wizard2
door wizard2 Aug 13, 2015 om 19:31
Computers & telefonie

Instellen bureau blad

Hallo,hallo,
Op een of andere manier is mijn bureaublad ongeveer een halve centimeter naar links verschoven. Aan de linkerkant wordt het beeld afgesneden, terwijl ik aan de rechterkant een halve cm. blanco overhoud.
Hoe kan ik nu het bureaublad zodanig centreren, zodat alles weer in het ,,midden,, staat?

1221 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 13, 2015 om 21:47
7195 Antwoorden / 3 Vragen

bij mij op Vista kan er met de rechtermuisknop op een vrij stukje van het bureaublad worden geklikt, dan klikken op grafische vormgeving en kiezen voor volledig scherm.
Een andere optie is systeemherstel.
Vr, gr.

wizard2
door wizard2 - Aug 14, 2015 om 12:18
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 13 aug 2015, 21:25]Wellicht heb je per ongeluk, op je monitor, op het verkeerde knopje gedrukt? Bij oudere monitoren heb je vaak nog aparte knopjes om het beeld te verschuiven/verplaatsen. Bpl een moderne monitor gaat dat meestal via een ingebouwd 'menu'.
Vaak zit er ook een 'reset' of 'auto' knopje op, waarmee de monitor zich automatisch goed instelt. Probeer die eens.

Hallo edrick3,

Mijn monitor heeft inderdaad een ingebouwd menu.
Via dit menu, met setup & reset knopje, is het scherm weer hersteld.
Zeer bedankt voor de heldere uitleg.
groetjes van wizard2.

freya
door freya - Aug 14, 2015 om 12:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht heb je per ongeluk, op je monitor, op het verkeerde knopje gedrukt? Bij oudere monitoren heb je vaak nog aparte knopjes om het beeld te verschuiven/verplaatsen. Bpl een moderne monitor gaat dat meestal via een ingebouwd 'menu'.
Vaak zit er ook een 'reset' of 'auto' knopje op, waarmee de monitor zich automatisch goed instelt. Probeer die eens.

gerbera
door gerbera - Aug 14, 2015 om 12:20
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Systeemherstel lost dit probleem niet op, wel het advies van freya. Afhankelijk van het type monitor zitten de menuknopjes aan de onderkant of zijkant van de monitor.

freya
door freya - Aug 14, 2015 om 12:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@wizard2

Fijn dat het is gelukt, maarre....wil je me niet meer aanspreken als edrick3.....? ;-)

edrick3
door edrick3 - Aug 14, 2015 om 12:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Fijn dat je alles weer in orde hebt.
Maar het antwoord was dit keer al gegeven door freya. ;-)

Fijn weekend.

wizard2
door wizard2 - Aug 14, 2015 om 13:24
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 14 aug 2015, 12:24]
@wizard2

Fijn dat het is gelukt, maarre....wil je me niet meer aanspreken als edrick3.....? ;-)

Hallo freya,

Duizend maal excuses!
Macht der gewoonte!

groetjes, wizard2