sp
door speurlicht Apr 4, 2010 om 01:32
Computers & telefonie

Interesse Telefoongids peilen?!

Moeten niet alle huishoudens een geadresseerde brief ontvangen met daarin een antwoord- of bestelstrook met retourenvelop voor de Telefoongids, die gratis is te versturen via een antwoordnummer? Of moeten de bezorgers bij alle adressen gaan vragen of mensen interesse hebben? Zo niet, dan neemt de bezorger de papieren gids weer mee. Dan moeten er vantevoren natuurlijk niet teveel gidsen gedrukt worden. Pas weer nieuwe drukken (in kleine getale) als ze op zijn. En uiteindelijk weet men hoeveel interesse er is voor de volgende keer, al neemt het wel steeds wat af.

418 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon terugsturen naar:

De Telefoongids (distributie) Antwoordnummer 46490 1060 WD Amsterdam

Een aantal jaren geleden werd je ook dood-gegoooid met cd-tjes van Compuserve. Nadat opgeroepen was om deze per antwoordnummer naar het bedrijf terug te sturen was het snel afgelopen. Dat kost ze bakken met geld....

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi verhaal gisteravond van die man van de Telefoongids dat je via de website je kunt afmelden voor de gids. Na veel zoeken op de site inderdaad te vinden, maar vervolgens moet je daar allerlei gegevens opgeven die helemaal niet nodig zijn, zoals telefoonnummer en email adres. Die slinkse rakkers gebruiken dat opzeggen dus gewoon als methode om informatie te verzamelen om je op een andere manier lastig te vallen.

Gewoon verbieden die hap.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad een mooi verhaal over eenvoudig opzeggen van dat pak papier. Via veel zoeken en uitgebreide gegevens invullen heb ik me afgemeld. Die man had het over een enkele muisklik.
Heeft de pagina zelf waarschijnlijk nog nooit gezien.
Maar hopelijk is dit initiatief van KASSA aanleiding om die verspilling te stoppen.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Bij het afmelden hanteert de Telefoongids naar mijn mening inderdaad een dubbele agenda. Je meld je af, maar tegelijk meld je je aan voor "ik weet niet wat". en dat zal dan wel weer afbreuk doen aan de effectiviteit van het BelMeNietRegister en andere ongewenste reclamepost op naam.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk dat je een telefoongids online hebt, ben je van dat pak papier af ware het niet dat niet alle gewone telefoonnummers er instaan, dus ik houd dat papieren exemplaar gewoon aan.
Na de uitzending ging mijn man er eens in neuzen en wat blijkt?
Van mijn familie ( 5 kinderen ) staan er 2 niet in vermeld, wel een hoog percentage missers (40 procent ).
Eerst alles maar controleren dus

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........zoals telefoonnummer en email adres........... Dat kun je gemakkelijk omzeilen.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het wel handig, anders moet je de pc weer aanzetten. Je kan de gids en website naast elkaar gebruiken. Vroeger kon je zelfs een extra gids voor niks aanvragen.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Vroeger kon je zelfs een extra gids voor niks aanvragen........

Dat zal dan wel voor het internettijdperk geweest zijn. Ik vind 1 gids al te veel, laat staan 2.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, toen had ik ook al internet. Deze service is later afgeschaft. Ik begrijp niet waar iedereen zich zo druk om maakt. De mensen die voor de gids werken hebben door dat bedrijf toch ook een boterham. Kijk hoe het nu gaat met de postbezorgers, die verdienen nu heel weinig.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hanbozal schreef op zondag 4 apr 2010, 09:40: Inderdaad een mooi verhaal over eenvoudig opzeggen van dat pak papier. Via veel zoeken en uitgebreide gegevens invullen heb ik me afgemeld. Die man had het over een enkele muisklik.

Veel zoeken? Dat was niet mijn ervaring. Je hebt maar twee muiskliks nodig om het formulier in te kunnen vullen. Je klikt op klantenservice en dan 'afmelden papierengids'. Eitje!

En zoals Birdies al zei, telefoonnummer en e-mailadres kun je makkelijk omzeilen. Het is handig om een 'spam' e-mail adres te hebben voor dit soort zaken.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Vandaag ook maar even afgemeld, ik zoek altijd via het internet nummers op.
Waar ik nou wel een beetje over verbaast was, was de e-mail die ik terug kreeg van de site waar ik de gids had afgezegt.
Dit stond ik de e-mail:
Hier bij bevestigen bla bla bla afgemeld
Bla bla bla

Denk aan het milieu voordat u deze e-mail uitprint.

Groetjes J@n

ve
door verwijderd - Aug 27, 2012 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad gebruik ik de telefoongids ook zelden of nooit. Maar toen mijn computer een keer storing had en ik geen verbinding kon maken was ik toch wel blij dat ik de telefoongids had om mijn provider te bellen. Als een computer uitvalt merk je pas hoe lastig het is om een telefoonnummer te zoeken dus ik hou de gids er bij voor nood.