hans515
door hans515 Jul 30, 2017 om 14:28
Computers & telefonie

In Outlook-mail een adressengroep maken, hoe?

Ik wil graag één mailbericht aan een groep personen zenden, maar zie niet hoe je een groep kunt maken in mijn Outlook hotmail.
Wie kan mij helpen?

10465 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2017 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunt u niet gewoon in uw adresboek die personen aanklikken aan wie u een mail wilt sturen en die in BCC  zetten? Richt die mail aan uzelf.

Topantwoord

simon55
door simon55 - Jul 30, 2017 om 14:56
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar contactpersonen onderaan, kies nieuwe groep contactpersonen links boven , vul bij naam de naam van groep, kies bovenaan personen toevoegen uit adresboek, klik links boven op opslaan en sluiten

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2017 om 15:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het aanmaken van een mailgroep doet u als volgt:

  • Klik op ‘Contactpersonen' in uw Outlook.
  • In het menu van het scherm dat verschijnt ziet u de optie ‘Nieuwe groep contactpersonen' staan. Klik hierop.
  • Vervolgens geeft u de mailgroep een naam, bijvoorbeeld ‘ICT-afdeling'.
  • In het menu bovenaan ziet u de optie ‘Leden toevoegen', waar u personen kunt selecteren die aan de mailgroep toegevoegd moeten worden.
  • Heeft u alle leden van uw mailgroep geselecteerd dan kunt u het scherm opslaan en afsluiten.
  • Als u een e-mail wilt versturen en gebruik wilt maken van uw zojuist aangemaakte distributielijst, hoeft u nu alleen maar de naam van de verzendgroep te typen, bijvoorbeeld dus ‘ICT-afdeling'.
  • (Bron)

ji
door jingle Jul 31, 2017 om 12:59
36 Antwoorden / 0 Vragen

Jij hebt het over Outlook van Office niet die op het WWW..

reflecs
door reflecs Jul 31, 2017 om 14:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@jingle, De stappen op de website zijn dezelfde :)

ji
door jingle - Jul 31, 2017 om 12:58
36 Antwoorden / 0 Vragen

Groep aanmaken... in Outlook...

Hoe?? FF Goochelen...

OK dan............ hieronder......

Een groep aanmaken in Outlook.com gaat zo:
  1. Surf naar www.outlook.com.
  2. Log in met uw Microsoft-account.
  3. Klik linksboven op het pictogram met de blokjes .
  4. Klik op Personen.
  5. De pagina 'Personen' opent. ...
  6. Er opent een menu. ...
  7. Typ in het tekstvak onder 'Lijstnaam' de naam die u de groep wilt geven, bijvoorbeeld 'Wandelen'.
  8. Typ in het tekstveld onder 'Leden toevoegen' de eerste letters van de naam of het e-mailadres van de persoon die u wilt toevoegen aan de groep.
  9. Outlook.com laat de namen uit uw contacten zien die met die letters beginnen. Klik op de juiste contactpersoon.
  10. Herhaal de vorige twee stappen tot u iedereen hebt toegevoegd.
  11. Klik bovenaan de pagina op Opslaan.

reflecs
door reflecs Jul 31, 2017 om 14:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U had niet hoeven googlen; sjoppie had gisteren al de link gegeven ;) Maar het is het wel prettig dat iedereen meteen de tekst kan zien.

Topantwoord

Jeannetims
door Jeannetims - Jul 31, 2017 om 12:58
51 Antwoorden / 3 Vragen

Let op, dat je die groep in het 'BCC' veld zet en niet in het 'Aan' veld. Zet in het 'Aan' veld alleen je eigen e-mailadres. Uit privacy overwegingen wil je niet, dat iedereen uit de groep elkaars e-mailadres te zien krijgt.

an
door annie van es - Jul 31, 2017 om 12:58
53 Antwoorden / 4 Vragen

Tijger1, vroeger maakte je een mapje waar je al je adressen van bv. collega's in kon zetten. Dat was 1x de naam van het bedrijf intikken en klaar. Zo voorkom je dat je per abuis iemand vergeet

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2017 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vergeet nooit iemand.:-))

ba
door batav Jul 31, 2017 om 14:06
29 Antwoorden / 0 Vragen

AN62 geeft je een wijs antwoord maar TIJGER vergeet nooit iemand, zegt hij. Het zal ooit een keer gebeuren dat ook jij iemand vergeet!

hans515
door hans515 Jul 31, 2017 om 15:55
250 Antwoorden / 117 Vragen

Zeg NOOIT : NOOIT !!
Het zal je maar overkomen en dan ?

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2017 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee hoor, ik stuur nooit iets aan groepen.

Topantwoord

ma
door manwijf - Aug 3, 2017 om 13:44
574 Antwoorden / 1 Vragen

Maak de groep die je aanmaakt niet te groot. Maakte zelf ooit een groep van bij 50 man aan, maar dat ging helemaal fout. Kreeg geen foutmelding, niks, dus ik was in de veronderstelling dat iedereen het had ontvangen. Niet dus.
Op mn werk kon dat voorheen wel, maar thuis blijkt dat toch een ander verhaal te zijn. Nergens wordt een limiet vermeld, maar ik hou het van nu af bij kleine groepjes. Weet ik in ieder geval zeker dat het aankomt.