jo
door johnmarie Nov 15, 2016 om 09:14
Computers & telefonie

Inktpatronen bij cannon Pixma 280 komen niet naar het midden

Ik wilde iets met mijn cannon Pixma 280 printen, maar er gebuurde niets, waarna hij een code  P2 gaf deze foutmelding kan ik nergens vinden. bij het open maken van de klep waar je ook de inkt cartridges moet vernieuwen, komen de inktpatronen dan ook niet naar het midden. Wat en waar zou het probleem zitten? bijvoorbaat dank.

5321 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 15, 2016 om 09:22
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JohnMarie ,

De Canon MP280 kan deze fout weer te geven voor een paar redenen.
 Het kan zijn dat één of beide van de cartridges niet correct in de printer zijn geplaatst. Eén of beide inktpatronen kan elektrisch mislukt, en moeten worden vervangen.

Er kan een papierstoring zijn, controleert u de printer grondig voor alle kleine stukjes nog in zitten.

De encoder film strip kunnen sommige vuile vlekken op het hebben, en daarom moet worden gereinigd. De encoder film strip in de heldere strook van plastic dat de printerwagen draait op.Wees uiterst voorzichtig wanneer deze aan te raken, want het is zeer delicaat.

bron : printerthinker.com ( google vertaling )

Deze foutcode word ook gelinkt aan de foutmelding 5100 , probeer deze oplossing eens , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.inktweb.nl/blog/veelvoorkomende-canon-printer-foutmeldingen/

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 09:48
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@marita, op you tube zie je iemand  Ca een halve meter van dat lint  eruit  trekken, code is P02    geen p2   maar zijn probleem staat op you tube, hulde aan @jackhy

marita5
door marita5 Nov 15, 2016 om 09:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Eclipse , dit filmpje heb ik gezien , is niet dezelfde printer als wat Ts heeft , dus het lint kan anders zijn , zeer delicaat .

ja
door jackyh - Nov 15, 2016 om 09:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

Op You Tube kun je de foutmelding intikken, canon pixma 280 foutmelding P2, en in een video filmpje wordt uitgelegd hoe te handelen. Komt blijkbaar veel voor.

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 09:44
1561 Antwoorden / 370 Vragen

waarom niet even de link  erbij geplakt ?   https://www.youtube.com/watch?v=uXWksEu4pzA      T.s  heeft NIET de volledige foutcode vermeldt, vandaar dat ik geen hits  kreeg , goed  gevonden jackyh

ja
door jackyh Nov 15, 2016 om 09:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Eclipse, ik moet je bekennen, dat ik alleen met internet overweg kan als het werkt. Ik heb niet de kennis en interesse om zo'n link te maken. Nu krijg ik vast in het vervolg opmerkingen als waar bemoei je je mee want je hebt geen kennis van zaken etc.

jo
door jorisw Nov 15, 2016 om 15:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je hoeft geen link te maken. Gewoon copy-pasten en met het "ketting"-icoontje aangeven dat het een link is.

eclipse
door eclipse - Nov 15, 2016 om 09:37
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Johnmarie , misschien dit  even lezen ?
klik hier

canon pixma MP 280  p2
Ik krijg  geen resultaten bij deze printer wbt  de foutmelding,

cartriges goed  aangeklikt ?
inktkussen vol ?
al geprobeerd de cartridge even te helpen met schuiven, dus losjes  even trekken aan de  cassette.

Cartride`s  er even uitgehaald, en erweer in terugGEKLIKT , zegel wel verwijderd  aan de printkant ?  je kunt  de cassette wel naar de midden trekken hoor, maar doe het even in de ik ben uit  stand. en dan even opnieuw erin klikken. neem aan dat je ook geen Papier tussende rollen ziet zitten ? ( waar ze worden getransporteerd naar de pr kop. )

Bel Canon op 020 721 91 03

Maandag tot en met vrijdag 09:00 - 17:00
Gesprekskosten worden berekend volgens de lokale tarieven en zijn afhankelijk van uw aanbieder. Neem voor de exacte kosten contact op met uw aanbieder.

Houd de volgende informatie gereed om Canon te helpen -

is de laatste optie die ik u ken geven, hoop dat anderen u verder kunnen helpen

ph
door philip36 - Nov 15, 2016 om 10:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens Canon  zou u de voedingskabel achter uit de printer moeten halen en proberen de cartridgeslee voorzichtig naar het midden te verplaatsen,niet forceren, waarna u de cartridges eruit moet halen.
Eerst wel controleren of er niets anders in de printer zit waardoor de slee niet naar het midden kan.
Daarna printerkabel erin en printer aanzetten.
Dan de cartridges er weer in plaatsen.
Als dat niet helpt zou u de printer bij Canon moeten laten repareren.

Een andere mogelijke oplossing gevonden,

http://www.en.rellenadodecartuchos.com/2013/01/solution-to-error-p02-in-canon-mp250.html

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 15, 2016 om 10:41
7210 Antwoorden / 3 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2016 om 15:27
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Niet uit te sluiten is dat de printer het helaas heeft begeven zoals bij mij met een Pixma 3550 onlangs het geval was. Zelfs demontage en hermontage leidde niet tot resultaat. (Overkwam mij ook al eerder eens met een HP Pro Intjet)