druifje01
door druifje01 Feb 9, 2011 om 17:02
Computers & telefonie

Inloggen op deze site

Hoe zou het komen dat ik op mijn nieuwe laptop hier niet kan inloggen? Maar, bij een nieuwe aanmelding(spoging) is er uiteraard al een aanmelding op mijn email-adres.

1817 37 Rapporteer

de motormuis
door de motormuis - Feb 9, 2011 om 17:07
598 Antwoorden / 13 Vragen

ben je dan al ingelogd op je gewone pc ??

Want je kunt denk ik maar via een pc ingelogd zijn.

freya
door freya - Feb 9, 2011 om 17:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@de motormuis:

Maakt niets hoor. Je kunt hier gerust op twee computers onder hetzelfde account ingelogd zijn.

@druifje01:

Staat je (Caps lock) soms ingeschakeld en typ je hoofdletters? Wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig. Wat gebeurt er als je probeert in te loggen? Krijg je een foutmelding? Heb je in je browser de mogelijkheid tot het opslaan van cookies soms uitgeschakeld? (ik doe maar een gok)

Freya

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 17:54
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Met coockies ben ik nog niet in de weer geweest op de nieuwe laptop (Windows 7)
Internetopties, privacy en wat staat mij dan te doen?

freya
door freya - Feb 9, 2011 om 18:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen Windows 7 en IE gebruik ik al helemaal niet, maar volgens mij kun je via het tabblad Privacy naar Geavanceerd en vind je daar de instelling m.b.t. cookies.

Maar je krijgt geen foutmelding als je probeert in te loggen?

Freya

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 18:11
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Nee, Freya. Er is geen foutmelding. Alleen het inkogkadertje komt weer terug.

birdies
door birdies - Feb 9, 2011 om 18:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Alleen het inlogkadertje komt weer terug.........

Dan tik je toch een fout bij gebruikersnaam of wachtwoord.

dobby
door dobby - Feb 9, 2011 om 18:22
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 9 feb 2011, 17:02]Hoe zou het komen dat ik op mijn nieuwe laptop hier niet kan inloggen? Maar, bij een nieuwe aanmelding(spoging) is er uiteraard al een aanmelding op mijn email-adres.
Triviale vraag - maar weet je zeker dat je het juiste password/wachtwoord gebruikt hebt?

Of een erg agressieve firewall/cookie cleaner/browser "security enhancements" of zo??

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 18:27
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dat zou je zo zeggen, dacht ik ook. Maar nee. Het is allemaal goed ingevuld.

birdies
door birdies - Feb 9, 2011 om 18:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Maar, bij een nieuwe aanmelding(spoging) is er uiteraard al een aanmelding op mijn email-adres.........

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Je gebruikersnaam is druifje01, niets met emailadres te maken.

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 18:51
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het praat wat moeilijk zo, maar ik heb dus ter controle een aanmelding ingevuld (geen inlog dus). En dan, niet verbazingwekkend, zie ik dat er al een registratie op mijn e-mailadres is. Moet dus ergens anders mee te maken hebben. Maar, daar zijn jullie voor.

kejobawe
door kejobawe - Feb 9, 2011 om 18:58
18 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 9 feb 2011, 18:51] Het praat wat moeilijk zo, maar ik heb dus ter controle een aanmelding ingevuld (geen inlog dus). En dan, niet verbazingwekkend, zie ik dat er al een registratie op mijn e-mailadres is. Moet dus ergens anders mee te maken hebben. Maar, daar zijn jullie voor.
Druifje,

heb je je toevallig eens helemaal afgemeld voor de kassa site?
Heb ik eens gedaan en toen ik me weer opnieuw wilde registreren/aanmelden, kreeg ik het zelfde als wat jij nu hebt.
Even via de contactknop het aan de kassa redactie laten weten en die helpen je zo verder.

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 19:01
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dat is een goed idee Kejobawe. Ik zal eens nagaan of er zo'n hink-stapsprong geregistreerd staat.

freya
door freya - Feb 9, 2011 om 19:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@druifje01:

Als je op de ene computer wel gewoon kunt inloggen en uitloggen, maar op de andere computer (laptop) niet, dan is het niet erg zinvol om de redactie om hulp te vragen, want dan iser met je account toch niets mis?

Freya

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 19:27
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@ Freya, daar zit ik ook net over te piekeren en meen dat ik een mail naar de redactie niet verantwoorden kan. Maarrrr, wat nu?

dobby
door dobby - Feb 9, 2011 om 19:32
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 9 feb 2011, 19:27]@ Freya, daar zit ik ook net over te piekeren en meen dat ik een mail naar de redactie niet verantwoorden kan. Maarrrr, wat nu?

