be
door bel_1 Aug 21, 2009 om 15:19
Computers & telefonie

Installatie probleem

Misschien voor de 2e maal.

Hallo experts,

Sinds een week of vier kan ik onderstaande update niet installeren. Deze meldt zich dagelijks aan via autom.update:

KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86 voor .NET-versies 2.0 tot en met 3.5

Ik gebruik Windows XP Home Edition 2002 SP3. Tezelfder tijd viel ook de functie Schrijfdegragm. uit. Is er misschien een verband?

Ik ben een eenvoudige gebruiker en kan soms niet met specifieke PC definities uit de voeten.

Graag uw advies. Alvast bedankt. Bel

641 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 21, 2009 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Bel,

Deze update heeft betrekking op sp1 net framewerk.
Als bij netwerk geen netframewerk staat (en dat zal niet het geval zijn denk ik) heeft deze update geen zin en kun je hem selecteren met rechtermuisknop en aanvinken: niet meer herinneren.

Waarom schijfdefragmentatie zo maar uit valt ..... Klik eens op Start, Help en ondersteuning, Prestaties en onderhoud, Schijfruimte vrij maken, de vaste schijf defragmenteren (onderste regel rechts) en kijk eens of het dan werkt.

Suc6

be
door bel_1 - Aug 21, 2009 om 16:49
26 Antwoorden / 7 Vragen

Beste edrick3,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

1. De update. Bij Netwerkverbindingen staan er twee: 1. LAN en 2. een netwerkkaart. Status van deze laatste is: Verbonden. Eigenschappen: Cliënt voor Microsoft-netwerken is aangevinkt. Geprobeerd te installeren maar Windows kan geen stuurprogramma's voor dit apparaat vinden. En ik bezit geen diskette, enz. Voorts, Verbinding Herstellen lukt niet omdat TCP/IP niet voor deze verbinding is ingeschakeld. Nog even voor de zekerheid: zal ik dus uw advies maar opvolgen?

2. Omdat de Schijfdefragm. was uitgevallen heb ik er nu Diskeeper op gezet en kan ik niet meer bij de oude van Windows komen. Met deze ben ik tevreden.

Graag uw reactie.

Vriendelijke groeten, Bel

edrick3
door edrick3 - Aug 21, 2009 om 19:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Bl,

1. Update gewoon uitschakelen. Ben je van die boodschap af.

2. Diskeeper is prima, maar waardoor defrag uitgevallen is? Je kunt het nog eens proberen viaStart . Alle programma's > Bureauaccessoires > Systeemwerkset > Schijfdefragmentatie. Wat voor foutmelding krijg je dan eventueel?

Wat je ook kunt doen: systeemherstel proberen. Hetzelfde traject als hiervoor omschreven, maar ipv schijfdefrag ies je systeemherstel. Kies een vetgedrukte datum vóórdat je defrag uitviel en kijk eesnn of dat helpt. Zo niet kun je dit altijd weer terugdraaien!

Suc6

aurora1
door aurora1 - Aug 22, 2009 om 16:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag bel, omdat nmm uw vandaag gesteldevraag een voortzetting is van die van gisteren, plaats ik mijn reactie daarop hier.

U kunt misschien schijfcontroel en repair proberen: Deze computer - openen - HDD(C:) - eigenschappen - extra - het volume op fouten controleren en dan beide opties aanvinken (fouten controleren etc. en beschadigde sectoren etc.).

Misschien heeft het zin om ook nog op virussen e.d. te scannen met uw virusprogramma en bijv. ook met (gratis progr.) Mbam (malwarebytes, zie google).

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Aug 22, 2009 om 16:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

aanvulling: foutcontrole duurt wel een tijdje.

dirck
door dirck - Aug 22, 2009 om 16:14
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Bel,

Als je internetverbinding goed werkt, ga dan aub niet met de netwerk instellingen gaan rommelen.

.NET Framework heeft helemaal niks met het netwerk te maken.
.NET Framework is niks anders dan een programmeertaal.

Wat betreft het updaten, probeer het eens om deze updates handmatig te installeren.
Als je op Google zoekt op deze updates, dan kun je zien dat er een heleboel mensen last gehad hebben van deze updates.

