nielsvdwerf
door nielsvdwerf Jan 20, 2005 om 08:08
Computers & telefonie

Installatiediskettes Windows 95

Hallo,

ik heb een computer via mij werk gekocht met windows 95 erop. Om hem geschikt te maken voor Chello heb ik er een netwerkkaart in geinstalleerd. Dat gaat goed totdat de computer vraagt om de installatiediskette 21 t/m 23 van windows 95. Die heb ik niet!!!

Als ik op "bestand overslaan" klik, installeert hij hem niet goed.

Wat moet ik doen?? Kan ik deze diskettes ergens downloaden ofzo?

groet

1252 7 Rapporteer

tetter
door tetter - Jan 20, 2005 om 10:04
174 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet niet of er een cd speler in de computer zit, maar via bijvoorbeeld ebay kan je de originele cd kopen (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=39275&item=7128055807&rd=1&ssPageName=WDVW)

freya
door freya - Jan 21, 2005 om 08:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Niels,

Je hebt inderdaad toch echt die diskettes of een CDROM van Windows 95 nodig. Heb je al eens op je harde schijf gekeken of daar niet in de één of andere map die .cab files staan? Ze hebben het formaat van win95_nr.cab, waarbij nr dan een nummer is van 01 t/m zoveel. Even zoeken dus met de verkenner.

suc6, Freya

nielsvdwerf
door nielsvdwerf - Jan 21, 2005 om 08:16
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt Freya,

ik heb die .cab files gevonden, ik kan ze ook uitpakken. Maar hoe kan ik de directory bepalen waar hij ze naartoe schrijft? Ik wil nu namelijk zelf die installatiedikettes maken.

groet

freya
door freya - Jan 21, 2005 om 12:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Passen die .cab files niet op een floppy? Ik dacht dat ze niet groter dan 1.44 Mbyte waren. Moet het uit m'n hoofd doen, het is al zo lang geleden dat ik met die floppy's gewerkt heb. Mocht er een CDROM-speler in je computer zitten dan kun je die floppy's eventueel op een andere PC (met brander) in één map uitpakken en dan op CDROM branden. Wel zo makkelijk, dan hoef je ook niet steeds van floppy wisselen. Freya

flavio
door flavio - Feb 22, 2005 om 00:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mocht je nog geïnteresseerd zijn?

Op "marktplaats.nl" wordt momenteel een komplete set van de diskettes aangeboden voor 15 euro.

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/software/systemen/21727.htm

Groeten,

Flavio

as
door aspoelstra - Feb 22, 2005 om 01:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt ze ongetwijfeld wel ergens downloaden, maar onthoud wel dat dat alleen mag als je een licentie hebt voor het besturingssysteem. Anders zul je het toch moeten kopen

as
door aspoelstra - Feb 22, 2005 om 01:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

maar als je de .cab bestanden toch al hebt, dan kun je het installatieprogramma toch ook gewoon daarvan gebruik laten maken, door ze aan te wijzen als je om de cd gevraagd wordt.