to
door tonraes Sep 9, 2009 om 22:45
Computers & telefonie

Inbox van g-mail

ik heb een vraag over G mail inbox berichten

 Naast outlook heb ik ook g-mail en ik heb eens ergens gelezen dat ik de mails die bij de server van g-mail worden bewaard, kan downloaden in een map

op de computer, zodat ik niet hoef in te loggen om deze mails te lezen en de bijlagen te openen, aangezien ik dat dan in de betreffende map kan doen.

Mijn vraag is of dit mogelijk is enhoe te doen.

graarne advies

ton

330 6 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 9, 2009 om 23:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag ton, als je inlogt bij je gmail account kun je bovenaan aanklikken: instellingen. Vervolgens aanklikken: doorsturen en pop/imap. Je kunt vervolgens instructies vinden voor welk emailprogramma hoe in te stellen. Je kunt de mails overigens ook simpelweg automatisch naar je gewone mailadres laten doorsturen en dat een kopie van de mails bij gmail blijft staan. Dan vul je je mailadres in bij doorsturen en vinkt aan dat een kopie op gmail blijft staan (even uit mijn hoofd).

vr.gr.

avotar
door avotar - Sep 10, 2009 om 07:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als je inlogt in G-mail ga je naar je instellingen en vervolgens naar het tab-blad "Doorsturen en POP/IMAP".

Hier staat heel duidelijk uitgelegd wat je moet doen om Outlook (o.a.) in te stellen en wat je met de berichten wil doen die je binnehaalt via dat pakket.

to
door tonraes - Sep 10, 2009 om 22:51
13 Antwoorden / 5 Vragen

hallo

bedankt voor je reactie, maar ik bedoelde eigenlijk niet om de g-mail berichten door te sturen naar een ander email programma bv outlook, ,maar om ze uit g-mail inbox te halen en ze te plaatsen in een map op de computer, waaruit ik ze dan kan lezen en de bijlagen kan openen en daarna event. opslaan of de mails bewaren, heb je misschien hier een oplossing voor

groeten  Ton

aurora1
door aurora1 - Sep 10, 2009 om 23:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe zonder inloggen op je gmail account en toch op je pc de mails van Gmail kunnen (ontvangen en) bewaren heb ik al hierboven naar verwezen. Met Pop instellen in je mailprogramma hoef je niets door te sturen en ontvang je de mails van Gmail (ook) in je mailprogramma net zoals je andere mails ontvangt (vermoedelijk heb je daar dan iets over gelezen). Je kunt dan vanuit je mailprogramma de mails in een aparte map op je pc zetten, en/of de bijlagen dan openen en bewaren. Anders zul je toch moeten inloggen op het account en de afzonderlijke mails die je wilt bewaren naar je gewone mailadres moeten sturen. Of je kunt van de mails van de inbox van Gmail de bijlagen downloaden naar je pc, waarvoor je ook moet inloggen op je gmail account. M.a.w. het is dan òf inloggen, òf de popinstellingen voor Gmaill in je mailprogramma (accounts) zetten (of voor automatisch doorsturen kiezen).

to
door tonraes - Sep 10, 2009 om 23:35
13 Antwoorden / 5 Vragen

heel duidelijk antwoord, bedankt het is me nu duidelijk dat de mails van g-mail altijd op de server van g-mail staan en deze niet in een map te zijn op te slaan , maar wel kunnen worden doorgestuurd naar een ander e-mail programma, waar de op computer kunnen worden opgeslagen

groeten  ton

aurora1
door aurora1 - Sep 11, 2009 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klopt. Je zou een poosje kunnen uitproberen of de simpelste manier bevalt. Dwz op Gmail je gewone emailadres bij automatisch doorsturen intikken met kopie bewaren op Gmail en zien hoe dat bevalt. Bevalt  het niet dan kun je eenvoudig het adres weer bij doorsturen verwijderen.

vr.gr.