stellen dan toch zeker op de computer en/of in het betreffende fotobekijk of bewerkings programma.

vo
door voortah - Oct 11, 2017 om 17:05
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Epson 215-217. Voor mij een prima printer. Epson cartridges € 59,95. Ik ga naar de Action en haal cartidges geschikt voor deze printer voor € 9,95. Is dus een besparing van € 50,00 per set. Na twee sets heb je de printer al verdiend. Gaat het nu niet meer met de printer, dan haal je gewoon weer een nieuwe en je heb nog geld verdiend ook.

do
door don-chriz - Oct 12, 2017 om 23:10
26 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Ikkuh....   Al jaren ben ik in het bezit van een fijne, super goedkope, zuinige inktverbruikende Brother printer, ooit gekocht bij "Handyman".  De cartridges die ik er daar ook voor koop van het huismerk G&G werken altijd perfect en er zit ook nog eens twee keer zoveel inkt in.
Ook de consumentenbond kwam bij de laatste test over inktkosten tot de conclusie, dat "Brother" het zuinigst en goedkoopst is
in zijn inktconsumptie. Kortom een aanrader en ik hoop dat je er iets aan hebt.