jantien
door jantien Jan 28, 2010 om 16:53
Computers & telefonie

Internet

Mijn provider was HETNET en dat is over gegaan in KPN. Maar nu is hetzelfde abonnement veel trager. En er is beloofd door KPN dat het hetzelfde zou blijven. Niet dus. En vraag je er naar bij KPN dan krijg je allerlei "oplossingen" maar ik wil hetzelfde als ik had want ik betaal ook net zoveel. Wie heeft ook deze ervaring? Jantien.

459 5 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 28, 2010 om 17:04
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@jantien

Nee, ik deel deze ervaring niet.
Ook ik zit bij HETNET/hetzelfde abonnement/belofte dat alles bij het oude blijft.
En JA, dat is ook zo.

Kan er niet iets anders aan de hand zijn?
Virusje opgelopen, o.i.d.?
Zou eens een scan draaien, je weet maar nooit ......
Klik hier evt. voor MBAM

freya
door freya - Jan 28, 2010 om 17:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jantien,

Je schrijt dat je internet nu 'veel trager' is. Bedoel je dan dat het 'trager werkt' of dat je abonnement nu een lagere maximumsnelheid heeft? Kortom, wat voor abonnement had je? 4Mbps? 6Mbps? of hoger? En wat heb je nu?

m.vr.gr. Freya

jantien
door jantien - Jan 28, 2010 om 17:37
20 Antwoorden / 16 Vragen

Ik reageer op beide: Ik heb ADSL snelsurfen 8 Mb/s en dat had ik en nu nog. En een scan draaien hoeft niet want ik heb "Norman" die past op mijn PC. Ja Freya ik bedoel dat het trager werkt. Het duurt heel lang voor ik iets wat ik wil zien ook daadwerkelijk in kan zien. Ik heb daar dan het geduld niet voor en haak dan af.
Dat was bij HETNET veel sneller en het is niet iets wat ik me verbeeld. Ja, Kiran het was mij ook beloofd dat het bij hetzelfde zou blijven.
En wat moet ik hier nu mee? Jantien.

tdehond
door tdehond - Jan 28, 2010 om 17:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Maak eens een paar Speedtests op verschillende tijdstippen en stuur de resultaten daarvan op naar uw provider.

Is er al een monteur langs geweest om uw probleem te helpen oplossen?

Als KPN u niet kan bieden wat u toegezegd is, zou u kunnen verzoeken om minder abonnementsgeld te betalen per maand, omdat de dienst niet meer voldoet aan wat voorheen bij het Net het geval is.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

freya
door freya - Jan 28, 2010 om 17:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou eerst eens kunnen controleren op welke snelheid je modem/router is ingesteld (ingetraind). In de beschrijving van je modem/router kun je vinden waar je die instelling kunt controleren.

Als die waarde niet klopt kun je het modem/router eens uitschakelen (de spanning er afhalen), minuutje wachten en weer opnieuw inschakelen. Daarna eventueel weer controleren of het modem/router nu wel goed wordt ingesteld.

(Overigens, of je de maximum instelling van 8Mbps wel haalt is afhankelijk van de kwaliteit van het telefoonnet en de afstand tot de telefooncentrale. Zelf heb ik ook een 8Mbps abonnement, maar ik kom niet boven de 6Mbps uit)

Daarnaast zou je nog een 'download' test kunnen doen (bijvoorbeeld via www.speedtest.nl). Die meting is niet exact, maar geeft wel een aardige indicatie.

Freya