gisela_1
door gisela_1 Feb 22, 2012 om 13:25
Computers & telefonie

Inloggen

Nu heb ik een keer een vraag:

Waarom werkt mijn 'Inloggen' zo moeilijk? Als ik toch onder een vraag op inloggen klik, moet ik toch gelijk kunnen reageren. Ik moet vaak de procedure een paar keer herhalen?? Tips? Het weerhoudt mij vaak om te antwoorden!

Groetjes Gisela

1270 26 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 22, 2012 om 13:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ga na het inloggen eerst even langs bij Mijn pagina, dat lijkt te werken als een soort bevestiging, daarna geen probleem meer.

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 13:32
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Gisela, bedoel je te willen antwoorden rechtstreeks uit een nieuwe KASSA nieuwsbrief of uit de Vraag & Beantwoord RSS? Dat eerste werkt (vaak) niet; het tweede wel. Misschien je profiel veranderd of i.d.?

dirck
door dirck - Feb 22, 2012 om 14:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je op "inloggen" geklikt hebt en daarna je gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld hebt, dan kom je weer uit op de vorige pagina.
Dan blijkt dat er nog steeds "inloggen" staat inplaats van "mijn pagina" (Stacey haar antwoord zal dus niet werken)

Het enigste wat je hoeft te doen in dit geval is op F5 te drukken of bovenin de adresbalk op "pagina vernieuwen" te klikken.

stacey
door stacey - Feb 22, 2012 om 14:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=dirck schreef op woensdag 22 feb 2012, 14:15]Als je op "inloggen" geklikt hebt en daarna je gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld hebt, dan kom je weer uit op de vorige pagina.
Dan blijkt dat er nog steeds "inloggen" staat inplaats van "mijn pagina" (Stacey haar antwoord zal dus niet werken)

Ik doe dit tegenwoordig standaard na inlog en nooit probleem op deze manier, verschilt dit dan per browser of iets wellicht ?
Ik werk met IE8

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 14:27
16840 Antwoorden / 108 Vragen

haha stacey, ook wat dirck dus doet (F5) werkt niet bij mij. Ik werk met IE8. Ja, ik heb gelezen dat er bij mij nog wel meer niet werkt, maar kom er toch wel uit, op mijn manier dan.

gsm
door gsm - Feb 22, 2012 om 20:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Allen met Chrome van Google kom je na het inloggen gelijk op de juiste pagina.
Bij de andere browsers moet de oude pagina ververst worden met F5.

gsm
door gsm - Feb 22, 2012 om 20:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Met IE9 kun je de Internetopties aanpassen.
Klik bij browsegeschiedenis op Instellingen.
Kies bij controleren op nieuwe versies van internetpagina's (standaard op Automatisch):
Elke keer als ik de webpagina bezoek.

Misschien dat het dan beter gaat.

gsm
door gsm - Feb 22, 2012 om 20:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij Firefox is de instelling ook vrij eenvoudig aan te passen, zodat je niet steeds F5 hoeft te drukken:

In de adresbalk het volgende typen (en dan op Enter drukken):
about:config

In het filter type je:
browser.cache.check_doc_frequency

Verander de waarde van een 3 in een 1

gsm
door gsm - Feb 22, 2012 om 20:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wel voorzichtig zijn met Firefox ;)

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 21:04
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Heb juist in de nieuwsbrief over teveel zout geprobeerd om in te loggen. IE8 noppes, ook niet via mijn pagina of F5. Ben naar Firefox gegaan, gedaan wat gsm 20:48 vertelt: nada. PC vandaag helemaal "opgeschoond", kreeg mail van provider dat er weer voldoende ruimte was, kortom: ik kan soms wel en soms niet gewoon inloggen. Bij het ene item dus wel, andere niet. Gaf altijd mijzelf of p.c. de schuld, ga nu toch sterk twijfelen wat er telkens aan het handje is.

gsm
door gsm - Feb 22, 2012 om 22:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 22 feb 2012, 21:04]Ben naar Firefox gegaan, gedaan wat gsm 20:48 vertelt: nada.
Bij mij werkt dat wel prima!
Misschien staat de Proxy instelling aangevinkt. Proxyserver moet uit staan.

