op
door oplossing Nov 1, 2007 om 17:49
Computers & telefonie

Incasso bij KPN anders € 1,25 boete betalen

KPN heeft sinds kort weer iets nieuws bedacht n.l. het volgende:


Op je factuur staat dat KPN vanaf 20 september € 1,25 in rekening brengt als je GEEN automatische incasso laat uitvoeren. Dit is toch pure diefstal + dat KPN jou dwingt een incasso te nemen?? Schandalig want op deze manier heb je straks helemaal niets meer over je eigen geld te vertellen, (Casema werkt met dezelfde taktiek)  Ik doe al jaren Internet Bankieren en gebruik hun acceptgirokaart niet dus als het daarom gaat mogen ze dat papiertje van mij houden en mij alleen de factuur sturen dat scheelt weer papier en kosten.


Kan KPN jou dwingen die boete van € 1,25 te betalen? ook als je Internet Bankiert??    

492 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2007 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


--Kan KPN jou dwingen die boete van € 1,25 te betalen? ook als je Internet Bankiert??    ---


Ja dat kan, het is volgens hun nieuwe (sinds paar maanden) voorwaarden, keuze = gratis voor autom. betalingen/ (voor overige )


E 1,25, voor de verzonden acceptgiro ongeacht of je hem gebruikt of niet dus.


Als je het hier niet mee eens was had je je contract kunnen ontbinden binnen 30 dagen na ontvangen van de gewijzigde voorwaarden.


Groetjes,

ve
door verwijderd - Nov 1, 2007 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag oplossing,


Het is inderdaad wettelijk toegestaan om bij een bepaalde betalingswijze, de kosten door te berekenen naar de klant. Nog beter gezegd: nergens in de vigerende wetgeving staat dat dat niet mag. Juridisch gezien is KPN wettelijk verplicht om minimaal 2 betalingsmogelijkheden aan de klant aan te bieden. Welnu, dat doen ze (1. automatische incasso of 2. acceptgiro). Bij KPN is dus voortaan automatisch betalen gratis en per acceptgiro betalen niet gratis (kosten van 1,25 euro). Wat wèl vreemd is, is dat de grote bedrijven zoals NUON, UPC en nu dan KPN deze kosten in feite altijd al ten laste van de klant legden in hun produktprijzen. In feite zou dus die 1,25 euro eerst moeten af gaan van de produktprijs om vervolgend dan pas die kosten in rekening te brengen bij klanten die persé NIET een automatische afschrijving toestaan. Maar zo werkt het jammer genoeg niet bij de ******** van dit kikkerland. Het is overigens niet verstandig om die 1,25 euro niet te betalen, omdat er zo een schuld gaat ontstaan die ze ongetwijfeld in de toekomst met behulp van een incassobureau gaan innen.


Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2007 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,

Geen Oplossing alleen wat leesvoer, als je dit lezen zat wordt dan laat je die €1.25 vanzelf wel zitten.
Vechten tegen de, ja wat eigenlijk?

Het is niet alleen KPN maar de laatste tijd maakt elk bedrijf deze overstap. Persoonlijk mag ik dit ook absurd vinden maar ja wat doe je eraan.

Een paar linkjes met vele reacties.
KPN met hun automatische incasso, of € 1,25 nr.1
KPN met hun automatische incasso, of € 1,25 nr.2
KPN met hun automatische incasso, of € 1,25 nr.3
KPN met hun automatische incasso, of € 1,25 nr.4

Cat

ve
door verwijderd - Nov 4, 2007 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Aan iedereen:


Als er niet inhoudelijk kan worden gereageerd zullen reacties worden verwijderd of dit topic worden gesloten.


Redactie

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer