christin
door christin Oct 7, 2006 om 01:37
Computers & telefonie

Installeren Windows XP SP 2

Op het moment krijg ik steeds de mededeling dat windows xp SP 1 niet meer ondersteund wordt inzake de beveiligings updates en dat ik SP2 moet installeren. Ooit deed ik dat en niets werkte meer goed. Mij werd toen aangeraden SP2 te verwijderen en weer te draaien onder Service Pack 1. Alles werkte dus weer perfect. Maar nu wordt die dus niet meer ondersteund per 10 oktober. Wat is de beste manier om SP 2 wel goed te laten draaien?

462 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 08:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst is SP2 noodzakelijk omdat daar veel beveiligingen zijn ingebouwd op basis van eerdere problemen. Het zou dus gewoon goed, zelfs beter moeten werken. Wat te doen; gewoon naar www.microsoft.nl gaan en dan naar updates. Daarna ALLE updates ophalen (eventueel, als u wel andere updates van later tijdstip heeft opgehaald deze verwijderen) en dan alle updates installeren. Dat zal wel enige tijd in beslag nemen omdat sommige updates eerst worden geinstalleerd en goed werken na herstert. Het updateprogramma gaar na herstert echter weer gewoon verder.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er de eerste keer werd geadviseerd om Sp2 te verwijderen had te maken , met de ondersteuning van de fabrikanten van de hardware,
Vandaag de dag hebben alle fabrikanten wel updates gemaakt voor hun hardware.
Belangrijk is om dus eerst bij je computerfabrikant de laatste drivers op te halen, verder hadden veel computers een bios update nodig voor Sp2.
Ga dus kijken bij de fabrikant van je moederbord en lees in de FAQ hoe te handelen en welke updates nodig zijn voor Sp2.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2006 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het klopt dat SP1 niet meer ondersteund wordt, overigens heeft dit langer geduurt dan normaal. Gangbaar is dat een servicepack 12 maanden wordt ondersteund, met in het achterhoofd het feit dat SP1 in 2004 werd uitgebracht heeft dit lang geduurt, dit even een terzijde.

Wat mischien gelijk handig is, is om de volledige pack te downloaden, dit is net geen 260MB maar kunt u dan op CD branden zodat dit in de toekomst ook weer gebruikt kan worden bij opnieuw installeren.

De directe link hiervoor is: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=nl

Verder sluit ik me aan bij de andere reakties die tot op heden zijn geplaatst.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welnu beste Varavriend,

Ik heb Windows XP weer helemaal opnieuw moeten installeren.
Maar, toen ik ook die SP2 wilde ophalen kreeg ik op 10-10 2006 het Microsoftbericht dat SP2 uit de updates gehaald is.
Sterker nog, ook op de 9-e kon ik die SP2 niet meer binnen halen waardoor een aantal zaken die in dat pakket zat niet meer op het scherm te krijgen is.
Wel krijg je (indien ingesteld) de automatische updates.

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 02:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf XP Pro met SP1, SP2 er ook destijds weer gelijk
afgehaald ivm troubles.
Updaten doe ik niet meer, alles draait als een zonnetje,
never last van virussen.
Maar ik gebruik FireFox, IncrediMail, ZoneAlarm, MailWasher,AVG dus niets van die MS toepassingen, waar alle aanvallen op gericht worden.

Overigens heb ik begrepen dat er niets meer te updaten valt
als je geen legale Windows hebt.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 03:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thesmiley!

Prima! Grote klasse!!
Jouw link gaf de oplossing!
Waar ik officieel bij pogingen deze SP2 te updaten te horen kreeg dat die  per 10-10 "uit de handel" zou zijn genomen =niet meer updatebaar werkte jouw link nog uitstekend!!
Bovendien was ook de info om het eerst ook op een schijfje te branden een prima  tip!
Kortom, deze Varasite heeft weer eens bewezen hoe waardevol hij is.
Juist ook voor deze

Oude Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 04:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb SP2 maar gedownload en zo te merken loopt alles goed. Het duurde wel heel lang. Het eerst op een CD branden snapte ik niet zo. Het downloaden begon meteen nl. Zo technisch ben ik nou ook weer niet. Ieder bedankt voor de tips en hulp.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grootvader2:

Heel graag gedaan bij deze!

Ik vind het leuk om mensen te helpen en dit soort terugkoppelingen kan ik enorm waarderen :-)
Ik ben gelukkig om iets betekend te hebben, en uw reaktie heeft mij gesterkt om dit voort te zetten... ;-) Dank u hiervoor.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

En bovendien:

Het advies om binnen te halen programma's ook( indien gewenst) op een schijfje te branden is een goede.

Een vorige vrager die niet precies wist hoe, het volgende;  Een programma van het net plukkend komt als het goed is eerst op "Bureaublad"= het scherm waar je tegenaan kijkt met al de icoontjes.  Zo'n binnengehaald programma is een""exe" bestand (exe betekend executabel=uitvoerbaar).   Door dit nieuwe icoon van dat nieuwe programma aan te klikken (rechts) en  de opdracht klikken "copieeren naar..... de dvd-brander op te geven gaat het proces verder bijna vanzelf (als je een brander + programma hebt natuurlijk).

Kortom, kom ik in het bejaardenhuis dan weet ik mij wat dat betreft tenminste te redden.

Zuster, 'k mot. O nee vergissing van......

De Vrije Vogel.