Controleer bij IE de Internetopties
Tabblad Verbindingen
LAN Instelling
Zorg dat je geen Proxy gebruikt.
In feite moet hier niets aangevinkt zijn.

Mocht proxy hier aangestaan hebben, probeer dan na het uitzetten Firefox nog eens op de Kassa website.

Je kunt ook nog onderstaande instelling doen bij Firefox
Controleer bij Firefox de Opties.
Geavanceerd
Tabblad Netwerk
Verbinding: Instellingen ...
Standaard gebruikt Firefox de systeeminstelling zoals je die hiervoor met IE heb ingesteld.
Voor de zekerheid kun je echter kiezen voor: Geen proxy

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 23:14
16840 Antwoorden / 108 Vragen

gsm, als een braaf hondje alles opgevolgd. Proxyserver uit. Niets aangevinkt. Weer geprobeerd. En ik kan niet schrijven dat het gelukt is: helemaal niets. Nou ja, ik geef het op; althans, laat ik jullie nu niet blij maken, maar met opgeven bedoel ik dat ik gewoon op mijn "normale" manier doorga om er wel in te komen, dus op bestaande items en vraag & beantwoorden. Mosterd komt toch na de maaltijd. Maar toch bedankt voor je raadgevingen, hoor.

stacey
door stacey - Feb 22, 2012 om 23:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 22 feb 2012, 23:14]Nou ja, ik geef het op; althans, laat ik jullie nu niet blij maken, .

Chips, had ik net de Champagne ontkurkt............ ;-)

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2012 om 00:06
16840 Antwoorden / 108 Vragen

ja stacey, dit verwachtte ik natuurlijk: schot voor open doel, neem Moët et Chandon of Veuve Clicot de Ponsardin en slaap als een roosje. Die knipoog meen je niet, ook dat.....chat...chat....chat zoals je gewend bent. Have a good night and cheers.....

gsm
door gsm - Feb 24, 2012 om 11:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 22 feb 2012, 23:14]gsm, als een braaf hondje alles opgevolgd. Proxyserver uit. Niets aangevinkt. Weer geprobeerd. En ik kan niet schrijven dat het gelukt is: helemaal niets.
@tenormin
Bedankt dat je het zo uitgebreid hebt willen testen, maar ik denk toch dat je iets niet goed gelezen hebt of iets fout doet met Firefox (de huidige versie is 10.0.2).

Interessant is hoe het gisela vergaat. Maar die kan waarschijnlijk nog steeds niet goed inloggen of is de vraag kwijt, want die laat zich hier niet meer zien.

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2012 om 13:07
16840 Antwoorden / 108 Vragen

nou, gsm, dat gisela zich hier niet meer laat zien is niet zo vreemd; dat ze niet meer schrijft is een andere zaak; die denkt: aju, paraplu.

En ik heb, voor de verandering, alles echt goed gelezen en herlezen, hoor.
Evengoed bedankt voor je genomen moeite!

tdehond
door tdehond - Feb 24, 2012 om 13:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dat is een bekend probleem. Ik heb daar ook regelmatig last van.
De tip van Stacey: een bezoek aan "mijn pagina" werkt in mijn geval ( en dus hopelijk ook bij u) prima.

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2012 om 13:29
16840 Antwoorden / 108 Vragen

tdehond, mocht bovenstaand antwoord aan mij gericht zijn (wat ik niet denk-tenormin niet de moeite waard-) heb al geschreven dat stacey's tip via "mijn pagina" ook niet werkt.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 24, 2012 om 14:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Eerste vraag op welke pagina logt u in als u opstart?
Ik log in op home daarna krijg ik naar inloggen. Dan komt de melding wilt u uitloggen daar doe ik dus alleen maar op mijn pagina drukken en ik ben er in.