Ik heb dat een tijdje gehad met de FF 4 (beta 5 of 6 period denk ik?) - en met IE9 beta zonder compat mode.. nu werkt alles wat dat betreft wel..

dusseh.. toevallig ie9beta? dan compatibility mode aanzetten (dat "broken document icon" links van het refresh icon naast je address bar)..

en anders? tsja... "need more info", maar zou zo snel uit mn hoofd alleen niet weten _welke_ info...

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 19:43
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dobby, heel slim allemaal, zover breng ik het helaas niet. Ik heb geen IE9beta en snap er geen hol van. Dan schuif ik maar naar een passieve positie en kijk alleen maar toe.

birdies
door birdies - Feb 9, 2011 om 20:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@druifje: mail eens naar mijn mailadres je wachtwoord. Zal ik eens proberen hier in te loggen. Heb nl. toch het vermoeden dat je een verkeerd wachtwoord gebruikt.

freya
door freya - Feb 9, 2011 om 20:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@druifje01:

Gebruik je in je wachtwoord soms 'vreemde' tekens, zoals b.v. een '@' of een '#' of iets anders wat je intypt d.m.v. een (Shift) + cijfer? Staat dan de toetsenbordindeling op die nieuwe computer wel goed ingesteld? (controleren in b.v. Word of je mailprogramma).
Als je toetsenbordindeling verkeerd staat 'denk' je een '@' in te typen, maar typ je eigenlijk iets anders en dan klopt je wachtwoord dus niet.....

Freya

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 21:39
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Freya, het wachtwoord vult zichzelf in. Maar nu even iets anders: als ik in de vragen mbt inloggen op de aangewezen plek hier aanklik (oranje geschreven) en emailadres invul wordt het email-adres niet geaksepteerd. Het gaat dus om de vragen die op de site geformuleerd zijn om inlogroblemen e.d. op te lossen.

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 21:41
1712 Antwoorden / 140 Vragen

("hier", halverwege de tweede regel hierboven had dus vet gedrukt moeten zijn).

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 22:02
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Birdies, aan je verzoek 20:51 is voldaan.

freya
door freya - Feb 9, 2011 om 22:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 9 feb 2011, 21:39]Freya, het wachtwoord vult zichzelf in. Maar nu even iets anders: als ik in de vragen mbt inloggen op de aangewezen plek hier aanklik (oranje geschreven) en emailadres invul wordt het email-adres niet geaksepteerd. Het gaat dus om de vragen die op de site geformuleerd zijn om inlogroblemen e.d. op te lossen.
Het wachtwoord kan wel 'voor ingevuld' zijn, maar dat wil niet zeggen dat het ook het juiste wachtwoord is. Dus, bij inloggen die sterretjes weghalen en je wachtwoord opnieuw invullen. En zoals eerder gezegd, gebruik je soms 'vreemde' tekens in je wachtwoord en staat je toetsenbordindeling dan wel goed ingesteld?

En waarom wordt het invullen van je e-mailadres dan niet geaccepteerd? Gebruik je dan wel het juiste e-mailadres. (het adres waarmee je op deze website geregistreerd bent) Als je nog geregistreerd bent met een emailadres van b.v. je vorige internetprovider, dan kun je niet 'zomaar' het e-mailadres van je huidige provider gaan invullen. Dat zul je dan eerst in je profiel moeten aanpassen.

Freya

birdies
door birdies - Feb 9, 2011 om 22:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 9 feb 2011, 22:02]Birdies, aan je verzoek 20:51 is voldaan.

Inloggen met gebruikersnaam en je wachtwoord gaf hier geen problemen.

Freya, er zitten in het wachtwoord geen speciale tekens.

birdies
door birdies - Feb 9, 2011 om 22:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Freya, het wachtwoord vult zichzelf in........

Als je eerder een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld, dan heeft Windows ook het verkeerde wachtwoord opgeslagen. Doe even wat freya schrijft en opnieuw intikken.

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 22:47
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Er is in jaren niets veranderd ook kwa provider niet. Ik heb dus alleen sinds een week een nieuwe laptop (en mail met Mozilla Thunderbird, volledigheidshalve). Het handmatig invullen van het wachtwoord vergrootte de slaagkans niét.

Op het beginscherm staat links bovenaan EN (van "Engels" dus).

birdies
door birdies - Feb 9, 2011 om 22:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je wel gecheckt of je capslock (hoofdlettertoets) niet per ongeluk aan staat?

druifje01
door druifje01 - Feb 9, 2011 om 23:19
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Caps Lock is het ook niet. Iemand nog lokaliseringsideeën voor deze kwestie?

dobby
door dobby - Feb 10, 2011 om 02:30
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 9 feb 2011, 23:19]Caps Lock is het ook niet. Iemand nog lokaliseringsideeën voor deze kwestie?

Jawel, laatste kans, alle IMEs omzeilen - maar kan bewerkelijk zijn:

je kan elk teken (and then some) invoeren door de ALT toets in te drukken, (ingedrukt houden), en daarna op het numerieke toetsenbord (of bij een niet al te grote laptop dus de keyboard overlay op de normale toetsen in combinatie met b.v. de FN toets, en om het moeilijk te maken ook nog als numlock uitstaat de shift toets..) het desbetreffende nummer in voeren..