Download en installeer eerst deze update:
Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1

.NET Framework 3.5-familie voor Windows XP x86

En download je vervolgens de drie downloads die daar staan en vervolgens installeer je ze.

Groet, Dirck

be
door bel_1 - Aug 24, 2009 om 16:38
26 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo edrick3,

Ja, beetje dom om het als nieuwe vraag te stellen. Ik beloof beter mijn best te doen.

Niet meer herinneren’ aanvinken gevonden.

Scannen met Malwarebytes was een goed advies. Drie infecties verwijderd: Fake.Dropped.Mal; en tweemaal Rogue.Reg Tool. Na ook het advies van dirck opgevolgd te hebben is het weer rustig geworden op de taakbalk. PC start weer snel op. Installatieprobleem opgelost. Ik ben tevreden. Ook zonder Defragm. van Microsoft. Ik vind Diskeeper een prima programma. Helaas maandag geen krant op het scherm.

Nogmaals hartelijk dank voor uw geduld en adviezen.

Vriendelijke groeten, Bel

be
door bel_1 - Aug 24, 2009 om 16:40
26 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Aurora,

Hartelijk dank voor uw reactie. Schijfcontrole en repair tweemaal geprobeerd, zonder succes. Kreeg een heel verhaal dat er op neer kwam dat ik de schijf alleen kon controleren wanneer de computer werd opgestart. Ja gezegd. Kreeg in een flits een melding bij de opstart: Ssifr Ssiefr e Program Not found  Skipping autocheck, of iets dat er op leek.

Malwarebytes heeft drie infecties verwijderd. Een goed advies, dank u wel.

In Norton  Diagnostisch rapport is alles groen aangevinkt. Nog eens uitgebreid laten scannen.

Virus en spyware: 1 cookie gevonden. Er is hiervoor geen actie beschikbaar, zei het programma. Ik denk dat ik me hierover geen zorgen hoef te maken, cookies zijn toch onschuldig?

Wat me opviel was dat de Status van Schijfoptimalisatie een foutmelding geeft. Norton pakte dan ook de Schijfoptimalisatie niet. Wordt dat misschien veroorzaakt door ontbreken van Defragm.functie van Microsoft? Indien ja, dan herkent Norton kennelijk niet de Diskeeper die er voor in de plaats is gekomen. Ik til hier niet zwaar aan want het programma Diskeeper werkt automatisch en naar mijn tevredenheid.

In ieder geval is het nu weer rustig op de taakbalk en is het installatieprobleem opgelost. Daarmee ben ik zeer tevreden. Nogmaals hartelijk dank voor uw aandacht.

Vriendelijke groeten, Bel

be
door bel_1 - Aug 24, 2009 om 16:42
26 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Dirck,

De bestanden KB  958481/83/84 geïnstalleerd, ik heb ze teruggevonden in de Software. In Start – Programma’s vond ik nieuw voor mij: Microsoft .NET Framework SDK v2.0 met Tools, Documentation en nog veel meer. Ik ben onder de indruk. Met dat alles doornemen ben ik wel een tijdje zoet. In ieder geval is het nu weer rustig op de taakbalk. Installatieprobleem opgelost. Ik ben tevreden. Hartelijk dank voor uw aandacht.

Vriendelijke groeten, Bel

aurora1
door aurora1 - Aug 24, 2009 om 16:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het terugkoppelen Bel, en graag gedaan. Omdat je wat virussen e.d. hebt gevonden is het misschien verstandig om je oude herstelpunten te verwijderen omdat ze zich ook daarin kunnen nestelen. Dat kan door systeemherstel uit te schakeln en erna opnieuw in te schakelen, ik denk dat je de pc dan opnieuw moet opstarten om het van kracht te laten worden. Gaat via Deze Computer - eigenschappen - systeemherstel. Wil je oude oude herstelpunten verwijderen maar het laatste laten staan, dan kan dat via schijfopruiming - meer opties - systeemherstel.

Als je dat hebt gedaan zou ik nogeens Mbam laten lopen (eerst updaten) en dan de volledige scan nogeens doen. Eventueel in veilige modus en losgekoppeld van het internet.

Ik zou vervolgens de crapcleaner dan nog even laten opschonen.

vr.gr.