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2012 om 14:53
16840 Antwoorden / 108 Vragen

hallo valerius-2, Heb juist gedaan wat u zegt: home, daarna inloggen Dan melding uitloggen; mijn pagina en dan....gebeurd er niets dan alleen mijn pagina! Schiet mij maar lek.

stacey
door stacey - Feb 24, 2012 om 14:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 24 feb 2012, 14:53]hallo valerius-2, Heb juist gedaan wat u zegt: home, daarna inloggen Dan melding uitloggen; mijn pagina en dan....gebeurd er niets dan alleen mijn pagina! Schiet mij maar lek.

Ja en dan ga je naar vraag en antwoord en als het goed is blijf je dan ingelogd......

Wat dacht je dan dat er zou gebeuren, dat je naar een vraag gelanceerd werd ?!

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2012 om 14:58
16840 Antwoorden / 108 Vragen

nee stacey, ik wil op de nieuwsbrief vraag antwoorden: daar gaat het altijd mis. Niet of de vraag en beantwoord. Dat lanceren zou wel leuk zijn.

dirck
door dirck - Mar 22, 2012 om 14:59
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Kan inderdaad aan de browser liggen.

Na inloggen met Firefox staat er nog steeds "inloggen" inplaats van "mijn pagina"
Het enigste wat je dan kunt doen is op F5 drukken, of ergens anders op klikken binnen de Kassa site, maar dan moet je de vraag weer opzoeken (vandaar F5)

Heb het ook even met IE8 geprobeerd, daar krijg ik na het inloggen wel meteen "mijn pagina" te zien.
Na verschillende keren geprobeerd te hebben met IE8, kom ik tot de conclusie dat het de ene keer wel meteen lukt en een andere keer weer niet, dan blijft er wel "inloggen" staan, op F5 drukken werkt dan inderdaad niet met IE8 (in Firefox werkt F5 wel altijd)

Maarja, de kassa-site werkt de laatste tijd ook niet 100% meer, sommige pagina´s doen er heel lang over voordat ze geladen zijn.

Wordt weer tijd voor een vernieuwde website, waar we dan ook weer plaatjes kunnen invoegen ???

Groet, Dirck

gisela_1
door gisela_1 - Mar 22, 2012 om 15:01
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 24 feb 2012, 11:55][quote=tenormin schreef op woensdag 22 feb 2012, 23:14]gsm, als een braaf hondje alles opgevolgd. Proxyserver uit. Niets aangevinkt. Weer geprobeerd. En ik kan niet schrijven dat het gelukt is: helemaal niets.
@tenormin
Bedankt dat je het zo uitgebreid hebt willen testen, maar ik denk toch dat je iets niet goed gelezen hebt of iets fout doet met Firefox (de huidige versie is 10.0.2).

Interessant is hoe het gisela vergaat. Maar die kan waarschijnlijk nog steeds niet goed inloggen of is de vraag kwijt, want die laat zich hier niet meer zien.

Gisela heeft nog steeds dezelfde problemen en komt daarom niet zo vaak meer hier:-(((
Wel ga ik nu ook via mijn eigen site verder en dat lukt af en toe!

gisela_1
door gisela_1 - Mar 22, 2012 om 15:03
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:12]Dat is een bekend probleem. Ik heb daar ook regelmatig last van.
De tip van Stacey: een bezoek aan "mijn pagina" werkt in mijn geval ( en dus hopelijk ook bij u) prima.

Jaa, dat werkt dus nu ook bij mij! Goede tip van Stacey! Gebruik trouwens Firefox nieuwste versie!

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2012 om 15:24
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gisela schreef op donderdag 22 mrt 2012, 15:03][quote=tdehond schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:12]Dat is een bekend probleem. Ik heb daar ook regelmatig last van.
De tip van Stacey: een bezoek aan "mijn pagina" werkt in mijn geval ( en dus hopelijk ook bij u) prima.

Jaa, dat werkt dus nu ook bij mij! Goede tip van Stacey! Gebruik trouwens Firefox nieuwste versie!

Nou, dat is lachen. 2 Weken geleden is (weer) Mozilla Firefox nieuwste versie geinstalleerd en als ik nu naar de KASSA site wil: can not be found!! Heb het niet zelf gedaan, want dan ging het zeker fout maar door iemand die websites maakt. Nu weet ik het echt niet meer.