ma
door maicha Dec 23, 2004 om 11:02
Computers & telefonie

Inbellen

Ik heb een adsl aansluiting en als ik mijn computer aanzet en meteen verbinding ga maken is er niets aan de hand, maar als ik even off-line ga werken en ik na ongeveer 5 minuten verbinding wil maken gaat dat niet meer. (het geeft dan aan ,kan geen verbinding maken) ik moet dan de computer weer opstarten en direct verbinding maken, dan lukt het wel. Is er een manier om dit te verhelpen? Graag Uw reactie. groeten Maicha

554 4 Rapporteer

gt
door gtd - Dec 23, 2004 om 13:06
23 Antwoorden / 8 Vragen

Heb je een usb modem of doe je dit via het net
Het verschil is dat alsje het met een usb modem doet er waarschijnelijk een hardware probleem in zit zgn irq conflict en als je inbelt via het net dan is het een service probleem en moet er in een andere richting gekeken worden

gsm
door gsm - Dec 23, 2004 om 13:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt er op dat u een ADSL verbinding heeft die telkens, net als
bij een inbelverbinding, de verbinding verbreekt, indien niet gebruikt.

Als u bij deze ADSL een abonnement heeft, waarbij u per minuut moet
betalen voor de telefoontikken, dan betekent dit, dat u elke keer het
starttarief plus een paar telefoontikken betaald, zodra u de computer
aangezet heeft, ook als u internet niet gebruikt.

In de Internet Explorer kunt u de volgende instelling proberen:

Klik bovenaan op Extra.

Klik dan op Internetopties.

Klik in het venster "Eigenschappen voor Internet" op het tabblad Verbindingen.

Hier ziet u boven het midden een rechthoek onder de regel "Instellingen voor inbelverbindingen en...enz.".

Als in deze rechthoek een naam voor een inbelverbinding is ingevuld dan
kunt u proberen om onder de rechthoek een zwart puntje te klikken voor
de regel "Kiezen zodra er geen netwerkverbinding is".

Klik daarna op OK.

Opmerking:

Bij de meeste ADSL abonnementen staat de instelling op:

 "Nooit een verbinding kiezen".

gsm
door gsm - Dec 23, 2004 om 13:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In bovenstaan antwoord staat:

Als in deze rechthoek een naam voor een inbelverbinding is ingevuld dan
kunt u proberen om onder de rechthoek een zwart puntje te klikken voor
de regel "Kiezen zodra er geen netwerkverbinding is".

Klik daarna op OK.

Als er meer dan één regel (dus meer dan één inbelverbinding) in de
rechthoek staat dan moet de juiste verbinding als Standaard aangemerkt
worden: Klikop de juiste regel en dan op de knop "Standaardverbinding".

Nog beter is om alle foute regels hier te verwijderen, zodat dan alleen de standaard verbinding over blijft.

GSM

a2i
door a2i - Dec 24, 2004 om 18:21
407 Antwoorden / 14 Vragen

Als je Xp hebt hoef je niet altijd compleet opnieuw op te starten.

Als je kijkt onder logoff of Afmelden kun je precies hetzelfde.

Zeker wat verbinden betreft.

Wel is belangrijk Maicha als je een oplossing hebt je dit ff aan je antwoord gevers vermeldt, zo weten ze ook of het helpt ja/of/te/nee.

Let wel op dat voordat je vraagt, jezelf kunt nagaan ofdat je alle windows service updates hebt gerunned, je virusscanner update evt is met complete scans hebt gerunned, je evt. kijkt met adaware-Se of je computer vrij is van spyware/malware.

zou in dit geval wel nuttig zijn.

anders blijven er teveel mogenlijkheden over ;)

succes.

Ik wil het in ieder geval wel horen of je vraag ook juist gestelt was en beantwoord.

.A2I.