(sorry.. kan dat niet zo duidelijk uitleggen, als het je niet veel zegt misschien aan iemand vragen, die je dan wel je wachtwoord zou moeten toevertrouwen, maar dat is altijd weer te wisselen..)

dan zou je om een _A_ in te voeren bijvoorbeeld:

ALT indrukken en ingedrukt houden
(effe denken 41) 6 5 intypen (2 cijfers, niet boven de qwerty, maar op je numpad)
nu de ALT loslaten... dan zou je een A ingevoeren moeten hebben. ongeacht je toetsenbord indeling, IMEs, input states en wat dan ook.

ALs je geen los numeriek toetsenbord hebt (een extern USB numeriek bordje van 5 euro kan soms ook werken, maar meestal niet) - dan zal je het dus met numerieke overaly moeten doen.. meestal staat er een numeriek pad op de toetsen (b.v. op "m,./jkl;uiop7890" - maar dat kan van je toetsenbord / laptopmwerk / stand van de maan enzo afhangen).. om deze toetsen te bereiken moet je op het moment dat je ze gebruikt een andere toets ("FN") indrukken..
mocht numlock niet aanstaan dan ook nog eens shift erbij..

Come to think of it: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan:

birdies kan met jouw credentials inloggen.. als die er nu eens een triviaal password van maakt, en dat prive aan jou emailt... dan moet je dat zonder meer kunnen intypen (alleen caps ofzo bijvoorbeeld).. en daarna desgewenst zelf wijzigen..

druifje01
door druifje01 - Feb 10, 2011 om 10:19
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dat is wel uitgebried bedacht, Dobby. Maar ik denk toch dat de fout meer in de richting van de e-mail te zoeken is. Uit wanhoop heb ik verzocht of de redactie mij mijzelf als gast wil laten registreren. Wie weet welke informatie dát oplevert.

freya
door freya - Feb 10, 2011 om 10:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=druifje01 schreef op donderdag 10 feb 2011, 10:19]Dat is wel uitgebried bedacht, Dobby. Maar ik denk toch dat de fout meer in de richting van de e-mail te zoeken is. Uit wanhoop heb ik verzocht of de redactie mij mijzelf als gast wil laten registreren. Wie weet welke informatie dát oplevert.
Maar je bent nu toch ook gewoon ingelogd (via een andere computer)? Dus met je account is niets mis. En birdies had ook al aangegeven dat hij gewoon kon inloggen met jouw gegeven. Kortom, aan de kant van de website is niets mis.

Ga anders in IE eens naar Extra > Internetopties > tabblad: Geavanceerd en klik op (Opnieuw instellen) om de 'standaard' instellingen van IE eens opnieuw in te stellen.

En installeer anders eens Firefox en controleer of je het probleem dan ook hebt.

Freya

pe
door petjek - Feb 10, 2011 om 10:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

@ druifje01

Omdat je het in dit topic enkele keren hebt over een emailadres krijg ik de indruk dat je denkt dat je je met je nieuwe laptop (opnieuw) moet registreren.
Dat is niet zo. Gewoon inloggen precies zoals met je oude laptop.
Mogelijk een simpel "lokaliseringsidee voor deze kwestie".

druifje01
door druifje01 - Feb 10, 2011 om 10:48
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Freya, dat was 'm dan. Met Firefox lukt het inloggen uiteindelijk!

freya
door freya - Feb 10, 2011 om 10:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=druifje01 schreef op donderdag 10 feb 2011, 10:48]Freya, dat was 'm dan. Met Firefox lukt het inloggen uiteindelijk!
Dan zit er dus toch iets in IE niet goed ingesteld. Vandaar ook mijn suggestie om de instellingen van IE eens te 'herstellen'. Wellicht dat dit nog iets oplevert. En anders gewoon Firefox blijven gebruiken....

Freya

druifje01
door druifje01 - Feb 10, 2011 om 11:04
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het is een leerzaam gebeuren. Kan ik de IE-instellingen makkelijk herstellen?

freya
door freya - Feb 10, 2011 om 11:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=druifje01 schreef op donderdag 10 feb 2011, 11:04]Het is een leerzaam gebeuren. Kan ik de IE-instellingen makkelijk herstellen?
Zie mijn laatste reactie op de vorige bladzijde....

Freya

druifje01
door druifje01 - Feb 10, 2011 om 11:34
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Freya. Ja, stom van mij.

de motormuis
door de motormuis - Feb 14, 2011 om 20:17
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ Freya

Ik heb geprobeerd om naast al ingelogd te zijn op pc ook in te loggen op mijn
laptop en dat lukt inderdaad ook. Sta nu dus via 2 plaatsen ingelogd.

En ik kan nu ook gewoon antwoord geven enz.

Groeten.